تغییرات بی‌سابقه مزایای بازنشستگی در نورتروپ گرومن

0

شرکت نورتروپ گرومن سعی در ایجاد تحولی در اعطای مزایای تازه‌ای  به کارمندان بازنشسته خود دارد. این شرکت تلاش می‌کند تا از طریق ایجاد آگاهی در کارمندان، آنان را در انتخاب بهترین برنامه برای بازنشستگی یاری رساند.

پس از گذشت یک دهه، جان برانس(‌از کارمندان سابق شرکت نورتروپ گرومن) توانست بهترین گزینه برای مزایای بازنشستگی را برگزیند: یک برنامه پزشکی، سلامت برای خود و همسرش. مدتی پیش او با مشاهده یک ایمیل از طرف شرکت سابق خود بسیار شوکه شد. نورتروپ گرومن در حال تغییر برنامه‌های پزشکی برای بازنشستگان خود بود؛ این تغییر شامل حال  بازنشستگانی با بیش از ۶۵ سال سن نیز می‌شد!

نورتروپ گرومن در برنامه تازه خود به جای قبول تعهد اجرای  تمامی خدمات بازنشستگی، از یک شرکت مشاوره کمک می‌گیرد. این شرکت واسطه، به کارمندان بازنشسته کمک می‌کند تا بتوانند بهترین مزایا را مطابق با نیاز‌ها و شرایط فعلی خود اتخاذ ‌کنند.

 نورتروپ گرومن – از بزرگ‌ترین شرکت‌های خصوصی در منطقه مریلند – در حال مشارکت با یک شرکت مشاوره خصوصی به نام واتسونز وان اکسچینج (Watson’s OneExchange) به منظور کمک‌گیری برای رفاه حال کارمندان بازنشسته خود است‌ با این هدف که کارمندان سابق این شرکت بتوانند بهترین برنامه را برای دوران بازنشستگی خود انتخاب کنند.

در سال ۲۰۱۳، چیزی در  حدود ۲۸درصد از شرکت‌هایی با بیش از ۲۰۰ کارمند، برنامه و مزایای مربوط به سلامت افراد خود که شامل حال  بازنشستگان نیز می‌شد را معرفی کردند. این آمار و ارقام در چند سال متوالی روندی رو به کاهش داشت؛ به صورتی که در مقایسه با سال ۱۹۹۸ که ۶۶درصد از شرکت‌های بزرگ برنامه‌های سلامت کارمندان را شامل کارمندان بازنشسته خود نیز می‌کردند، این آمار  در سال ۲۰۰۶ به عدد ۳۴درصد رسید‌ و همچنین اغلب شرکت‌هایی که برای بازنشستگان نیز مزایای سلامت را در نظر می‌گرفتند، مزایای خود را شامل بازنشستگانی با سن کمتر از ۶۵سال  می‌کردند. (بر اساس آمار گزارش‌شده این درصد پس از گذر چند سال تقریبا ثابت باقی مانده است.)

علت این رویداد ناخوشایند این است که کارفرمایان در بخش خصوصی بر اساس سازمان کار ایالات متحده آمریکا، ملزم به ایجاد مزایای بازنشستگی از جمله بیمه‌ سلامت نیستند و برای آن دسته از کارفرمایانی که این مزایا را به کارمندان خود ارائه می‌دهند، قید و بندی برای کیفیت اجرای آن وجود ندارد. 

علت و انگیزه اصلی نورتروپ گرومن  از ایجاد این تغییرات حذف هزینه‌های اضافی نبود، بلکه ایجاد فرصتی  برای گزینه‌های بیشتر‌ و در بسیاری از موارد، کیفیت بهتر بود.

بنا بر گفته‌های تینا هررو بیک – تنظیم‌کننده برنامه بیمه بهداشت و درمان دولت ایالات متحده در حوزه معلولان و از‌کار‌افتادگان- این تغییرات دارای ابعاد مشخصی که برای هر فرد و با هر شرایطی مناسب باشد، نیست. این موضوع به برنامه سابق یک شرکت و همچنین  شیوه انتخاب برنامه‌های سلامت توسط خود بازنشستگان  بستگی دارد. تینا در کارنامه  شغلی  خود با افراد بازنشسته‌ای برخورد داشته ‌که از تغییرات ایجاد‌شده توسط مدیران جدید شغل سابق خود  اظهار نگرانی می‌کرده‌اند.

بر اساس بیانیه‌ای از نورتروپ گرومن، شرکت واتسونز وان اکسچینج، که به عنوان شرکت واسطه‌ نورتروپ گرومن مشغول به فعالیت است، به خوبی با ساز‌و‌کار ۹۰ شغل مختلف در کشور آشنایی دارد. بر اساس این بیانیه، واتسونز وان اکسچینج  یک شرکت عمومی فدرال یا ایالتی نیست، بلکه یک شرکت‌ واسطه است  که با مشاوره‌های خود گزینه‌ها و انتخاب‌های مختلف برای بازنشستگانی که از بیمه سلامت استفاده می‌کنند را روشن می‌کند.

رندی بیلوت- معاون ارشد ارتباطات استراتژیک نورتروپ گرومن- در یکی از ایمیل‌های خود می‌گوید: «ما بر این عقیده هستیم که آن دسته از بازنشستگان که بیش از ۶۵ سال سن دارند، برای انتخاب نحوه استفاده از بیمه‌های سلامت بازنشستگی خود  به یاری بیشتری احتیاج دارند‌ و ما به دنبال این هستیم تا با این روش آنان را در انتخاب بهتر یاری کنیم.» 

برانس‌، ساکن منطقه کارول کاونتی‌، از شرکت نورتروپ گرومن در سال ۲۰۰۳ بازنشسته شد. او یارانه‌ای معاف از پرداخت مالیات دریافت می‌کرد که توسط برنامه بازپرداخت سلامت برای بازنشستگان تهیه و تنظیم شده بود. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.