به دنیای کار کردن ۲۴ ساعته خوش آمدید!

0

اما مهم‌تر از آن، مدیرعامل بودن یعنی مسئولیت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته در تمام طول سال به‌گونه‌ای که هرگز آن را تجربه نکرده‌اید، است. شما مسئول تمام مناطق و بخش‌های عملیاتی هستید. مسئولیت هر یک ریال درآمدها و هر یک ریالی که خرج می‌شود، بر عهده شما است. در هر اشتباه، هر تصمیم‌گیری بد و هر لحظه شما مسئول هستید.

این مسئولیت نحوه تفکر شما، نحوه اولویت‌بندی شما، نحوه تعامل شما با سایر افراد و دیدگاه شما نسبت به زمان را تغییر می‌دهد.

برت فاکس، مدیرعامل، کارآفرین، مؤلف و مربی درباره مسئولیت خود این‌گونه می‌گوید: «من از هر لحظه از موسس و مدیرعامل بودن خود لذت می‌برم. احساس اینکه یک چیز جدید را شروع می‌کنید، آن را پرورش می‌دهید و می‌بینید که مشتریان محصولات شما را خریداری می‌کنند، بسیار فوق‌العاده است. تماشای تیم کاری و کارمندان به شما قدرت می‌دهد تا به سمت جلو پیش روید.»

مدیرعامل بودن مسئولیت‌هایی را نیز به همراه دارد:

 شما مسئول پول سایر افراد (سرمایه‌گذاران خود) خواهید بود و شما باید این مسئولیت را جدی بگیرید.

 شما مسئول زندگی و سلامت کارمندان خود و خانواده آن‌ها هستید؛ اینجا فقط خودتان تنها نیستید، دیگران نیز اهمیت دارند.

 شما مسئول هر اشتباه، شکست و هر کسر درآمد مربوط به کسب‌وکار هستید؛ نمی‌توانید هیچ‌کس را مقصر بدانید جز خودتان.

 شما مسئول رعایت یا عدم رعایت توصیه‌هایی هستید که سرمایه‌گذاران شما ارائه می‌دهند. اگر طبق مشاوره بد یکی از سرمایه‌گذاران کاری را انجام دهید که منجر به شکست شود، مقصر خود شما خواهید بود.

برخی از مواردی که قبل از راه‌اندازی کسب‌وکار باید به آن‌ها توجه کنید:

 شما نمی‌توانید با هیچ‌یک از افراد شرکت درباره ترس‌ها و نگرانی‌های خود صحبت کنید. بهتر است کمی قدم بزنید، ساختمان را ترک کنید، کاری انجام دهید اما نگرانی‌های خود را با کارمندان درمیان نگذارید.

 هر کلمه، هر اشاره، هر اخم، هر زمان که صدای خود را بالا می‌برید، هر زمان که زود دفتر را ترک می‌کنید، هر زمان که دیر از دفتر خارج می‌شوید، هر زمان که زود یا دیر به دفتر می‌آیید، هر کاری که می‌کنید توسط کارمندان شما تجزیه و تحلیل می‌شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.