اگر محصولی خاص تولید میکنید، اگر اصلیترین تکیهتان روی برنامهنویسی است یا هر کالا و خدمتی که ارائه میدهید، در نهایت میتوانید مخاطبانتان را دعوت کنید تا با هشتگهای ساده به کمک شما بیایند. برای مثال در کمپینی که آیبیام راهاندازی کرده است، از کارمندانشان میخواهند تا از محیط کار عکس بگیرند و با دیگران به اشتراک بگذارند. اگر هنوز به چنین مجموعه بزرگی نرسیدهاید، راه سادهتری وجود دارد، از مخاطبانتان بخواهید تا با محصول تولیدی شما عکسهایشان را منتشر کنند. در این صورت شما به آنها میگویید که محصول موردنظر در چه چینشی جذابتر است و روشهای استفاده از آن را نیز گوشزد میکنید. مجبور هم نیستید متونی سخت و مبادی آداب برای کپشن استفاده کنید. برای نمونه صفحه اینستاگرام شرکت ادوبی عکسی از تکههای دایرهای شکل لیمو و پرتقال در رنگها و اندازههای متفاوت منتشر کرده و برای کپشن آن نوشته است: «طیف رنگهای مرکبات». اما تصویر آنقدر دلنشین است که شما به قدرت این کمپانی ایمان میآورید.
پس حواستان را جمع کنید که چه چیزی از مخاطبانتان میخواهید و فراموش نکنید که بازنشر عکسهای تگشده، حتما با نقل منبع صورت گیرد. به زبان آوردن اسم افراد، باعث میشود تا آنها احترام بیشتری برای شما قائل شوند. همانطور که میتوانید از آنها بخواهید تا از زبان شما برای یک عکس خاص کپشن بنویسند یا از آنها بخواهید تا یک عکس خاص را با استفاده از فیلترهای مختلف اینستاگرام تغییر دهند و حس و حال تصویر را متفاوت کنند. هر کدام از این موارد شما را یک قدم به برندسازی در اینستاگرام نزدیک میکند. مخاطب خودش را به شما نزدیکتر احساس میکند و از این همراهی لذت میبرد.