برندتان را به محتوا، پیوست کنید

برندتان را به محتوا، پیوست کنید
چرا مشتریان این روزها به محتوای برنددار بیشتر اقبال نشان می‌دهند؟
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ بدون دیدگاه مدرسه استارت آپ https://goo.gl/6KCj97
اگر لوگوی شرکت شما همراه با محتوایتان منتشر نشود،‌ آیا مخاطبانتان می‌توانند محتوای شما را شناسایی کنند؟ آیا کسی که محتوای شما را در کانال‌های مختلف می‌بیند، می‌فهمد که همه آنها متعلق به محتوای یک برند هستند؟ در جهان غرق در شلوغی‌های محتوای دیجیتالی، بازاریابی محتوا زمانی بسیار مؤثر است که شما دیدگاه روشن و متمایزی داشته باشید که برای مخاطبانتان سودمند باشد.
برندتان را به محتوا، پیوست کنید

اگر لوگوی شرکت شما همراه با محتوایتان منتشر نشود،‌ آیا مخاطبانتان می‌توانند محتوای شما را شناسایی کنند؟ آیا کسی که محتوای شما را در کانال‌های مختلف می‌بیند، می‌فهمد که همه آنها متعلق به محتوای یک برند هستند؟ در جهان غرق در شلوغی‌های محتوای دیجیتالی، بازاریابی محتوا زمانی بسیار مؤثر است که شما دیدگاه روشن و متمایزی داشته باشید که برای مخاطبانتان سودمند باشد. عاملش اصلی که یک محتوای معمولی را به یک شاهکار برندسازی تبدیل می‌کند، چیست؟ قطعا صدای برند شماست.
استراتژیستی به نام دیما میدن می‌گوید: «صدای برند آگاهی‌دادن خودخواسته و دائم درباره هویت کسب‌وکارشماست.» از استارت‌آپ‌ها گرفته تا کسب‌وکارهای جهانی، سازمان‌هایی دارای بهترین استراتژی محتوا هستند که محتوای تولیدی آنها هویت منحصربه‌فرد برند آنها را نشان می‌دهد و پس از آن از این محتوا برای ایجاد روابط قوی‌‌تر با مشتریان فعلی و آتی استفاده می‌کنند.

محبوبیت محتوای برنددار در طی ۵سال گذشته افزایش یافته است. برای مشتریان فعلی و آتی، خواندن محتوای برنددار به‌مراتب جالب‌تر و بهتر از یک آگهی بازاریابی است. «برنددار» به محتوایی که آگاهی‌دهنده، آموزنده، سرگرم‌کننده و برای خواننده ارزشمند است، گفته می‌شود. به لطف شبکه‌های اجتماعی چنین محتوایی مانند آتش پرحرارت است و به سرعت در دسترس مخاطبانی بسیار وسیع‌تر از یک پیام بازاریابی استاندارد قرار می‌گیرد. برای اینکه محتوایی منحصر‌به‌فرد بسازید که هویت برند شما را تقویت و ماندگار کند، ۳ مرحله زیر را انجام دهید:

  •  چشم‌انداز خود را مشخص کنید

می‌توان گفت که تقریبا هر سازمانی، دارای مأموریت یا بیانیه چشم‌انداز، اهداف و ارزش‌های اصلی است. بررسی کنید چگونه محتوایی که تولید می‌کنید، این مأموریت، اهداف و ارزش را منعکس می‌کند. سپس این چشم‌انداز را با نیازهای مشتری خود تطبیق دهید. هر محتوای برندداری که تولید می‌کنید، باید دیدگاه منحصر‌به‌فرد شرکت شما و تخصص آن در زمینه‌ حل مشکلاتی را که مشتریان با آن مواجه هستند، به کار ببرد.
برای مثال، حامیان مالی امریکن اکسپرس، Open Forum را در نظر بگیرید که به صاحبان کسب‌وکار کوچک «بینش، انگیزه و ارتباطاتی» که برای رشد کسب‌وکار خود نیاز دارند، ارائه می‌دهد. هر محتوایی که American Express منتشر می‌کند، در جهت پیشبرد چشم‌انداز «کمک به کسب‌وکارهای کوچک» است.

  •  صدای برند خود را بسازید

یک صدای برند ثابت و متفاوت جزء اساسی بازاریابی محتوای موفق است. برندها مانند مردم، باید صفات و ویژگی‌های خاصی را برای به دست آوردن اعتبار اولویت‌بندی کنند. پیغام برند مبهم و صدای برند متناقض، ممکن است مخاطبان شما را سردرگم کند. بنابراین، برای تدوین صدای برند و دستورالعمل‌ها وقت بگذارید. راهنمای برند لازم نیست طولانی باشد: صدا و تن آن را می‌توان تنها با چند دستورالعمل پوشاند.
مهم این است که شما این دستورالعمل‌ها را تدوین کنید به‌طوری که یک مجموعه واحد از قوانین برای هر کس که روی محتوا در شرکت شما کار می‌کند، وجود داشته باشد. از کار نویسندگان مستقل گرفته تا مدیران بازاریابی، بازاریابی محتوای شرکت شما باید صدای منسجم برند را منعکس کند.
برای مثال، صدای برند Mailchimp یک نمونه بزرگ از نحوه‌ای است که یک شرکت B2B می‌تواند این تعادل را ایجاد کند. این شرکت از نشان‌دادن یک هویت برند با استفاده از منابع فرهنگی و عبارات محاوره‌ای به مشتریان خود نمی‌ترسد.

  •  ارزش‌های برند خود را مشخص کنید

محتوای برنددار نه‌تنها برای تعریف چشم‌انداز خرید مفید است بلکه به مشتریان موجود شما یادآوری می‌کند كه چقدر ارزش‌های شما تأثیرگذار هستند. شاید شما یک محصول جدید عرضه کنید و یا آموزش‌هایی برای ویژگی‌های پیشرفته یک محصول را در قالب محتوا به مخاطبان ارائه دهید. مهم این است که از محتوای برنددار خود برای حرکت از یک رابطه تبادلی به رابطه مشتری‌محور که ارزش واقعی را به نمایش می‌گذارد، استفاده کنید.

محتوای برندداری تولید کنيد که به مشتریان توضیح دهد چگونه از محصولات شما برای حل مشکلات خود استفاده کنند. محتوایی که ارزش برند شما را به حداکثر برساند، برند شما را تقویت کرده و به حفظ مشتری منجر می‌شود.
بازاریابی محتوا در واقع یک استراتژی بازاریابیB2B ضروری است که اهمیت آن در آینده نیز روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. به گزارش HubSpot، بازاریابان  B2B، 28 درصد از کل بودجه بازاریابی خود را به بازاریابی محتوا اختصاص می‌دهند؛ اما قبل از اینکه این کار را دنبال کنید، مطمئن شوید که محتوای شما با چشم‌انداز، صدا و ارزش برند شما همخوانی دارد. با انجام این کار، قطعا محتوای شما تأثیرگذار و مفید خواهد بود و ارزش سرمایه‌گذاری خواهد داشت.

تهیه و تنظیم از فرامحتوا

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.‎