تبرئه از اتهام گران‌فروشی وب‌سایت‌های فروش بلیط هواپیما

وب سایت‌های فروش بلیط هواپیما از اتهام گرانفروشی تبرئه شدند

0

وب‌سایت‌های فروش بلیط هواپیما از اتهام گران‌فروشی تبرئه شدند.

شب گذشته جلسه‌ای با حضور رییس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل ایران ایر و مدیران عامل وب‌سایت‌های اینترنتی علی‌بابا، فلایتیو، قاصدک و همچنین مدیر انجمن VC ایران ( انجمن صندوق‌های خطر پذیر) برگزار شد.

این جلسه در پی ممنوعیت فروش آنلاین بلیط ایران ایر بر اساس دستور رییس شرکت ایران ایر برگزار شد.

یکی از مدیران ارشد شرکت علی‌بابا در گفتگو با شنبه گفت: این جلسه در جهت شفاف‌سازی دلیل عدم همخوانی قیمت بلیط هواپیما بین وب‌سایت‌های اینترنتی فروش بلیط و هواپیمایی ایران ایر برگزار و اعلام شد که به دلیل محدودیت‌های فنی وب‌سرویس ایرلاین‌ها از بابت تعداد تراکنش، سایت‌ها اقدام به نگهداری (کش) اطلاعات قیمتی کرده که در نتیجه در مواردی عدم تطابق نرخ بلیط هواپیما مشاهده شده بود.

با این حال مدیران سایت‌های اینترنتی با اشاره به محدودیت‌هایی که در تمام دنیا برای فروش اینترنتی بلیط هواپیما وجود دارد و همچنین با توجه به استانداردهای این صنعت به نتیاج مشترکی رسیدند.

در نهایت مقرر شد که با همکاری تیم آی تی ایران‌ایر و تیم‌های فنی سایت‌های اینترنتی، راهکاری برای تطابق قیمت‌های لحظه‌ای ایران‌ایر با نرخ نمایش داده شده در سایت‌ها پیدا شود.

موضوع پیش آمده از این ناشی شده بود که سایت‌ها به دلیل محدودیت‌های فنی ازسمت وب‌سرویس ایرلاین، نرخ‌های تغییر یافته ایران‌ایر را با تاخیر زمانی بیشتری به‌روز رسانی می‌کردند و در نتیجه در زمان تغییر نرخ‌های ناگهانی به نظر می‌رسید که سایت‌ها برخلاف قوانین قیمت گذاری می‌کنند.

حال با توجه به توضیح محدودیت‌های فنی موجود، مشخص شد که گرانفروشی از طرف سایت‌های فروش اینترنتی نبوده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.