اکثر افرادي که قصد شروع يک کسب‌وکار ‌را دارند، همواره بر اين نکته تأکيد دارند که «کالا و يا خدمت ارائه‌شده توسط من براي اولين بار ارائه می‌شود» يا عباراتي از اين دست که «کيفيت ارائه کالا و خدمات من، بهتر از نمونه‌های مشابه است». مطالعه علل شکست خيل عظيم شرکت‌های ناموفق که توسط مؤسسان آن رها شده و يا منحل شده‌اند، مؤيد اين مطلب است که تصورات فوق‌الذکر، پيش از هر اقدامي بايد به روش‌های مطمئن و علمي سنجيده و ارزيابي شود. يکي از اين روش‌ها و دستورالعمل‌ها جهت ارزيابي قابليت اجرايي‌بودن برنامه کسب‌و‌کار، نوشتن طرح کسب‌وکار‌(Business Plan) است. طرح کسب‌و‌کار، يک سند مکتوب است که روش اجراي ايده مورد نظر را از ابتدا تا انتها شرح داده و يک مطالعه جامع و مستند براي ارزيابي برنامه کسب‌وکار ‌ارائه می‌دهد. اين طرح مي‌تواند به کارآفريناني که به دنبال سرمايه‌گذار هستند و مي‌خواهند اهداف و چشم‌اندازهای کسب‌و‌کارشان را به‌خوبي به نمايش سرمايه‌گذاران احتمالي بگذارند، کمک شايا ني ارائه دهد. بيان خلاصه اجرايي، شرح کسب‌و‌کار، استراتژی‌های بازار، تحليل رقبا، برنامه توسعه کسب‌و‌کار، عوامل اقتصادي-مالي شرکت و برنامه مديريتي و عملياتي، 7 نقطه قوت در طرح تدوين شده کسب‌وکار ‌هستند. از آنجا که عموما شرکت‌های نوپا زمان و هزینه کافی جهت کسب تمامی ملزومات مدیریت و شرکت‌داری را ندارند، این دوره سعی دارد به تقویت مهارت‌های مرتبط پرداخته و خلأهای موجود را از بین ببرد. این رویداد در روز دوشنبه 30 بهمن ماه در دانشگاه صنعتی شیراز برگزار خواهد شد.

 

لینک کوتاه : http://bit.ly/2LukzQO

دیدگاه شما چیست؟

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید