با شبکه اهای اجتماعی مکان یابی کنید

0

«دنیای جدید، ارتباط جدید» شعاری است که شبکه اجتماعی نُد (nodeapp. ir) دارد. این شبکه اجتماعی پلتفرمی است که قرار است حداکثر امکانات را به شما ارائه دهد؛ از یافتن استاد یا همکار خود گرفته تا سفر به مکانی که تا به حال پا به آن نگذاشته‌اید و می‌خواهید از مکان‌های دیدنی آن بازدید کنید. اگر در یک جمله بخواهیم این پروژه وسیع را تعریف کنیم باید بگوییم: ند پلی می‌زند بین شبکه اجتماعی و نقشه و مکان‌یابی شما. با نوید افراز، بنیانگذار ۲۷ساله «ند»، که کار‌شناسی شیمی دارد، گفت‌و‌گو کرده‌ایم. 

  •  ند چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ 

ند یک شبکه اجتماعی بر پایه مکان است، جهت ایجاد ارتباط بین افرادی که دارای اشتراک مکانی هستند. هدف ما در ند ایجاد فضایی است که کاربران بتوانند در آن افراد همفکر و هم‌عقیده خود را پیدا کنند و این ارتباط مجازی شروعی باشد برای ارتباطی پایدار در دنیای واقعی. هدف ما ایجاد ارتباط و تعامل اجتماعی در مکان‌هایی است که دارای تمرکز جمعیت هستند مانند دانشگاه و ایجاد گفتگو و تعامل در سطح جامعه. 

در چند سال اخیر ما با پدیده‌ای به نام تکنولوژی در زندگی‌مان مواجه شده‌ایم که باعث شده تمام روابط و دوستی‌هایمان اینترنتی و مجازی شوند و عقیده  و دوستانمان می‌گذراندیم لحظات شاد و زیباتری داشتیم. در شبکه ند بستری ایجاد کرده‌ایم که کاربران بتوانند در آن موقعیت مکانی آنلاین دوستان خود را مشاهده کنند و در ساعاتی که وقت آزاد دارند وقت خود را با نزدیک‌ترین دوستان خود سپری کنند. اپلیکیشن پوکمون‌گو از بستر نقشه استفاده کرده و باعث ایجاد ارتباط کاربر با دنیای واقعی و شهر محل زندگی او شده است که این امر باعث جذابیت و همه‌گیر شدن این بازی شد. اپلیکیشن اوبر نیز از این فضا برای ارائه خدمات مربوط به حمل و نقل استفاده می‌کند. در ایجاد و راه‌اندازی شبکه اجتماعی ند ما نیز از این بستر موجود (نقشه آنلاین) استفاده کردیم و نوع جدیدی از شبکه‌های اجتماعی را به وجود آوردیم که همه چیز در آن بر اساس مکان واقعی کاربر است. 

به عقیده ما شبکه‌های اجتماعی موجود نه تنها باعث ارتباط و تعامل بهتر میان افراد نشده‌اند بلکه باعث تنها و زندانی شدن افراد در دنیای مجازی شده‌اند و مکانی برای تبلیغات شرکت‌ها. ما با بستری که ایجاد کرده‌ایم می‌خواهیم باعث ارتباط آسان و واقعی میان افراد جامعه چه از لحاظ کاری و حرفه‌ای و چه از لحاظ ارتباطات شخصی و اجتماعی شویم. 

  •  ند به چه معناست و چه شد که نامش را ند گذاشتید؟ 

node به معنی گره و نقطه اتصال است. از آنجا که هدف ما ایجاد ارتباط و تعامل بین افراد جامعه است این نام را برگزیدیم. 

  •  ایده ند از کجا آمد؟ الگوی خارجی داشتید؟ 

زمانی جرقه این ایده زده شد که من در حال گشت‌زنی در شهر بودم. بگومگویی با فردی غریبه باعث شد به این فکر بیفتم که چرا نمی‌توان اطلاعات مربوط به فرد مقابل را دید و یا چرا امکان ایجاد ارتباط با فرد مقابل وجود ندارد و چگونه می‌توان این ارتباط را ایجاد کرد بدون اینکه شماره موبایل یا آی‌دی شخص مورد نظر را داشت. این ایده کاملا جدید و نوآورانه است و هیچ‌گونه کپی‌برداری صورت نگرفته است. 

  •  سرمایه اولیه ند چقدر بوده است؟ کسی که بخواهد در حوزه شما فعالیت کند، به چه میزان سرمایه مالی نیازمند است؟ 

ما کارمان را با کمترین هزینه و به‌عنوان یک استارتاپ شروع کردیم. عمده هزینه‌های ما مربوط به اجاره محل کار، خط اینترنت و اجاره سرور است و به دلیل دانش‌بنیان بودن فعالیت ما نیروی متخصص انسانی مهم‌ترین سرمایه ماست. 

  •  ند دقیقا چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

 نمایش آنلاین مکان کاربران بر روی نقشه

 ارسال دعوت برای ملاقات

 ارسال پست عمومی و دوستانه و نمایش مکان دقیق پست ارسالی بر روی نقشه

 مشاهده تمام پست‌های ارسالی یک لوکیشن خاص

  •  کاربران چطور می‌توانند از خدمات ند استفاده کنند؟ برای استفاده از ند باید چه کنیم؟ 

ما در حال تست و عیب‌یابی نسخه آزمایشی اپلیکیشن اندروید ند هستیم و به‌زودی پس از آماده‌سازی، نسخه نهایی آن را انتشار خواهیم داد. 

  •  در کشوری که استفاده از خدمات آنلاین و اینترنتی چندان جا نیفتاده چه نیازی به تاسیس شبکه اجتماعی ند در ایران دیدید؟ برای جذب مخاطبان داخلی چه برنامه‌هایی دارید؟ 

در چند سال اخیر بستر و زیرساخت‌های مناسبی برای خدمات و کسب‌وکارهای اینترنتی در ایران به وجود آمده و علاقه مردم ایران به استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی بر کسی پوشیده نیست. ما به دنبال ارائه خدماتی هستیم که کاربران در اپلیکیشن دیگری آن را نخواهند یافت و همین امر یکی از موارد تمایز ما از شبکه‌های موجود است. ابتدا می‌خواهیم یک محصول باکیفیت و ارزشمند ارائه کنیم و با استفاده از وایرال مارکتینگ و تولید محتوای ویدیویی مخاطبان مورد نظر را جذب کنیم. 

  •  تیم ند شامل چه سمت‌ها و تخصص‌هایی می‌شود و چند نفر هستید؟ 

شش نفر هستیم شامل سه نفر برنامه‌نویس، یک نفر طراح گرافیکی، یک نفر تولید ویدیو و تبلیغات و یک نفر که رهبری و مدیریت تیم را بر عهده دارد. 

  •  در حال حاضر در چه مرحله‌ای از استارتاپ خود قرار دارید؟ 

ما در حال آماده‌سازی محصول نهایی خود برای عرضه عمومی و ورود به بازار هستیم. 

  •  چه برنامه‌هایی برای آینده دارید؟ 

هدف ما ابتدا ایجاد فضایی جذاب و نو برای کاربران است تا بتوانیم کاربران زیادی را به شبکه ند بکشانیم. در آینده و به صورت بازه‌های زمانی مشخص به دنبال اضافه کردن امکانات و خدمات پراستفاده شهری و اجتماعی به شکلی نو و کارآمد هستیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.