رویداد بهار کارآفرینان استارت‌آپی تبریز هفته گذشته با حضور بنیانگذاران استارت‌آپ‌های موفق کشور از جمله دیجی‌کالا، علی‌بابا و فست‌کلیک برگزار شد. در این رویداد نیم‌روزه علاوه بر کارآفرینان کشوری، کارآفرینان استارت‌آپی محلی نیز تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند. برگزاری رویداد بهار کارآفرینان استارت‌آپی در راستای توسعه فرهنگ و گفتمان کارآفرینی و همچنین به اشتراک‌گذاری تجربیات واقعی کارآفرینان با تازه‌واردان این عرصه صورت گرفته است. شهر تبریز به‌عنوان پایتخت شمال غرب کشور که در گذشته برندهای بزرگی مانند تراکتورسازی، ماشین‌سازی، ایدم،  چرخشگر، موتروژن و… را داشته است، در حال حاضر ظرفیت‌های بالایی که برای توسعه بستر کسب‌و‌کار به ویژه کسب‌و‌کارهای استارت‌آپی دارد و یکی از اهداف رویداد بهار کارآفرینی تبریز شناخت و معرفی این ظرفیت‌ها‌ست. سعید محمدی از دیجی‌کالا، مجید حسینی‌نژاد از علی‌بابا و  حمیدرضا محمودی از فست‌کلیک به همراه علی جهانگیری، معاونت اقتصادی استانداری استان، حسن اطاعت مدیرعامل ایده‌های نوین پارسیان، امیر کریم‌زاد بنیانگذار خبرگزاری نصر و علیرضا غضنفری از تسهیل‌گستر در این رویداد حضور داشتند و به سخنرانی و گفت‌وگو درباره چالش‌های فضای استارت‌آپی پرداختند. بررسی نحوه شکل‌گیری ایده اولیه کسب‌و‌کار کارآفرینان، نقش عوامل نیروی انسانی در موفقیت استارت‌آپ، مدیریت استراتژیک در شرایط بحران و رکود فرهنگ کارآفرینی استارت‌آپی در ایران، چالش‌ها و فرصت‌های استقرار کارآفرینی استارت‌آپ، انتقال تجربیات کارآفرینان موفق به نسل جوان، آشنایی بیشتر با نقش استارت‌آپ‌ها در ایجاد اشتغال و توسعه پایدار، شناسایی فرصت‌های کارآفرینی توسط استارت‌آپ‌ها، نقش زنان در مدیریت استارت‌آپ‌ها، مدیریت کارآفرینی در بحران و رکود و … از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد بوده است. گفتنی است شهر تبریز یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنایع غذایی و شیرینی و شکلات در کشور است که در سطح جهانی نیز توانسته سهمی از بازار را به خود اختصاص دهد؛ اما با توجه به تغییر کسب‌و‌کارها از حالت سنتی و ایجاد رویکرد جدید استارت‌آپی متکی به فضای آی‌تی، باید بسترهای لازم برای تداوم حضور و رشد بازار فراهم شود. به همین خاطر در سیاستگذاری این رویداد توجه ویژه‌ای به فعالان حوزه فناوری اطلاعات شده است. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد کشور، راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها و کسب‌و‌کار‌های نوپا توسط متخصصان و کارشناسان جوان و مستعد در بستر یک اکوسیستم استارت‌آپی مناسب می‌تواند رویکرد موثری برای تغییر ساختار سنتی اقتصاد در شهرها و کشورهای درحال توسعه و حتی پیشرفته باشد. برگزارکنندگان بهار استارت‌آپی تبریز امیدوارند که این رویداد مقدمه‌ای برای برگزاری رویدادهای بعدی در شهر تبریز باشد که در نتیجه آن برندهای بزرگی در حوزه استارت‌آپ برای استان آذربایجان شرقی به وجود آید. لازم به ذکر است رویداد بهار کارآفرینان استارت‌آپی تبریز در روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه در محل اداره کل استاندارد استان آذربایجان شرقی واقع در شهر تبریز برگزار شد. 

لینک کوتاه : http://bit.ly/2LqgGwv

دیدگاه شما چیست؟

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید