تبلیغاتی که خوب جویده می‌شود!

0

آدامس تریدنت از جمله برندهای معروف آدامس در سطح دنیا به شمار می‌رود که خصوصا با توجه به بدون قند بودن آن و اهمیتی که به سلامت دهان و دندان می‌دهد، محبوبیت زیادی را در بین مردم کسب کرده و بیشتر افراد آن را امتحان کرده‌اند. این برند که در سال ۱۹۶۰ در ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی شد، طعم‌ها و ویژگی‌های متفاوت و خاص خود را داشته و توجه مصر‌ف‌کنندگان زیادی را به خود جلب کرده است. رعایت بهداشت دندان از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد این برند به شمار می‌رود که خصوصا در فعالیت‌های تبلیغاتی آن نیز به صورت چشمگیری برجسته شده است. همچنین تعامل با مخاطبان در فضای مجازی و مشارکت‌دادن آنها در برنامه‌های تبلیغاتی نیز از دیگر روش‌های خاص بازاریابی این برند به شمار می‌رود. تنوع محصولات، توجه به گروه‌های سنی مخاطبان و… نیز جزء روش‌های بازاریابی موفق برند تریدنت به شمار می‌روند که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد.

  •  با تریدنت و لبخند جمله بسازید!

با توجه به اهمیتی که بسیاری از مردم جهان در دنیای امروز به سلامت دهان و دندان خود می‌دهند، تولید یک آدامس بهداشتی و بدون قند که کمترین آسیب را به دندان‌ها وارد کند، می‌تواند یک نکته مهم در اقبال مصرف‌کنندگان به آدامس مذکور باشد. در همین راستا نیز TRIDENT حتی در عنوان خود نیز (Tri و dent) به سه آنزیم محافظ دندان‌ها اشاره کرده و بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی خود را بر اساس نکات محافظتی این آدامس راه‌اندازی کرده است. از جمله شعارهای معروف این برند که در راستای تبلیغ نکات بهداشتی آن در سال‌های اخیر ترویج داشت، شعار «لبخند بزن و بخند» بود که با تأکید بر سلامت دندان‌ها این نکته را به مخاطبان خود گوشزد می‌کرد که با مصرف این آدامس نباید نگران به خطر افتادن سلامتی دندان‌های خود باشند و می‌توانند کماکان لبخند به لب داشته و از زندگی لذت ببرند.

  •  بازاریابی عاطفی تریدنت

اگرچه یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی برند تریدنت، تأکید بر پیام‌های بهداشتی دهان و دندان این برند است، اما در کنار این محتوای مهم، بازاریابی احساسی نیز در حیطه فعالیت‌های تبلیغاتی این نام تجاری قرار گرفته است؛ به این صورت که با ساختن کلیپ‌های کوتاهی که در تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شوند، بر جنبه سرزندگی این آدامس و تحولی که پس از جویدن آن در انسان ایجاد می‌شود، تأکید بیشتری دارند. کمپین‌های احساسی برند تریدنت، با برقراری یک ارتباط عاطفی با مخاطبان خود، سعی در ترویج احساسی دارند که بعد از مصرف این محصول در آنها ایجاد می‌شود. آرامش، شادی و سرزندگی مهم‌ترین عواطفی هستند که در کمپین‌های مذکور برجسته شده و مخاطبان خود را به مصرف این آدامس ترویج می‌کنند.

  •  بازدید مجازی از کارخانه‌های تریدنت

فضای مجازی و دیجیتال امکانات قابل توجهی را جهت فعالیت‌های بازاریابی در اختیار برندهای مختلف قرار داده است که در روش‌های سنتی امکان برخورداری از آنها کمتر وجود داشت. از جمله این امکانات راه‌اندازی تورهای مجازی است که برندها می‌توانند برای مخاطبان خود برگزار کرده و آنها را از نحوه تولیدات و فعالیت‌های کارخانه‌ها و صنایع خود مطلع کنند. در همین راستا نیز تریدنت در سال‌های اخیر، اقدام به برگزاری یک تور مجازی در فضای دیجیتال کرده و با دعوت از مصرف‌کنندگان خود، آنها را به صورت مجازی به کارخانجات خود آورده بود. نتیجه چنین اقدامی جلب توجه و اعتماد بیشتر مخاطبان برای برند مذکور است. با توجه به اینکه در سال‌هایی نه‌چندان دور، بازدید از کارخانه‌ها و مراکز تولیدی، تنها به صورت مجازی و برای افراد خاصی امکان‌پذیر بود، چنین اقدامی می‌تواند یک استراتژی‌ قابل توجه در زمینه بازاریابی محسوب شود که می‌تواند از اقصی نقاط جهان، مخاطبان یک برند را به کارخانه تولیدی آن دعوت کرده و مراحل مختلف تولیدات آن برند را به صورت زنده و مستقیم به آنها نشان دهد.

  •  ادغام تبلیغات سنتی و دیجیتال

با توجه به اینکه شیوه‌های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات چاپی کماکان ارزش خود را در کنار روش‌های مدرن‌تر بازاریابی مانند شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مجازی حفظ کرده است، چشم‌پوشی از آنها مفید و عاقلانه به نظر نمی‌رسد. در همین راستا نیز برند تریدنت در اقدامی خلاقانه روش‌های سنتی بازاریابی را با روش‌های مدرن ادغام کرده و به صورت همزمان از هر دو روش سود می‌جوید.

از آنجایی که‌ بیشتر افراد جهان یک تلفن همراه هوشمند را برای خود تهیه کرده و اغلب به اینترنت دسترسی دارند، برند تریدنت در تبلیغات چاپی، آدرس توییتر خود را نیز نوشته و از مخاطبان خود می‌خواهد که از صفحه مذکور بازدید کنند. دیدن همزمان یک تبلیغ در روزنامه، مجله و یا روی یک بیلبورد در سطح شهر و دعوت شدن به بازدید از صفحه توییتر آن اقدامی خلاقانه محسوب می‌شود که با استفاده از دو فضای تبلیغاتی متفاوت، به یک هدف مشترک که همان پررنگ‌ترکردن نام تجاری و معرفی محصولات آن است، می‌رسد.

  •  توجه به نیاز مخاطبان

شناخت دایره مخاطبان در نحوه تولیدات یک برند اهمیت بسزایی دارد به این معنا که هر چقدر یک تیم تولیدکننده مخاطبان خود و نیازهای آنها را بهتر بشناسد، در ارائه محصولات خود موفق‌تر خواهد بود. تریدنت نیز با داشتن دایره گسترده‌ای از مخاطبان که تقریبا از تمام گروه‌های سنی هستند، محصولات متنوعی را روانه بازار می‌کند. این برند با توجه به نیاز مخاطبان در هر سنی، آدامسی مطابق با سلیقه آنها تولید کرده و با شناخت بهتر و دقیق‌تر مخاطبان خود، در این زمینه موفق نیز بوده است.

بدون قند بودن و سالم بودن محصولات این برند به عنوان یک اصل کلی در تمام محصولات آن رعایت شده و تمام گروه‌های سنی از این خصوصیت خاص بهره می‌برند، اما طعم‌های میوه‌ای بیشتر برای گروه سنی کودکان تولید و معرفی شده و در مقابل آدامس‌های خنک‌کننده دهان بیشتر برای گروه‌های سنی بزرگسال تولید می‌شوند.

گروه تبلیغاتی این برند نیز برای معرفی محصولات و ساختن کلیپ‌ها و آگهی‌های تبلیغاتی خود‌ سعی می‌کند برای هر گروه سنی، از شخصیت‌های مطابق با همان گروه سنی استفاده کند. به عنوان مثال، برای معرفی آدامس‌های خنک‌کننده‌ای که به کاهش استرس نیز کمک می‌کنند، از شخصیت‌های بزرگسالی استفاده می‌کند که در موقعیت‌های کاری پراسترسی نیز قرار دارند.

  •  ویدئوهای خود را برای تریدنت توییت کنید

از دیگر اقدامات خلاقانه‌ای که برند تریدنت در راستای کاربرد فضای دیجیتال در برنامه‌های بازاریابی خود به انجام رسانده‌، تهیه نرم‌افزارهای مختلفی است که از طریق آنها مخاطبان خود را در ارائه برنامه‌های خود مشارکت می‌دهد. به عنوان مثال، تریدنت این امکان را برای مخاطبان خود در توییتر فراهم کرده‌‌ که بتوانند ویدئوهای کوتاه چند‌ثانیه‌ای خود را در صفحه توییتر این برند به اشتراک گذاشته و دیگر مخاطبان را به دیدن آنها دعوت کنند.

این ویدئوهای کوتاه که اغلب با موسیقی همراه بوده و طعم‌ها و انواع مختلف آدامس تریدنت را معرفی می‌کنند، بعضا از سوی چهره‌های مشهور و محبوب مردم نیز به اشتراک گذاشته شده و در نتیجه اقبال عمومی قابل توجهی را به دست آورده‌اند.

از طرفی مشارکت‌دادن مصرف‌کنندگان در معرفی محصولات می‌تواند یک نکته مثبت تبلیغاتی برای برند مذکور محسوب شود، چراکه با این کار اعتماد مشتریان را بیشتر جلب کرده و به نوعی آنها را در مالکیت برند سهیم کرده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.