تبلیغات محلی در دنیای دیجیتال

0

در عصر دیجیتال و دنیای اینترنت نیز استارتاپ‌های متفاوتی در زمینه بازاریابی محلی شکل گرفته‌اند که عموما در فضای آنلاین به فعالیت می‌پردازند؛ از جمله این استارتاپ‌های تبلیغاتی، آژانس کرایزلیست (Craigslist) است که در سال ۱۹۹۵ توسط کریگ نیومارک تاسیس شد. این شرکت آمریکایی که در بدو تاسیس خود تنها منطقه سانفرانسیسکو را پوشش می‌داد، بعد از مدتی توانست وب‌سایت خود را گسترش داده و بسیاری از شهرهای آمریکایی را پوشش دهد. در ادامه نیز این وب‌سایت موفق شد در بسیاری از کشورهای جهان شعبه‌های متعددی را پوشش دهد؛ به‌طوری که در سال ۲۰۱۴ توانست در بیش از ۷۰ کشور، ۷۰۰ وب‌سایت محلی راه‌اندازی کند. این وب‌‌سایت یک وب‌سایت طبقه‌بندی‌شده برای مشاغل مختلف، پرسنل، فروش اقلام مختلف و دیگر خدمات بازاریابی است. روش کار در این وب‌سایت نیز به این‌گونه است که کاربر اینترنتی ابتدا منطقه سکونت خود را انتخاب کرده و سپس خدمات، اقلام و یا شغل مورد نظر خود را در آن جست‌وجو می‌کند. می‌توان گفت در دنیای امروز که سر و کار بسیاری از افراد با فضای دیجیتال است، وب‌سایت مذکور می‌تواند هم به صاحبان مشاغل مختلف در فرآیند تبلیغاتی‌شان کمک شایانی داشته باشد و هم افرادی را که به دنبال کار هستند، راهنمایی کند؛ به این صورت که شرکت‌های تولیدی می‌توانند آگهی‌های مورد نظر خود را به وب‌سایت مذکور بفرستند و مدیران این وب‌سایت نیز با توجه به کشور و شهری که این اجناس در آن‌ها به فروش خواهد رفت، آن‌ها را معرفی می‌کنند؛ بنابراین با این روند، محصولات هر منطقه‌ای توسط مردم همان منطقه خریداری خواهد شد و با این روش، هم خریدار و هم فروشنده وقت کم‌تری صرف کرده و بازار مصرف مناسبی شکل خواهد گرفت. از جمله دیگر خصوصیات کرایزلیست، داشتن آیکونی به نام تبادل نظر است که کاربران اینترنتی از طریق آن می‌توانند به ارائه نظرات خود در زمینه تبلیغات مورد نظرشان بپردازند. همچنین در این وب‌سایت، تنها اجناس و محصولات تولیدی تبلیغ نمی‌شود، بلکه نیازمندی‌های شغلی نیز جایگاه ویژه‌ای داشته و افراد جویای کار از طریق وب‌سایت مذکور می‌توانند به نیازمندی‌های منطقه زندگی خود آگاه شوند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.