برندی که تغییر جنسیت داد!

0

در میان برندهای معتبر مراقبت از پوست، نام برند نیوآ (NIVEA) یکی از برندهای آشناست که با بیش از یک قرن قدمت، از جمله نام‌های تجاری قابل اعتماد در بین مردم جهان شده است. این شرکت که در سال ۱۸۸۲ توسط یک داروساز آلمانی به نام «پل کارل بایرزدورف» تأسیس شد، توانست در مدت‌زمان کوتاهی جایگاه قابل توجهی در میان محصولات بهداشتی آلمان پیدا کند و مهم‌تر اینکه توانست تبدیل به یکی از برندهای مشهور و معتبر جهانی در زمینه محصولات بهداشت شخصی شود؛ تا حدی که در حال حاضر نام تجاری نیوآ، با مفاهیمی چون کیفیت، اعتماد، توسعه و تحقیق همراه است و بسیاری از مصرف‌کنندگان این برند به کیفیت محصولات آن اطمینان کامل پیدا کرده‌اند. در ادامه سعی می‌شود برخی از مهم‌ترین استراتژی‌های به‌روز و کارآمد این برند در زمینه فعالیت‌های تبلیغاتی و بازاریابی معرفی شود.

 پلتفرمی برای مشتری‌یابی نیوآ

راه‌اندازی پلتفرم Pearlfinder یکی از خلاقانه‌ترین اقداماتی است که برند نیوآ در رابطه با مصرف‌کنندگان جهانی خود، راه‌انداخته است؛ این پلتفرم که با هدف توسعه کیفیت محصولات این برند راه‌اندازی شده است، اذهان هوشمند و خلاق جهان را دعوت می‌کند تا نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با محصولات نیوآ و بهبود آن‌ها ارائه کنند. علاقه‌مندان به همکاری با این شرکت، میتوانند به آدرس Pearlfinder در اینترنت رجوع کرده و با ثبت‌نام در آن، به‌عنوان یکی از اعضای این گروه تولیدی شناخته شوند. با ثبت‌نام در این وب‌سایت، یک قرارداد محرمانه بین شرکت و فرد بسته می‌شود و فرد مذکور می‌تواند نظرات و ایده‌های خود را به این کمپانی اعلام کند و بعد از چند هفته، پاسخ مربوطه را دریافت کند و در صورت مورد قبول واقع شدن ایده‌اش، قراردادی با او بسته می‌شود؛ در واقع می‌توان گفت راه‌اندازی چنین پلتفرمی باعث می‌شود که متخصصان پوست و محصولات بهداشتی از سراسر جهان بتوانند با برند مذکور همکاری داشته باشند و در نهایت یک شبکه گسترده از این کمپانی در جهان شکل بگیرد.

 نیوآ برای مردان؛ راه‌اندازی مجدد نام تجاری

راه‌اندازی مجدد یک نام تجاری، از جمله اقدامات بسیارمهم و ضروری برای احیای برندها در سطح جهان است و برند نیوآ نیز در دهه‌های اخیر به این امر مبادرت ورزیده است. لازم به ذکر است که تا سال‌ها مخاطب اصلی محصولات نیوآ زنان بودند و در این بین گروه سنی زنان بین ۱۸ تا ۳۵ ساله مهم‌ترین مخاطبان این نام تجاری محسوب می‌شدند. اما در آغاز دهه ۱۹۸۰ برند نیوآ توانست نام تجاری خود را دوباره زنده کند، به‌این‌صورت که این‌بار گروه جنسیتی مردان را مخاطب خود قرار داد و کمپین تبلیغاتی نیوآ برای مردان

(NIVEA FOR MEN)  را راه‌اندازی کرد. در این حرکت تبلیغاتی، طیف گسترده‌ای از محصولات مراقبت پوست به مردان معرفی شد و به‌این‌ترتیب، یک گروه جدید از مصرف‌کنندگان به گروه مخاطبان این برند افزوده شدند. در این میان برند نیوآ برای ترغیب مردان به استفاده از محصولات مراقبت از پوست، از جامعه ورزشکاران و خصوصا ورزش فوتبال بهره گرفت و تصویر مثبتی از یک ورزشکار را ارائه کرد که به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهد. همچنین در همین راستا، وب‌سایتی راه‌اندازی شد که از طریق آن به مصرف‌کنندگان مرد، اطلاعات لازم در رابطه با نحوه استفاده از محصولات این برند را آموزش می‌داد و همچنین مخاطبان می‌توانستند در این وب‌سایت، نوع پوست خود و محصول مناسب با آن را شناسایی کنند و از خدمات این‌چنینی بهره‌مند شوند.

 نیوآ؛ هدیه کریسمس به همسران

کمپین بازاریابی نیوآ در سال ۲۰۱۱، در راستای حمایت از تولید محصولات بهداشتی مردانه، در صفحه فیس‌بوک خود، از مخاطبان زن خود خواست که محصولات مردانه نیوآ را برای همسران‌شان سفارش دهند، با این شرایط که می‌توانستند علاوه بر سفارش محصول مورد نظر، طراحی آن را نیز با تصاویر دلخواه خود همراه کنند. این کمپین که با عید کریسمس مصادف شده بود، بازخورد زیادی بین مصرف‌کنندگان داشت و بسیاری از مخاطبان فیس‌بوکی برند نیوآ، از این پیشنهاد برای هدیه کریسمس به همسران خود استقبال کردند.

 بازوبند نیوآ؛ محافظ در برابر آفتاب ساحلی

استفاده از کرم‌های ضدآفتاب در کنار دریا یکی از نکاتی است که تقریبا اکثر افراد در دنیای امروز از آن استقبال می‌کنند و به همین دلیل نیز یکی از محصولات مهم برند نیوآ در رابطه با مراقبت از پوست، کرم‌های ضدآفتاب است. یکی از اقدامات خلاقی که برند مذکور در رابطه با تبلیغ کرم ضد‌آفتاب خود در سال ۲۰۱۴ ارائه کرده بود، فرآیندی بود که با استفاده از دنیای دیجیتال و نصب یک برنامه روی گوشی‌های همراه هوشمند، این امکان را به والدین می‌داد که کودکان خود را در ساحل، ردیابی کنند؛ چراکه امنیت کودکان در کنار دریا یکی از دغدغه‌های اصلی والدین است. برنامه فوق به این صورت بود که یک بازوبند دور بازوی کودک قرار گرفته و با دانلود و راه‌اندازی برنامه مذکور، بازوبند فوق قابل رصد می‌شد و هرگاه کودک از محوطه نزدیک به والدین دور می‌شد، زنگ اخطار این برنامه به‌صدا درمی‌آمد. راهکار تبلیغاتی فوق در کنار اینکه امنیت کودکان را برای والدین تضمین می‌کرد، به‌طور غیرمستقیم کرم‌های ضدآفتاب مخصوص کودکان و بزرگسالان برند نیوآ را نیز به مصرف‌کنندگان گوشزد می‌کرد و خصوصا با حفظ ایمنی کودکان، والدین را نسبت به محصولات این برند، بیشتر متمایل می‌کرد.

 وب‌سایتی برای تمام جهان

یکی از نقاط قوت برند نیوآ که در راستای خدمت به مخاطبان شکل گرفته است، داشتن یک وب‌سایت بین‌المللی است؛ به‌این‌معنا که در صفحه اصلی این وب‌سایت، هیچ‌گونه مطلبی درباره محصولات این برند به‌چشم نمی‌خورد، بلکه یک تقسیم‌بندی مناسب از تمام کشورهای جهان در هفت عنوان افریقا، اروپا، آسیا، خاورمیانه، امریکای‌شمالی، امریکای‌جنوبی و امریکای‌مرکزی به‌چشم می‌خورد که مخاطب می‌تواند کشور مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس وارد صفحه این وب‌سایت شود. در این صورت هر فردی می‌تواند با زبان مادری خود مخاطب این صفحه باشد و با محصولات این برند آشنا شود و اخبار مرتبط با آن‌ها و جوایز و هدایای ویژه آن را از طریق زبان مورد نظر خود دنبال کند. رویکرد مذکور نیز می‌تواند یکی از نقاط قوت بازاریابی برند نیوآ محسوب شود که مخاطبان جهانی خود را به بهترین نحو برای خود حفظ کرده و با توجه به روحیات، فرهنگ و نیازهای آن‌ها، به معرفی و توضیح محصولات خود می‌پردازد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.