تبلیغی که منجر به خرید می‌شود

0

 راهکار هوشمندانه برند اولد ناوی (Old Navy) در زمینه استفاده از گوشی‌های همراه به منظور ارائه برنامه‌های تبلیغاتی قابل‌توجه است. این شرکت با تهیه یک ویدئوی تبلیغاتی مخصوص گوشی‌های همراه، و قرار دادن یک صفحه فرود برای رفتن به سایت فروش خود، امکان خرید بینندگان این ویدئو را فراهم کرده است. کاربران گوشی‌های هوشمند می‌توانند پس از تماشای این ویدئو و گرفتن امتیاز آن، از طریق صفحه فرود سفارشی که در برنامه مذکور قرار گرفته، به سایت این برند نیز سر بزنند و یک خرید آنلاین را تجربه کنند.

کاربران گوشی‌های هوشمند امروزی تنها برای برقراری ارتباطات از این دستگاه‌های هوشمند استفاده نمی‌کنند، بلکه امکانات زیادی که این گوشی‌ها در اختیار آنها قرار می‌دهند، باعث شده با علاقه بیشتری به سوی این تلفن‌ها روی آوردند. در این میان، دنبال کردن برنامه‌های تبلیغاتی متنوع که در زمینه برندهای مختلف تولید می‌شوند، از جمله علایق کاربران این گوشی‌هاست. افراد مختلف علاقه‌مندند برنامه‌های تبلیغاتی برندهای معروف را در گوشی‌های خود ببینند و در همین راستا نیز برند اولد ناوی که از برندهای معروف پوشاک جهان است، در اقدامی خلاقانه، یک برنامه ویدئویی قابل‌اجرا در گوشی‌های همراه طراحی کرده است.

اولد ناوی یکی از خرده‌فروشی‌های بزرگ پوشاک جهان است که متعلق به شرکت چندملیتی «گپ» بوده و شعبه‌های زیادی در ایالات‌متحده آمریکا دارد. ازجمله اقدامات خلاقانه این فروشگاه بزرگ در زمینه بازاریابی، استفاده از کمپین‌های تبلیغاتی جدید بوده که از طریق گوشی‌های همراه هدایت می‌شوند. تبلیغ مذکور  با عنوان کمپ اولد ناوی در سال ۲۰۱۳ شروع به فعالیت کرد. ناوی به معنای «نیروی دریایی» است و عنوان کمپ یعنی «اردوگاه» که ترکیب آن کاملا متناسب با نام این برند بود. مصرف‌کنندگان می‌توانستند پس از تماشای این ویدئو و گرفتن امتیاز، آن را در صفحه فیس‌بوک و یا توییتر خود به اشتراک بگذارند. همچنین می‌توانستند از طریق آن به سایت اولد ناوی مراجعه کنند و از محصولات جدید آن باخبر شوند. درواقع این اقدام تبلیغاتی جالب دارای دو جهت اصلی بود، از طرفی با نمایش ویدئوی تبلیغاتی کاربران را با نام تجاری اولد ناوی بیشتر آشنا می‌کرد و از سوی دیگر با ارجاع دادن آنها به سایت فروش خود، امکان خرید آنلاین را از طریق گوشی‌های همراه برای آنها فراهم می‌کرد. تهیه یک ویدئوی جذاب تبلیغاتی توجه بینندگان را به سوی برند معرفی‌شده بیشتر جلب می‌کند و در این میان برند اولد ناوی با قرار دادن یک صفحه فرود به‌موقع در پایان برنامه تبلیغاتی خود، بینندگان ویدئوی تبلیغاتی خود را برای خرید آماده می‌کند. قرار گرفتن این گزینه خرید درست بعد از تماشای تبلیغ مذکور، همان راهکار فروش بیشتر از طریق یک تبلیغ خوب است. این همان نکته‌ای است که در استفاده خلاقانه از تبلیغات موبایل و برنامه‌های بازاریابی باید موردتوجه برندها باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.