بی‌بی‌دو، برزیلی موفق دنیای تبلیغات

بی‌بی‌دو، برزیلی موفق دنیای تبلیغات
نیازهای مخاطبان را چطور می‌توان به نگرش‌های آنها هنگام خرید اضافه کرد؟
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ بدون دیدگاه برند و تبلیغات https://goo.gl/mjWYvW
آژانس بزرگ و شناخته‌شده BBDO از جمله شرکت‌های مهم و باسابقه تبلیغاتی جهان به‌شمار می‌رود که بیش از یک‌قرن از عمر آن می‌گذرد. این گروه بزرگ تبلیغاتی در طی این سال‌ها، تجربیات زیادی را پشت‌سر گذاشته و زیرمجموعه‌های زیادی را نیز برای خود راه‌اندازی کرده است که در اینجا قصد داریم ...
بی‌بی‌دو، برزیلی موفق دنیای تبلیغات

آژانس بزرگ و شناخته‌شده BBDO از جمله شرکت‌های مهم و باسابقه تبلیغاتی جهان به‌شمار می‌رود که بیش از یک‌قرن از عمر آن می‌گذرد. این گروه بزرگ تبلیغاتی در طی این سال‌ها، تجربیات زیادی را پشت‌سر گذاشته و زیرمجموعه‌های زیادی را نیز برای خود راه‌اندازی کرده است که در اینجا قصد داریم به یکی از آژانس‌های مستقل این برند که در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی یافته، اشاره‌ای داشته باشیم و نکات مهم موفقیت آن را برشماریم.

  •  آژانسی که اول فکر می‌کند، بعد عمل

بی‌بی‌دو از جمله گروه‌های مهم بازاریابی جهان به‌شمار می‌رود که با در پیش‌ گرفتن روش‌ها و راهکارهای مناسب و خاص خود، موفقیت‌های قابل توجهی را در عمر چند ده‌ساله خود به‌دست آورده است. یکی از نشانه‌ها و شعارهای مهم این گروه بازاریابی این است که پس از بیست‌وچند سال فعالیت به این  نکته پی‌برده‌اند که آنها اول فکر می‌کنند، بعد کار را انجام می‌دهند. به‌طور کلی عبارت «اول فکر، بعد کار» به یکی از نشانه‌ها و شعارهای اصلی این شرکت تبدیل شده است. این عبارت مهم دو نکته مهم و قدرتمند را در روش‌های بازاریابی این آژانس نشان می‌دهد؛ برنامه‌ریزی، خلق و ایجاد کردن. درواقع این گروه تبلیغاتی قبل از به‌وجود آمدن یک محتوای تبلیغاتی، زمان زیادی را صرف برنامه‌ریزی برای آن کرده و با فکر دقیق، خلاقانه و در نظر گرفتن جزئیات، برنامه مذکور را سامان می‌دهد و در نهایت نیز طبق برنامه‌ریزی انجام شده دست به تولید تبلیغ مذکور زده و به نوعی آن را خلق می‌کند.
آژانس بی‌بی‌دو برای رسیدن به هدف اصلی خود که تغییر نگرش و عادات مصرف‌کنندگان و گرایش آنها به سوی محصولات تبلیغ شده است، راهکار ساده و در عین حال مهمی را در پیش می‌گیرد و آن رسیدن به یک بینش و دیدگاه اصلی و در عین حال ساده درباره نیازهای مخاطبان و ویژگی‌های محصول موردنظر است. با شناخت بهتر مخاطبان یک برند، این آژانس به نحو بهتری قادر به برقراری ارتباط با آنها خواهد بود و آن وجهی از محصولات برند مذکور را به نمایش خواهد گذاشت که تأثیر بیشتری بر مخاطب دارند و در نهایت نیز  در جذب مخاطبان و تبدیل شدن آنها به یک مصرف‌کننده وفادار، تأثیر زیادی خواهند داشت.
از دیگر نقاط قوتی که می‌توان برای این آژانس ذکر کرد، نحوه کارکرد آن در سطح جهان است، اگرچه مقر اصلی بی‌بی‌دو در برزیل بوده و بسیاری از فعالیت‌های اصلی خود را در آنجا پایه‌ریزی می‌کند، اما گسترش فعالیت‌های این آژانس در دیگر مناطق جهان از جمله خصوصیات برجسته آن به‌شمار می‌رود. این شرکت سعی در پخش فعالیت‌های خود داشته و تاکنون در بیش از ده کشور جهان نیز فعالیت‌های چشمگیری را از خود به نمایش گذاشته است که این امر در درازمدت می‌تواند چهره‌ای شناخته‌شده‌تر و جهانی‌تر را برای آن ترسیم کند.
به‌طور کلی این آژانس ترکیبی از برنامه‌ریزی‌های استراتژیک و ایده‌های خلاقانه است که با داشتن یک تیم مجرب بازاریابی، فعالیت‌های برجسته و موفقی را در زمینه تبلیغات انجام داده است. همچنین سادگی و بی‌طرفی نیز از دیگر خصوصیات فعالیت‌های این آژانس به شمار می‌رود، به‌طوری که کمتر تبلیغی از این شرکت دارای اهداف جهت‌داده‌شده است. کار روزافزون و تمایل به یادگیری بیشتر نیز از ویژگی‌هایی به‌شمار می‌روند که در بین اعضای این تیم بازاریابی نهادینه‌شده و آینده‌ای موفق‌تر را برای آن رقم خواهند زد.

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.‎