تخفیف بگیرید و با موبایل پرداخت کنید

0

خیلی وقت‌ها آدم‌ها دوست دارند با دوستانشان دور هم در کافه یا رستورانی جمع شوند و دیدار تازه کنند، مخصوصا در این روزهای بهاری که هوا هم افراد را به دیدار یکدیگر ترغیب می‌کند. حالا اگر این دورهمی‌ها و گپ‌و‌گفت‌ها در کافه‌ها یا رستوران‌ها همراه با تخفیف هم باشد، داستان می‌تواند خیلی هیجان‌انگیز‌تر شود.  می‌پرسید چطوری؟ باید به شما بگویم که سپهر سپه‌وندی ۳۶‌ساله که متولد شهر اندیمشک است و در رشته سخت‌افزار در دانشگاه آزاد دزفول تحصیل‌کرده به همراه تیمش اپلیکیشن وین‌وین

(paywinwin.com) را طراحی کرده‌اند که با نصب آن ‌روی گوشی‌های هوشمند خود می‌توانید از نزدیک‌ترین تخفیف‌هایی که رستوران‌ها و کافه‌های اطراف شما ارائه می‌دهند، اطلاع پیدا کنید. برای اینکه بیشتر با ویژگی‌های وین‌وین آشنا شوید، مصاحبه ما را دنبال کنید.

  •  شما قبل از اینکه وین‌وین را راه‌اندازی کنید، در زمینه معماری سازمانی و امنیت شبکه فعالیت داشتید. آیا این زمینه کاری منجر به شکل‌گیری ایده وین‌وین شد؟

بله، ایده وین‌وین از آنجایی شکل گرفت که من با فاندرهای دیگر وین‌وین یعنی فرزین پاشایی و کامران نوری‌نژاد چند سال با هم همفکر و همکار بودیم. ایده‌های مختلفی در سر داشتیم و بیشتر به فکر سرویس‌های لوکیشن‌بیس بودیم و می‌خواستیم اپلیکیشنی بر این اساس طراحی کنیم که البته اپلیکیشنی هم به نام سام طراحی کرده بودیم که نزدیک‌ترین شعب بانک‌ها در آن نمایش داده می‌شود و کاربر همچنین می‌تواند از طریق آن به پرداخت قبوض مختلف بپردازد و هم‌اکنون هم در کافه بازار موجود است و نزدیک‌ترین شعب بانک‌ها را نمایش می‌دهد. بر همین اساس به فکر طراحی اپلیکیشن لوکیشن‌بیسی افتادیم که نزدیک‌ترین فروشگاه‌ها، کافه‌ها یا رستوران‌ها را به همراه اطلاعات مفید به کاربر نشان دهد. ما ‌روی مدل‌های جذاب‌کردن و در‌آمدزایی این اپلیکیشن که کار کردیم به این نتیجه رسیدیم که باید در آن امکان پرداخت به همراه امکان ارائه خدمات وفاداری مشتریان وجود داشته باشد تا هم فروشگاه‌ها و هم افراد به عنوان کاربر بتوانند از آن استفاده کنند.

  •  با توجه به توضیحاتی که دادید، اپلیکیشن وین‌وین دقیقا چه کار می‌کند؟

وین‌وین یک اپلیکیشن پرداخت با موبایل و باشگاه مشتریان است که قابل دانلود از تمام مارکت‌های ارائه‌دهنده اپلیکیشن موبایل است. وین‌وین به فروشگاه‌های مختلف این امکان را می‌دهد که یک باشگاه مشتریان اختصاصی برای خودشان راه‌اندازی کنند، اطلاعات تحلیلی از رفتار مشتری داشته باشد، داشبوردهای تحلیل داده‌ای از میزان فروش، رفتار مشتری و تحلیل رفتار مشتری در اختیارشان باشد و اطلاعات کامل و خوبی از وضعیت مشتریان در دسترس داشته باشند. علاوه بر این کسب‌وکارها می‌توانند از طریق وین‌وین کمپین‌های مختلف برای مشتریان خود تعریف کنند و با مشتریان بیشتر در ارتباط باشند و آنان را به خرید بیشتر ترغیب کنند. از سمت مشتریان هم کاربر می‌تواند اپلیکیشن را ‌روی گوشی خود نصب کند و نزدیک‌ترین فروشگاه را با توجه به مکانی که در آن قرار دارد، ببیند و یا اینکه بتواند ببیند نزدیک‌ترین تخفیف‌ها را از کجاها می‌تواند دریافت کند و حتی اینکه چقدر بن تخفیف از کجا دارد. همچنین کاربران می‌توانند قبل از اینکه فروشگاهی را انتخاب کنند، صفحه آن فروشگاه را به همراه اطلاعات بقیه مشتریان ببینند و پس از اینکه فروشگاه مورد‌نظر خود را انتخاب کردند، می‌توانند در محل فروشگاه با موبایل و از طریق اپلیکیشن وین‌وین پرداخت کنند و از طرح‌های تشویقی استفاده کنند.

  •  فرآیند وفاداری مشتریان که از طریق وین‌وین برای کسب‌و‌کارها ایجاد می‌شود، به چه صورت است؟ کسب‌وکارها چگونه می‌توانند از وین‌وین استفاده کنند؟

در مرحله اول هر کسب‌وکار باید به عنوان یک فروشگاه در سایت وین‌وین عضو شود و از طریق یک پنل مدیریتی که ما در اختیارشان قرار می‌دهیم، می‌تواند طرح‌های تشویقی مختلفی به عنوان مثال براساس مبلغ خرید، زمان خرید یا تعداد خرید و غیره تعریف کنند. مثلا اگر مشتری از مبلغ ۵۰ هزار تومان به بالا خرید کند ۲۰ درصد بن هدیه می‌گیرد یا اینکه اگر ۵ بار خرید کند بار ششم جایزه بگیرد. هر کسب‌وکار براساس سیاستی که دارد، طرح تشویقی مورد نظر خود را تعریف می‌کند بعد از آنکه طرح را تعریف کردند، طرح در صفحه فروشگاه فعال می‌شود و مشتری از طریق اپلیکیشن وین‌وین طرح را مشاهده می‌کند. مشتری نیز اگر بخواهد از طرح‌های ارائه‌شده استفاده کند، باید به فروشگاه مورد‌نظر مراجعه کند و با وین‌وین پرداخت خود را انجام دهد. فروشگاه هم در ازای خرید مشتری می‌تواند از دو حالت استفاده کند؛ اول اینکه تخفیف آنی بدهد و یا اینکه در ازای آن رفتار به مشتری بن یا اعتبار خرید هدیه بدهد که مشتری بتواند در خرید بعدی از آن استفاده کند.

  •  راجع به فرآیند پرداخت از طریق وین‌وین که توسط مشتری صورت می‌گیرد، توضیح دهید؟

مشتری وین‌وین را ‌روی گوشی خود نصب می‌کند. یک یا چند کارت بانکی خود را در اپلیکیشن ذخیره می‌کند که این ذخیره‌شدن کارت بانکی به صورت کاملا امن است و ‌روی سرورهای پرداخت الکترونیک پاسارگاد ذخیره می‌شود و جز خدمات ایمن شاپرک است که کاملا مورد تایید و امن است و در زمان پرداخت، هر فروشگاه کد مخصوص به خود را دارد و در زمان پرداخت توسط مشتری، مشتری با وین‌وین می‌تواند پرداخت کند. به این ترتیب که دکمه پرداخت را در اپلیکیشن انتخاب می‌کند و پس از آن اسکنری فعال می‌شد که کد فروشگاه را مشتری بتواند از طریق آن اسکن کند و پس از وارد‌کردن مبلغ، کارت بانکی مورد نظر که از قبل در اپلیکیشن ذخیره شده است را انتخاب می‌کند و با ورود رمز دوم کارت پرداخت انجام می‌شود. حال اگر طرح تشویقی فروشگاه به مشتری تعلق بگیرد، به صورت خودکار امتیاز به مشتری داده می‌شود.

  •  شما کسب‌وکارها را چطور شناسایی کرده و به سیستم وین‌وین مجهز کردید؟

در حالت اول کسب‌وکارها خودشان براساس تبلیغاتی که در شبکه‌های اجتماعی داشته‌اند ما را پیدا می‌کنند و در سایت ثبت‌نام می‌کنند و در حالت دوم بازاریابان ما با کسب‌وکارها تماس می‌گیرند و فرآیند کار را توضیح می‌دهند و قرارداد می‌بندند.

  •  کسب‌وکارها از عضویت در وین‌وین چه منفعتی می‌برند؟

 کسب‌وکارها به اشکال مختلفی منتفع می‌شوند؛ در وهله اول یک اپلیکیشن و صفحه اختصاصی برای خود دارند که می‌توانند در آن عکس، اطلاعات تماس، توضیحات و هر چیزی که به فروش‌شان کمک کند، در آن قرار دهند. به علاوه امکان ارسال پیام برای مشتریان دارند و طرح‌های تشویقی‌ای که می‌گذارند، به تمام مشتریانی که عضو وین‌وین هستند، اطلاع‌رسانی می‌شود و در مرحله آخر هم صاحب یک باشگاه مشتریان می‌شوند که می‌توانند از آن طریق با مشتریان خود در ارتباط باشند و آمارهای خوبی مانند پرتکرار‌ترین مشتری، پر‌فروش‌ترین روز و یا کم‌فروش‌ترین روز در اختیارشان قرار می‌گیرد که می‌توانند براساس آن طرح‌های تشویقی مختلفی را طراحی کنند. ­­­­

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.