بهش بگو چی می‌خواهی بهت کمک می‌کنه

0

امروزه استفاده از دستیار شخصی یکی از ویژگی‌های اصلی تلفن‌های هوشمند و سیستم‌های عامل مختلف است. سال‌هاست که اپل از سیری و مایکروسافت از کورتانا استفاده می‌کند. به تازگی نیز گوگل دستیار هوشمند خود را معرفی کرده است. سامسونگ نیز از بیکسبی رونمایی کرده است.

با این وجود ایرانی‌ها نمی‌توانند به طور کامل از قابلیت‌های مختلف این فناوری استفاده کنند زیرا هیچ‌یک از آنها از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند.

اپلیکیشن رایمون برنامه کاربردی است که در این راستا توسعه داده شده ‌و از طریق کافه‌بازار می‌توان آن را به طور رایگان دانلود کرد. در واقع رایمون یک دستیار شخصی فارسی است که ممکن است پیچیدگی، قدرت و دقت عملکرد کورتانا یا سیری یا دستیار گوگل را نداشته باشد، اما می‌تواند یک دستیار فارسی مفید به شمار رود. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان از طریق دستورات صوتی فارسی اقدامات متنوعی انجام داد.

وقتی برای اولین‌بار این اپلیکیشن را اجرا می‌کنید، از شما درخواست می‌شود تا شماره تماس خود را وارد کنید. درخواست ورود شماره تماس به این دلیل است که پروسه خرید کارت شارژ آسان‌تر انجام گیرد و هیچ هدف دیگری وجود ندارد. در صفحه اصلی اپلیکیشن رایمون، پیشنهادهای مختلفی ارائه شده است. برای نمونه، گزینه‌هایی مانند قیمت کالا، بلیت سینما، نرخ ارز، خرید کادو، آب و هوا، جستجوی اپ، بلیت قطار و غیره. هر بار شما وارد صفحه اصلی می‌شوید، این گزینه‌ها به طور تصادفی روی صفحه نمایان می‌شوند. با انتخاب هر یک از آنها توضیحات مربوطه ارائه می‌شوند. برای مثال، با انتخاب گزینه آب و هوا، پیش‌بینی وضعیت آب و هوا به شما ارائه می‌شود.

بنابراین می‌توان گفت رایمون علاوه بر دستورات صوتی از دستورات نوشتاری نیز پشتیبانی می‌کند. با این حال استفاده از دستورات صوتی برای شما جالب‌تر و آسان‌تر خواهد بود. یکی از مزیت‌های مهم این اپلیکیشن دقت بالای آن در شناسایی عبارات فارسی است که بیان می‌کنید. برای تعامل صوتی با رایمون کافی است آیکون میکروفون را در بخش پایین صفحه لمس کنید و پس از شنیدن صدای بوق دستور مورد نظر خود را بیان کنید.

در بیان دستورات به رایمون باید کمی دقت کنید. علیرغم اینکه رایمون دقت بالایی در شناسایی عبارات دارد، تا حدی به نحوه بیان دستورات صوتی حساس است. برای مثال، اگر تمایل دارید که رایمون با دستور صوتی وضعیت آب و هوا را برایتان نشان دهد، از دستور صوتی «وضعیت آب و هوا چطوره؟» استفاده کنید. امکان ارائه دستورات صوتی دیگری همچون رزرو بلیت سینما، نمایش اوقات شرعی، نمایش یک صفحه و غیره هم وجود دارد. شما حتی می‌توانید با ارائه دستورات صوتی همچون «قیمت دلار چنده؟» یا «قیمت سکه چنده؟» از جدیدترین قیمت این موارد هم مطلع شوید.

رایمون حتی این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا با بیان دستورات صوتی کارت شارژ خریداری کنید. اگر شماره تلفن و شماره کارت عابر بانک خود را برای رایمون تعریف کرده باشید، این پروسه با سرعت بیشتری انجام می‌شود. برای درخواست از رایمون به منظور خرید کارت شارژ کافی است که پس از لمس آیکون میکروفون، عبارت «یه شارژ دو تومانی ایرانسل می‌خوام!» را بیان کنید. رایمون به طور اتوماتیک کد USSD مورد نیاز برای خرید کارت شارژ را خواهد گرفت.

در واقع رایمون یک دستیار شخصی فارسی است که ممکن است پیچیدگی، قدرت و دقت عملکرد کورتانا یا سیری یا دستیار گوگل را نداشته باشد، اما می‌تواند یک دستیار فارسی مفید به شمار رود

اپلیکیشن رایمون می‌تواند به عنوان یک دستیار شخصی فارسی به صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک و استارتاپ‌ها نیز کمک کند تا برخی از کارهای خود را به آسانی و با سرعت بیشتر انجام دهند. برای مثال، به سرعت مقدمات لازم برای یک سفر کاری، یا تشکیل یک جلسه کاری را فراهم کنند.

به طور کلی رایمون به عنوان یک دستیار شخصی فارسی مجموعه‌ای از قابلیت‌های زیر را در اختیارتان قرار می‌دهد:

  شماره‌گیری مخاطبان

  ارائه راهنمای خرید کادو

  امکان خرید کارت شارژ

  ارائه طرز پخت غذاهای مختلف

  مبدل ارز

  ارائه قیمت سکه

  ارائه اطلاعات تکمیلی مربوط به کلمات و عبارات مختلف

  خاموش و روشن‌کردن وای‌فای

  ارائه وضعیت نمایش فیلم در سینماهای اطراف

  نمایش وضعیت آب و هوا

  رزرو بلیت هواپیما، قطار و غیره

  نمایش اوقات شرعی

  اجرای اپلیکیشن‌های مختلف گوشی شما

موارد فوق تنها بخشی از قابلیت‌های رایمون محسوب می‌شوند که البته ممکن است در برخی موارد با باگ‌های کوچکی همراه باشند. اما فراموش نکنید که رایمون به عنوان یک دستیار شخصی فارسی روز‌به‌روز در حال پیشرفت است و می‌تواند امکانات مفیدی را در اختیار کاربران قرار دهد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.