تسکوک، اسطرلابی برای کسب‌وکار

0

اپلیکیشن فارسی تسکوک یکی از برنامه‌های کاربردی برای کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ و استارتاپ‌هاست که به صاحبان آنها امکان می‌دهد از طریق این اپلیکیشن هم کارهای خود را برنامه‌ریزی کنند و هم از قابلیت‌های یک تقویم استفاده نمایند. توسعه‌دهندگان تسکوک ترکیبی از یک تقویم شمسی اذان‌گو و ابزار مدیریت زمان را ارائه داده‌‌ و سعی کرده‌اند با یک شیوه متفاوت نیازهای کاربران را برای برنامه‌ریزی امور و کارها برآورده کنند. 

  •  عقربه‌هایی که برنامه  شما را مرزبندی می‌کنند

یکی از قابلیت‌های متفاوت این اپلیکیشن برنامه‌ریزی روی عقربه‌های ساعت است. تسکوک برای آنکه ۲۴ ساعت روزتان را به انجام کارهای مختلف اختصاص دهید، به شما اجازه داده است که تقسیم‌بندی امور را دور یک ساعت عقربه‌ای انجام دهید. برای مثال، عقربه را از ۱۲ ظهر تا یک بعد از ظهر بکشید و قسمت انتخاب شده را با یک رنگ مشخص برای «کار» انتخاب کنید. ساعت‌های دیگر روز هم به همین روش، کارهای عقب‌مانده، استراحت، جلسات، بازدیدها و غیره را می‌توانید به شکل قطعه‌های رنگی مختلف دور ساعت قرار دهید تا در نهایت یک نمودار دایره‌ای شکل از کارهایی که باید در یک روز انجام دهید، داشته باشید. 

این ایده بسیار خلاقانه و متفاوت است اما ممکن است کمی گیج‌کننده باشد. به‌ویژه وقتی برای یک برهه زمانی کوتاه چندین کار را به فهرست کارهایتان اضافه می‌کنید. رابط کاربری شلوغ و پر از آیتم تسکوک هم کار را با آن مشکل‌تر می‌کند، به طوری‌که حداقل باید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه با اپلیکیشن کار کنید تا نحوه کار با آن را بیاموزید. استفاده از رنگ‌های قهوه‌ای مایل به طوسی، خاکستری و سفید در رابط کاربری تسکوک موجب شده است که حداقل از نظر دیداری یک اپلیکیشن جذاب به نظر نرسد. از سوی دیگر، قابلیت‌های مفیدی مانند تلاوت اذان، همگام‌سازی با تقویم گوگل و غیره در این اپلیکیشن وجود دارد که از جمله نقاط قوت آن محسوب می‌شوند. 

  •  یک ویژگی بامزه

تسکوک به‌خوبی با تقویم گوگل همگام‌سازی می‌شود، راحت می‌توان از کارها نسخه پشتیبان تهیه کرد و حتی به امور اضافه شده به تقویم توضیح صوتی و زنگ هشدار و یادداشت اضافه کرد. تقویم شمسی/میلادی/قمری اپلیکیشن نیز به خوبی مناسبت‌های مهم را پوشش داده و ویجت اپلیکیشن در نوار اعلان‌ها هم برای انداختن نگاهی سریع به تاریخ مفید و کاربردی ظاهر می‌شود. یکی از خصوصیات منحصر‌به‌فرد این تقویم نیز اسطرلاب است که با آن می‌توانید سریع‌تر از سایر روش‌ها به تاریخی مشخص در تقویم برسید.  در کل تسکوک برای دسترسی به تقویم و مدیریت امور اپلیکیشن بدی نیست، اما شلوغی رابط کاربری و مکانیسم نه‌چندان ساده‌اش برای زمان‌بندی کارها اجازه نمی‌دهد که تجربه روان و لذت‌بخشی از کار با آن داشته باشید. با این حال در به‌روز‌رسانی‌های بعدی اگر بیشتر به رابط کاربری و تسهیل کار با اپلیکیشن پرداخته شود، افراد بیشتری به آن جذب خواهند شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.