برای هدیه کارکنان‌تان سقف تعیین کنید

0
  •  ارزش مالی

صرف نظر از انتخاب نوع هدیه، از پرداخت هزینه‌های گزاف برای تهیه آن اجتناب کنید؛ انجام این کار (خرید هدایای گران‌قیمت) باعث ایجاد حس ناراحتی و معذب بودن در افراد می‌شود. بر اساس معیارهای وب‌سایت مدزیلا رقم هدیه به کارمندان در ایالات متحده امریکا تا سقف یکصد دلار پیشنهاد شده است. اگر چنانچه تصمیم به اعطای پاداش به بیش از یک کارمند را دارید، ضروری است که رقم هزینه برای همه برابر باشد.

 

  •  زمان‌بندی

هدایای افراد مختلف را در زمان‌بندی‌های دقیق و مشابه با یکدیگر پرداخت کنید. در صورت عدم اجرای این مهم، کارمندانی که پرداخت هدایای آنان به تعویق می‌افتد، احساس کم‌ارزش و کم‌اهمیت بودن در سازمان را در خود حس می‌کنند؛ بنابراین یا پرداخت هدیه را برای کل افراد کنار بگذارید و یا خود را مقرر کنید تا پیش از موعد، هدایا بر روی میز کارمندان قرار گرفته باشد. پیشنهاد می‌شود تا هدایا را ترجیحا در جشن‌ها پرداخت کنید؛ این کار معمولا از ایجاد سوال در اذهان سایرین راجع به موضوع پرداخت هدایا جلوگیری می‌کند. 

 

  •  انتخاب هدیه

برای جلوگیری از پرداخت هدایای بیش از حد شخصی، هدایای مرتبط با شغل کارمندان را انتخاب کنید. هدایایی مناسب برای تجارت، مثل: کیف مدارک، خودکار، سررسید و امثال این‌ها. همچنین هدایای ورزشی مثل: توپ والیبال، راکت تنیس و گرمکن‌های ورزشی انتخاب‌های مناسبی برای هدیه است.

تنها به یاد داشته باشید که کسی را از لیست فراموش نکنید. همچنین به خاطر داشته باشید، اگر چنانچه به‌طور مثال ۴۰ درصد از کارمندانتان والیبال بازی می‌کنند و ۶۰ درصد بقیه هیچ علاقه‌ای به ورزش ندارند، پس هدایای ورزشی را از ذهن بیرون کنید. از هدایای مناسب دیگر، کارت خرید از فروشگاه‌ها و رستوران‌ها است.

 

  •  مناسبت‌های ویژه

هدایای بازنشستگی، ازدواج و امثال این‌ها از جمله مواردی است که اغلب بیش از یکصد دلار قیمت دارد و جزو هدایای ویژه است. هیچ‌گاه هدایای ویژه را در مقابل چشم سایر کارمندان به فرد مورد نظر هدیه ندهید؛ این‌گونه هدایا را باید مستقیما و جلو در منزل به فرد مورد نظر هدیه بدهید. تنها به خاطر داشته باشید که اگر تصمیم به اعطای هدایای گران‌قیمت مانند بلیت سفر برای مناسبت‌های خاص را دارید، برای همه افراد در موقعیت مشابه همین هدیه را آماده کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.