بوش و دایلمر در کالیفرنیا چه می‌کنند؟

0

به لطف همکاری بوش و دایلمر، کلانشهرهای کالیفرنیا به‌زودی به شهر‌های پیشرو در حوزه رانندگی بدون راننده و خودکار تبدیل خواهد شد. سانفرانسیسکو بزودی شاهد خدمات تردد خودکار در مسیرهای انتخاب در سیلیکون‌ولی خواهد بود.

به لطف همکاری بوش و دایلمر، کلانشهرهای کالیفرنیا به‌زودی به شهر‌های پیشرو در حوزه رانندگی بدون راننده و خودکار تبدیل خواهد شد.

سانفرانسیسکو بزودی شاهد خدمات تردد خودکار در مسیرهای انتخاب در سیلیکون‌ولی خواهد بود.

این پروژه آزمایشی نشان خواهد داد که چگونه خدمات رفت و آمد، از قبیل اشتراک‌گذاری خودرو، تاکسیرانی و پلتفرم‌ها، می‌توانند آینده رفت‌و‌آمد خودروها را شکل دهند.

این دو شرکت Nvidia را به عنوان تامین‌کننده پلتفرم هوش مصنوعی و بخشی از شبکه واحد کنترل انتخاب کرده‌اند. از این شبکه در خودروها نیز استفاده خواهد شد.

پلتفرم درایو پگاسوس Nvidia الگوریتم‌های رانندگی خودرو را که شرکت بوش و دایلمر با استفاده از شیوه‌های یادگیری ماشینی ایجاد کرده‌اند، پردازش خواهد کرد.

در این صورت شبکه ECU به یک ظرفیت رایانشی متشکل از هزاران تریلیارد عملیات در ثانیه دسترسی خواهد داشت. این ظرفیت رایانشی بالا و تعداد زیاد عملیات بدین معنی است که شبکه ECU باید خنک شود.

به همین دلیل بوش و دایلمر یک مفهوم کارآمد بر اساس سیستم خنک‌کننده مایع ایجاد کرده است. این سیستم برای رانندگی بدون راننده و خودران در شهرها ساخته شده است. برای مثال، مرسدس بنز قصد دارد از وسایل نقلیه دارای باتری استفاده کند که یک سیستم خنک‌کننده دارند تا مهندسان بتوانند تا حد امکان از این فناوری استفاده کنند.

این آزمایش اطلاعاتی را درباره نحوه یکپارچه‌سازی خودروهای خودران در یک شبکه حمل‌و‌‌نقل ارائه خواهد داد. اکثر شهرها با تعدادی چالش در سیستم حمل‌و‌نقل خود مواجه هستند.

این آزمایش نشان خواهد داد که چگونه این فناوری جدید می‌تواند آن مشکلات را برطرف کند. افرادی که روی این پروژه کار می‌کنند، به دنبال مفاهیم و الگوریتم‌هایی برای سیستم‌ رانندگی خودکار هستند.

دکتر استفان هانله، معاون ارشد شرکت بوش، می‌گوید: «باید یک سیستم بالغ، ایمن و قابل اعتماد را عرضه کرد. ایمنی در اولویت اول قرار دارد و اولین فاکتور از هر جهت است.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.