با “تروکالر” آدم گم شده تان را پیدا کنید

0

 این محصول در نسخه اندروید، بلک‌بری، آی‌او‌اس، سری ۴۰، سیمبیان، فایرفاکس، تایزن، اکسیژن و ویندوز فون در دسترس است.

تروکالر (Truecaller)توسط یک شرکت خصوصی در استکهلم، سوئد به نام ترو سافت‌ور اسکاندیناویا راه‌اندازی شده است. آلان مامدی و نامی ذرین کلام در سال ۲۰۰۹ این استارتاپ را بنیانگذاری کردند.

در ابتدا بلک بری در ۱ جولای ۲۰۰۹ راه‌اندازی شد. پس از استقبال مثبت کاربران، این شرکت نسخه سیمبیان و مایکروسافت ویندوز موبایل را راه‌اندازی کرد. این خدمات در ۲۳ سپتامبر ۲۰۰۹ برای نسخه‌های اندروید و اپل آیفون منتشر شد. سپس به ترتیب نسخه بلک‌ بری ریم، ویندوز فون و نوکیا سری ۴۰ معرفی شدند. در سپتامبر ۲۰۱۲، تروکالر پنج میلیون کاربر داشت که هر ماه ۱۲۰ میلیون جستجو در پایگاه داده شماره تلفن انجام می‌دادند. در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۳، تروکالر به ۱۰ میلیون کاربر رسید. در دسامبر ۲۰۱۴، تروکالر در سراسر دنیا ۱۰۰ میلیون کاربر داشت.

در فوریه ۲۰۱۴، تروکالر ۱۸.۸ میلیون دلار سرمایه از سکویا کپیتال، اپن اوشن، استفان لنهامر و یک سرمایه‌گذار خصوصی ناشناس دریافت کرد. به علاوه شراکت خود را با یلپ اعلام کرد تا از داده‌های این شرکت بزرگ برای کمک به شناسایی شماره تماس کاری هنگام تماس با تلفن هوشمند استفاده کند.

در ۷ جولای ۲۰۱۵، تروکالر اپلیکیشن پیامک خود به نام ترومسنجر را در هند به طور انحصاری راه‌اندازی کرد. این مسنجر به کاربران کمک می‌کند تا فرستنده پیامک را شناسایی کنند. این استارتاپ قصد داشت در هند یک پایگاه کاربران ۱۵۰ میلیون نفری داشته باشد.

در ۹ آگوست ۲۰۱۷، وارون شاه سعی کرد در تلاش برای توضیح نظریه خود پس از جعل یک تماس تلفنی از تروکالر سوء استفاده کند.

این شرکت در نوامبر ۲۰۱۴ به عنوان شرکت برتر سال انتخاب شد. به علاوه جایزه “بهترین اپلیکیشن کاربردی” را در گلد موبایل در نوامبر ۲۰۱۱ دریافت کرد. این استارتاپ ارتباطات پیشرو حتی از فییسبوک نیز پیشی‌ گرفت به طوریکه محصول او چهارمین اپلیکیشن در هند شد که بیشترین تعداد دانلود را داشتند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.