بدون آموزش نمی‌توان کسب‌وکار داشت

0

بعد از گذراندن دوره‌ آموزشی، رزومه‌اش را به چند شرکت ارسال می‌کند. تپسی به کار دعوتش می‌کند و الان در عین اینکه در رهنما آموزش می‌بیند، کارمند بخش دیتای تپسی است و بیش از ۴ میلیون تومان دستمزد دریافت می‌کند. 

ابراهیم بادرستانی، جوان ۲۳ ساله‌ای که اصالتش به استان مرکزی برمی‌گردد، مهندسی کامپیوتر می‌خواند در دانشگاه صنعتی شریف. ابراهیم می‌گوید به کار، کارتیمی، رفتار حرفه‌ای و به دست آوردن شغل توجه نمی‌شود اما در اینجا در روندی عملی یک شغل یا یک مهارت را تمرین می‌کنیم. به نظر ابراهیم، دانشگاه‌ها بیشتر درگیر تئوری هستند. 

مهم‌ترین اتفاقی که برای ابراهیم رخ داده، این است که در این دوره‌های آموزشی دیدش نسبت به کار عوض شده. می‌گوید فکر نمی‌کردم که چنین روند حرفه‌ای در ایران فراهم باشد و بشود کار و شغل حرفه‌ای داشت. اما الان با پشت سر گذاشتن چنین دوره‌هایی به این درک رسیده‌ام که می‌توان کار حرفه‌ای انجام داد و با شرکت‌های حرفه‌ای و موفق همکاری کرد. ابراهیم قبل از این فکر می‌کرده که اغلب شرکت‌های استارتاپی در مسیر آزمون و خطا قرار دارند و کمتر حرفه‌ای هستند.

اما در حال حاضر می‌گوید نظرش چیز دیگری است و براساس تجربه دریافته که این شرکت‌ها حرفه‌ای هستند و قالب کار مخصوص به خود را دارند. با اینکه اکثر هم‌دانشگاهی‌هایش یا از ایران رفته‌اند یا در حال رفتن هستند، اما او برنامه‌ای برای رفتن ندارد چون اعتقاد دارد که رفته‌رفته کارهای حرفه‌ای در همین ایران هم انجام می‌شود. این کارآموز رهنما همچنین می‌گوید که «مسیرهای راه‌اندازی کسب‌وکار به ما آموزش داده می‌شود که مسیری گنگ را روشن کرده و همین امر موجب شده که به عنوان یک گزینه به راه‌اندازی یک کسب‌وکار فکر کنم؛ حتی اگر در آینده دور باشد. قبل از این دوره‌ها اصلا فکر نمی‌کردم که من هم بتوانم‌ اما با حضور در این دوره‌ها به نوعی شخصیت هر فرد هم متحول می‌شود.»  

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.