•   صاف بنشینید

اگر وقت کار کردن لم بدهید یا به شکم بخوابید و ماوس را در دست‌تان بگیرید، احتمالا دست‌تان را در یک موقعیت غیرطبیعی قرار می‌دهید و گرچه در آن لحظه احساس راحتی می‌کنید، اما خیلی زود به تاندون‌های دست‌تان آسیب می‌زنید و با دردی آزاردهنده روبه‌رو می‌شوید.

 

  •   چشم‌تان به ساعت باشد

کار تکراری، بلای جان دست شماست. شما ممکن است در هر ساعت هزاران کلمه را تایپ کنید یا بارها با ماوس، صفحه‌ها را ورق بزنید. انجام بی‌وقفه این کارهای تکراری، به سلامت دست‌تان آسیب می‌زند. برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی، هر یک ربع یک‌بار، یکی، دو دقیقه به دست‌تان استراحت دهید و نرمش‌های مچ دست که در شماره‌های قبل آن‌ها را به شما آموزش دادیم را انجام دهید. گذشته از این، هر یک ساعت یک‌بار باید از سر جایتان بلند شوید، کمی قدم بزنید و دست‌هایتان را نرمش دهید تا تاثیر منفی انجام این کارها از بین برود.

 

  •   صندلی دسته‌دار بخرید

صندلی کارتان تاثیر زیادی روی سلامت‌تان دارد. برای کم کردن آسیب‌های ناشی از کار پشت‌میزی، یک صندلی استاندارد با قابلیت کوتاه و بلند شدن بخرید. گذشته از این، حتما صندلی دسته‌دار بخرید تا در دقیقه‌هایی که قصد استراحت کردن دارید، از دست‌هایتان حمایت کند.

  وسایل‌تان را بغل نکنید!

ماوس، کیبور و حتی تلفن روی میزتان را کمی دورتر بگذارید تا دست‌تان در زمان استفاده کردن از آن‌ها، در حالت غیرطبیعی خمیده نشود و آسیب نبیند.

 

  •   توپ‌بازی کنید

حتی اگر همه نکات گفته‌شده را رعایت کنید، باز هم نمی‌توانید انکار کنید که کار کردن با ماوس و کیبورد به دست‌هایتان آسیب می‌زند. برای جلوگیری از آسیب‌هایی که در کمین‌تان نشسته، یک توپ کوچک کم‌باد را هر چند دقیقه توی دست‌تان مشت کنید و با انگشتان‌تان، آن را فشار دهید. این کار را با هر دو دست تکرار کنید تا خستگی انگشتان و تاندون‌هایتان از بین برود.

لینک کوتاه : http://bit.ly/2o7rOVE

دیدگاه شما چیست؟

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید