تایم‌بوکر، کار آرایشگران را راحت کرده است

0

تایم‌بوکر به نشانی timebooker.ir‌ استارتاپی است که برای آرایشگران ارزش‌آفرینی کرده است. بدرالدین رستگار به همراه مهدی سرخه‌میری هر دو ۲۱ ساله و دانشجوی کامپیوتر در دانشگاه صنعتی قم هستند. بدرالدین می‌گوید از همان دوران دبیرستان به حوزه نرم‌افزار علاقه‌مند بوده و برنامه‌نویسی می‌کرده‌ و در جشنواره‌های مختلفی شرکت کرده و موفق شده در یکی از جشنواره‌های خوارزمی مقام دوم را کسب کند. «‌قبل از اینکه وارد دانشگاه شوم نیز برای سیستم عامل ویندوز‌فون برنامه‌نویسی موبایل انجام می‌دادم، ولی به دلیل مشکلاتی که برای ویندوز‌فون به وجود آمد، دیگر نتوانستم همکاری خود را ادامه دهم. بعد از ورود به دانشگاه با حوزه استارتاپ آشنا شدم و با دوستانم تیمی تشکیل دادیم و تصمیم گرفتیم استارتاپی را با هم راه بیندازیم. ایده تایم‌بوکر از نیازی که در آرایشگرها شناسایی کردم، شکل گرفت. با صحبتی که با آرایشگرم داشتم، متوجه شدم که آرایشگران مشکلاتی در پاسخگویی به تماس‌های مشتریان دارند و مجبورند که وقت زیادی را بابت آن صرف کنند که این قضیه علاوه بر اینکه بهره‌وری آرایشگر را پایین می‌آورد، برای مشتریان دیگری که در آرایشگاه حضور داشتند، خوشایند نبود. همچنین ثبت رزرو وقت مشتریان اکثرا با بی‌دقتی انجام می‌شد که این هم برای آرایشگر مشکلاتی را به همراه داشت و هم باعث اتلاف وقت مشتریان می‌شد. در بعضی مواقع نیز مشتریان وقتی را رزرو می‌کردند ولی فراموش می‌کردند که به آرایشگاه مراجعه کنند. همه این موارد باعث شد که به این فکر بیفتیم که اگر سیستمی راه بیندازیم که فرآیند رزرواسیون وقت آرایشگاه‌ها را مکانیزه کند، می‌توانیم برای هر دو طرف ارزش‌آفرینی ایجاد کنیم.»

  •  از چه زمانی کار خود را شروع کردید؟

۳ هفته است که نسخه نهایی سایت منتشر شده ‌و نسخه اندروید نیز در دسترس است.

  •  با توجه به توضیحاتی که دادید، شما در تایم‌بوکر چه خدماتی به کاربران ارائه می‌دهید؟

آرایشگران می‌توانند در سایت ثبت‌نام کنند و یک اکانت برای یک ماه رایگان برای خود ایجاد کنند. پس از آن یک صفحه با دامین اختصاصی برای آرایشگاه ایجاد می‌شود که در آن کاربران می‌توانند اطلاعات مربوط به آرایشگاه و گالری عکس خود را ایجاد و اطلاعات تماس خود را وارد کنند.

  •  آرایشگران چطور می‌توانند سایت و اپلیکیشن را برای خود شخصی‌سازی کنند؟

ما تلاش کرده‌ایم که فرآیند را تا جایی که امکان دارد، ساده کنیم. بعد از اینکه آرایشگران صفحه خود را ایجاد کردند، می‌توانند در داشبورد خود بازه‌های خدمات‌رسانی، روزهای تعطیل در سال و ساعات پاسخگویی را مشخص کنند تا وب‌سایت و اپلیکیشن براساس اطلاعاتی که وارد می‌کنند، سفارشی‌سازی شود.

  •  کاربران چطور می‌توانند از این سیستم استفاده و وقت رزرو کنند؟

آرایشگران می‌توانند از طریق فرمی که در صفحه خود دارند، برای مشتریان خود وقت رزرو کنند. به این ترتیب که آدرس دامین یا اپلیکیشن خود را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند و کاربران می‌توانند از میان وقت‌هایی که آرایشگر از قبل مشخص کرده است، وقت مناسب خود را انتخاب کنند.

  •  پس هر آرایشگاه یک سایت و اپلیکیشن اختصاصی دارد و اینطور نیست که کاربران به آرایشگاه‌های مختلف دسترسی داشته باشند؟

سرویس‌هایی هستند که مشتریان را هدف خود قرار داده‌اند. مشتری می‌تواند از میان آرایشگاه‌های مختلف انتخاب کند ولی بسیاری از آرایشگاه‌ها تمایل دارند که صفحه اختصاصی برای خود داشته باشند. به همین دلیل در تایم‌بوکر ما تمرکزمان ‌روی خدمت‌رسانی به آرایشگرها‌ست.

  •  هزینه استفاده از خدمات برای آرایشگاه‌ها چقدر است؟

ما سه پلن در نظر گرفته‌ایم؛ در پلن ساده یک ماه اکانت رایگان در اختیار آرایشگران قرار می‌گیرد و پس از آن می‌توانند برای یک سال خدمات را به قیمت ۱۰۰ هزار تومان شارژ کنند. پلن استاندارد و پیشرفته نیز داریم که سالانه به ترتیب ۱۷۵هزار و ۲۵۰ هزار تومان است.

  •  چه معیارهایی در قیمت‌گذاری در نظر گرفته‌اید که سه پلن برای درآمدزایی دارید؟

در پلن استاندارد نسبت به پلن ساده این مزیت برای آرایشگران وجود دارد که بتوانند از اپلیکیشن موبایل نیز استفاده کنند. در پلن پیشرفته نسبت به پلن استاندارد نیز امکان استفاده از پیامک اطلاع‌رسانی آفلاین وجود دارد تا در صورتی که اینترنت آرایشگاه قطع شده باشد، تمام تایم‌های رزرو شده به موبایل آرایشگران اس‌ام‌اس شود.

  •  از زمانی که کار را شروع کردید، چه تعداد آرایشگاه از خدمات استفاده کرده‌اند؟

چون به‌تازگی محصول را به بازار ارائه داده‌ایم تا‌کنون با ۵ آرایشگاه صحبت کرده‌ایم که ۲آرایشگاه در حال استفاده از خدمات هستند و ۳ آرایشگاه دیگر ابراز تمایل کرده‌اند.

  •  در این مدت چه ارزیابی از بازار داشتید؟

همان‌طور که می‌دانید، در چند هفته اخیر که همزمان با آغاز کار ما بود، با توجه به اتفاقاتی که در سطح داخلی و بین‌المللی افتاد، در بازار مشکلاتی به وجود آمد. همین امر باعث شده که کسبه با احتیاط بیشتری به کارهای جدید و نوآورانه اقبال نشان دهند. بر همین اساس ما باید کیفیت خود را بالا ببریم و زمان بیشتری برای متقاعد‌کردن آرایشگران صرف کنیم.

  •  با چه سرمایه اولیه‌ای کار را شروع کردید؟

ما چون هر دو فنی بودیم، خودمان برنامه‌نویسی را انجام دادیم و با هزینه کمی در حدود یک میلیون تومان کار را شروع کردیم ولی برای تبلیغات و معرفی سیستم نیاز به سرمایه داریم.

  •   فکر می‌کنید چه زمانی به نقطه سر‌به‌سر برسید؟

پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم تا یک‌سال آینده به این نقطه برسیم.

  •  ارزیابی از حجم بازار دارید؟

تعداد زیادی آرایشگاه در کشور وجود دارد ولی ما آرایشگاه‌های بزرگ و پر‌تقاضا را هدف قرار داده‌ایم، چون هنوز در مرحله فنی هستیم وارد حوزه بازارسنجی و بازاریابی نشده‌ایم‌ و می‌خواهیم زمانی تبلیغات گسترده داشته باشیم که بتوانیم از نظر فنی پاسخگو باشیم.

  •  بیشتر از چه شیوه‌هایی قصد دارید خود را معرفی کنید؟

موتور جست‌وجوی گوگل در حال حاضر بهترین راه‌حل برای ماست. با تحقیقاتی که انجام داده‌ایم، رقیب جدی در زمینه کاری ما وجود ندارد و اگر بتوانیم در گوگل رنک خوبی بگیریم، می‌توانیم موفق‌تر باشیم.

  •  مهم‌ترین مشکلی که تا‌کنون با آن مواجه بودید، چه چیزی است؟

به نظر من باید ارتباط موثری بین استارتاپ‌ها و افراد سرمایه‌گذار در شهرستان‌ها به وجود بیاید. در شهرهای بزرگی مثل تهران این مشکلات کمتر است و افرادی که در شهرستان فعالیت می‌کنند، به این امکانات دسترسی کمتری دارند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.