تبلیغات به روش رالف لورنی!

0

شاید آن زمانی که رالف لورن جوان در خیابان‌های نیویورک به دستفروشی مشغول بود، تصور این را هم نمی‌توانست بکند که زمانی نام او در ردیف یکی از مهم‌ترین برندهای لاکچری پوشاک جهان قرار گیرد؛ برندی که با استفاده از رنگ‌های متنوع در لباس‌های خود، توانست جایگاه ویژه‌ای را در بین دیگر برندهای لوکس پوشاک جهان پیدا کند.

 پیراهن‌های پولو: نقطه عطف رالف لورن

به طور کلی می‌توان گفت که هر برندی در راستای رشد و موفقیت خود یک نقطه عطف دارد که باعث پرشی موفقیت‌آمیز برای آن نام تجاری می‌شود. برند رالف لورن نیز با تولید پیراهن‌های آستین‌ کوتاه خود که با نام پولو مشهور شدند، توانست جایگاه ویژه خود را در میان مخاطبان جهانی پیدا کند. این پیراهن‌ها که در سال ۱۹۷۲ با بیش از ۲۰ رنگ مختلف تولید شدند، به عنوان نقطه عطفی برای برند رالف لورن محسوب می‌شوند. نوع طراحی، رنگ‌بندی خاص و متنوع این پیراهن‌ها در کنار جنس مرغوب و تبلیغاتی که در آن سال‌ها داشتند، توانستند یک خط تولید خاص را برای این برند رقم بزنند؛ خط تولیدی که تا به امروز نیز ادامه دارد. در واقع برند رالف لورن حداکثر استفاده را از پیراهن‌های پولوی خود کرد و با توجه به اقبال عمومی زیادی که نسبت به این نوع لباس به وجود آمده بود، آنها را به عنوان یک ابزار تبلیغاتی در تمام این سال‌ها حفظ کرده است، به طوری که امروزه در بیشتر مواقع، نام پولو در ابتدای نام برند رالف لورن به چشم می‌خورد. جالب است بدانید که این نام تجاری در ادامه حفظ و توسعه مدل‌های پیراهن پولو، خط تولید ورزشی این پیراهن‌ها را نیز در سال‌های بعد شروع کرده و با اتخاذ چنین روش هوشمندانه‌ای، نام پولو را به عنوان یک پوشاک مشهور در بین مخاطبان خود حفظ کرده است.

 توسعه تولید و تنوع محصول: یک ابزار برندسازی

اگرچه برند رالف لورن در ابتدا، خط اصلی تولید خود را پوشاک مردان قرار داد و با کراوات‌ها و پیراهن‌های مردانه پولوی خود، جایگاه قابل توجهی را در بین مخاطبان به دست آورد، اما توسعه خط تولید و تنوع محصول یکی از نکات برجسته‌ای است که در رابطه با این برند وجود دارد، به طوری که امروزه، نوع تولیدات و تنوع خاصی که در آنها به چشم می‌خورد نیز به عنوان یکی از استراتژی‌های برندسازی و تبلیغاتی این شرکت به شمار می‌روند. به طور کلی این برند در حال حاضر در چهار شاخه مختلف پوشاک، عطر، لوازم خانگی و لوازم جانبی به تولید محصولات مختلفی مانند لباس‌های مردانه، زنانه و بچگانه، پتو، حوله حمام، عطر، دستبند، کیف و … می‌پردازد که مطمئنا چنین تنوعی بازار متنوعی را نیز برای این برند رقم زده است، چراکه یک نام تجاری مشهور و لاکچری، همیشه مخاطبان خاص خود را دارد، اما با توسعه خط تولید خود می‌تواند مخاطبان عمومی‌تری را نیز پیدا کند که با توجه به میزان هزینه‌هایی که دارند، بتوانند برخی از محصولات این برند لوکس را نیز خریداری کنند، بنابراین می‌توان گفت رالف لورن با تنوع محصولات خود، مشتریان بیشتری را برای خود رقم زده و در نهایت بازار گسترده‌تری را تشکیل داده است.

 بازاریابی چندکاناله

کمپین‌های تبلیغاتی چند‌کاناله از جمله روش‌ها و رویکردهای مهمی هستند که برند رالف لورن در برنامه‌های بازاریابی خود از آنها بهره فراوان می‌برد، به این معنا که یک کمپین اصلی که به عنوان مثال به معرفی محصولاتی خاص از این برند می‌پردازد، از طریق کانال‌های مختلف بازاریابی و البته به طور همزمان ارائه می‌شود که مطمئنا چنین رویکردی می‌تواند باعث تقویت کمپین مذکور شود. به عنوان مثال، یکی از کمپین‌هایی که این شرکت در سال ۲۰۱۲ انجام داد، مربوط به تولید مجموعه‌ای از محصولات مخصوص تعطیلات این برند بود که در سایت نیویورک تایمز قرار داشت و مخاطبان این سایت می‌توانستند تنها با یک کلیک، ویدئوی کاملی از معرفی این محصولات را ببینند. همزمان با ارائه این ویدئو در سایت نیویورک تایمز، بنرهای تبلیغاتی این برند نیز در اماکن بسیاری ویدئوی مذکور را تقویت کرده و با یادآوری اینکه تنها با یک‌ کلیک می‌توانید مجموعه تعطیلات برند رالف لورن را مشاهد کنید، مخاطبان زیادی را به تماشای این ویدئو برانگیختند. بنابراین می‌توان گفت ارائه یک پیام تبلیغاتی از طریق چند کانال ارتباطی که به صورت همزمان یکدیگر را پوشش می‌دهند، می‌تواند یک استراتژی موفق تبلیغاتی باشد، چراکه در خصوص همین مورد خاص، تعداد بازدیدهای مخاطبان سایت نیویورک تایمز از ویدئوی مذکور، بالاتر رفته بود.

 درخشش رالف لورن در مسابقات ویمبلدون

آنچه بسیاری از برندهای پوشاک جهان به عنوان یک فعالیت تبلیغاتی در ادامه روند برندسازی خود انجام می‌دهند، حضور گسترده در مسابقات ورزشی به عنوان برگزارکننده و حامی تیم‌های مختلف ورزشی است، در این میان، برند رالف لورن به عنوان یک نام تجاری لاکچری پوشاک، یکی از برگزارکنندگان و حامیان اصلی مسابقات تنیس ویمبلدون است که به طور خاصی مخاطبان لاکچری خود را دارد؛ به همین دلیل نیز رالف لورن با حضور در این مسابقات ضمن اینکه وجهه لوکس‌بودن خود را بیشتر تقویت می‌کند، به عنوان یک برند معتبر پوشاک در بین مخاطبان این مسابقات دیده شده و این رویکرد به نوعی باعث تقویت و پیشرفت جایگاه این نام تجاری در دنیای مد و پوشاک جهان می‌شود. البته شایان ذکر است که حضور گسترده این برند در مسابقات المپیک و پارالمپیک جهان نیز از دیگر رویکردهایی است که رالف لورن برای تثبیت موقعیت خود به آن توجه دارد.

 گتسبی بزرگ: خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از رالف لورن

حضور برندهای پوشاک در صنعت سینما، یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی برای آنها به شمار می‌رود و این امر خصوصا برای کمپانی لوکس و لاکچری جهان، بسیار حائز اهمیت است، به همین دلیل نیز در بسیاری از مجامع سینمایی جهان، محصولات رالف لورن در قامت بسیاری از هنرپیشگان برجسته هالیوود دیده می‌شود، اما جالب است بدانید که چنین رویکردی از همان آغاز قدرت‌گرفتن این برند همراه آن بوده است، به طوری که کمتر کسی است که در دنیای مد و تجارت پوشاک، حضور درخشان این برند را در فیلم گتسبی بزرگ فراموش کند. در واقع از جمله نقاط قوت دیگری که می‌توان در راستای فعالیت‌های برندسازی رالف لورن به آن اشاره کرد، طراحی لباس یکی از فیلم‌های برجسته تاریخ سینمای جهان است، به طوری که پس از نمایش فیلم گتسبی بزرگ در سال ۱۹۷۴، درحالی که هنرپیشه نقش اول این فیلم، رابرت ردفورد، کت و شلوار صورتی رنگ برند رالف لورن را بر  تن داشت، جایگاه ویژه‌ای برای این نام تجاری در بازار اقتصادی آن روز ایجاد شد. همچنین جالب است بدانید که این رویکرد، یعنی حضور طرح‌های رالف لورن در فیلم مذکور، تا مدت‌ها به عنوان یک شاخصه اصلی برای این برند شناخته شده بود و در نتیجه می‌توان از آن به عنوان یکی از نقاط عطف در شناخت نام تجاری رالف لورن نام برد؛ نقطه عطفی که هنوز هم در تاریخچه برندسازی این شرکت از آن با افتخار یاد می‌شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.