تله‌های محتوایی شما را زمین‌گیر نکند!

0

داشتن بهترین محتوا و محتوای تأثیرگذار سبب می‌شود که ترافیک بیشتری به سمت سایت شما جذب شود و با افزایش لینک‌ها باعث قدرتمند‌شدن دامنه‌ وب‌سایت شما می‌شود.

تولید محتوای اثربخش و مناسب یکی از مهم‌ترین اصول بازاریابی اینترنتی است. محتوای وبلاگ و وب‌سایت شما ابزاری قدرتمند برای جذب مخاطبان است. در واقع کارایی و ارزش محتوا به نوع محتوایی که ایجاد می‌کنید و نحوه‌ اجرای آن بستگی دارد. در حقیقت اگر تولید محتوای وب‌سایت شما به صورت هدفمند و اصولی صورت نگیرد، می‌تواند آسیب زیادی به وب‌سایت شما وارد کند. به بیان دیگر داشتن محتوای بد به‌مراتب بدتر از نداشتن محتواست.

چرا محتوا مهم است؟

محتوا غذای موتورهای جست‌وجوست. اول از همه می‌توان گفت که محتوا به عنوان ورودی اصلی برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما درموتورجست‌وجو (SEO) است. در واقع سئو سبب می‌شود که محتوای وب‌سایت شما در موتورهای جست‌وجو قابل مشاهده باشد.

اضافه‌کردن مطالب جدید به خزنده‌های موتور جست‌وجوگر ورودی بیشتری را ارائه می‌دهد و با استفاده از آن می‌توان وب‌سایت خود را برای درخواست‌ها و جست‌وجو‌های خاص و متفاوت آماده کرد.

کانتنت اثربخش به وب‌سایت شما اعتبار می‌دهد

محتوای ماندگار و مناسب برای ساختن اعتبار برند شما و اثبات تخصص‌ها و مهارت‌های شما به بازدیدکنندگان ضروری است. محتوایی که دارای کیفیت بالا باشد، باعث می‌شود که افراد به برند شما احترام بگذارند و به آن اعتماد کنند. داشتن بهترین محتوا و محتوای تأثیرگذار سبب می‌شود که ترافیک بیشتری به سمت سایت شما جذب شود و با افزایش لینک‌ها باعث قدرتمند‌شدن دامنه‌ وب‌سایت شما می‌شود.

محتوای مناسب، بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل می‌کند

با استفاده از محتوای قدرتمند می‌توانید این فرصت را داشته باشید که بازدید‌کنندگان و مشتریان بالقوه‌ خود را به مشتری‌های دائمی تبدیل کنید. اگر محتوای وبلاگ یا وب‌سایت شما پاسخگوی نیازها و سؤالات بازدیدکنندگان باشد سبب می‌شود که آنها در زمان نیاز به شما مراجعه کنند.

۳ تله‌ کلیدی و اصلی

3 کلید اصلی محتوا

در اینجا به ۳ نکته اصلی در تولید محتوای وب‌سایت اشاره می‌کنیم که با وجود ارزشمندبودن اصل تولید محتوا امکان افتادن در تله‌ای دردسر‌ساز را برای شما به‌وجود می آورند:

۱) اشتباه اول این است که تصور می‌شود مقدار بیش از کیفیت اهمیت دارد. از آنجا که محتوا دارای مزایای فراوانی است، برخی از بازاریابان به طور غیرمستقیم فرض می‌کنند که داشتن محتویات بیشتر مزیت است.

۲)برخی از بازاریابان محتوا را یک وسیله‌ نهایی می‌دانند. آنها فکر می‌کنند که از محتوا باید مثل ابزاری برای تبلیغات استفاده کنند، در صورتی که اگر از محتوا برای ایجاد ارزش و خدمت‌رسانی استفاده کنند، بهتر می‌توانند مخاطبان را به سوی خود جذب کنند.

۳) برخی از بازاریابان به پیروی از سایر برند‌ها به بازاریابی محتوا روی می‌آورند و از استراتژی‌های آنها استفاده می‌کنند. در حالی که برای فعالیت‌های تجاری مختلف باید روش‌های متفاوتی را انتخاب کرد؛ در چنین شرایطی احتمال شکست به دلیل اصیل‌نبودن محتوا زیاد است.

محتوای ضعیف و ارتباط آن با شهرت و اعتبار

محتوای ضعیف محتوایی است که برای خوانندگان ارزش ندارد. این محتوا ممکن است فاقد جزئیات یا اطلاعات معنی‌دار باشد، سطحی و بدون تفکر باشد و یا تکراری و مشتق‌شده از محتواهای دیگر باشد.

اگر یک خواننده‌ این محتوا را در وب‌سایت شما مشاهده کند، ممکن است دیگر به برند شما فکر نکند و به عنوان برندی نامعتبر و ابتدایی به شما نگاه کند.

محتوای ضعیف و تأثیرگذاری آن در سئو

داشتن محتوای ضعیف و ناقص در رتبه‌بندی وب‌سایت شما در موتورهای جست‌وجو تأثیر بدی دارد. الگوریتم‌های گوگل ارزش کیفی محتوای وب‌سایت شما را تشخیص می‌دهد و سایت شما را بر اساس عواملی خاص رتبه‌بندی می‌کند.

اسپم بازاریابی و بی‌اعتمادی

اگر مخاطبان محتوای شما را به عنوان تبلیغی برای جذب مشتری ببینند، آنها شما را یک اسپمر خواهند دید. به یاد داشته باشید هدف اصلی در بازاریابی محتوا ارائه ارزش برای مخاطبان است.

محتوای نامناسب و غیرهدفمند

اگر مطالب شما با مخاطبان شما هماهنگی نداشته باشند، ممکن است افراد اشتباه و مخاطبان نادرستی را به سوی خود جلب کنید و مخاطبان هدف از شما دور شوند. بنابراین با وجود ترافیک زیاد سودآوری شما رو به کاهش برود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.