با این رزومه صاحب شغل شدم

0

آرمین زیرک ۲۰ ساله و دانشجوی کارشناسی رشته کامپیوتر گرایش نرم‌افزار از دانشگاه تهران است.

زیرک با رزومه‌ای که از حضور در دوره‌های آموزشی به دست آورده، توانسته کارمند مامان‌پز بشود. به گفته خودش در هنگام استخدام در مامان‌پز تنها به رزومه‌ حضورش در کالج رهنما توجه شده ‌و نه مدرک دانشگاهی‌اش از دانشگاه تهران.  

  •  ارتباط شما با کالج رهنما به چه صورت است؟

یک دوره آموزشی کوتاه در پاییز سال گذشته با رهنما داشتم و یک دوره کارآموزی که تا اردیبهشت و خرداد طول کشید. 

  •  چه آموزش‌هایی را گذراندید؟

بیشتر کارهای فنی در حیطه نرم‌افزار بود و بیشترین کاری که انجام دادم، کار اندروید بود و کمی هم برنامه‌نویسی سرور کار کردم. 

  •  گذراندن این آموزش‌ها چقدر در پیداکردن شغل تاثیرگذار است؟

خیلی موثر است چون این آموزش‌ها هم راه درست را نشان می‌دهند و هم کافی و لازم هستند. کسی که این آموزش‌ها را می‌بیند، بهتر می‌تواند شغل پیدا کند.

  •  انتظار می‌رود با وجود اینکه شما دانشجوی دانشگاه تهران هستید، کمتر نیاز به حضور در یک کالج داشته باشید. آموزشی که در رهنما می‌بینید و با استفاده از آن می‌توانید صاحب شغل شوید و آموزشی که طی ۴سال در دانشگاه می‌گذرانید و در نهایت هم شغلی پیدا نمی‌کنید چه تفاوتی با هم دارند؟ 

آموزش فقط تئوری نیست و جنبه عملی هم نیاز دارد. فوت و فن هر چیزی را هم در کارکردن بهتر می‌توان یاد گرفت. این روند عملی در دانشگاه وجود دارد ولی عملکرد ضعیف‌تری دارد و فرد را برای حضور در بازار کار آماده نمی‌کند. مهم‌تر اینکه دانشگاه به بازار کار نزدیک نیست و ارتباط اندکی در این میان وجود دارد. 

  •  چقدر نیاز داریم که کالج‌های بیشتری مثل رهنما داشته باشیم؟

به نظر من بهتر است که این فضا در دانشگاه‌ها مهیا شود چون دانشگاه محیط علمی‌تری دارد و علم در سطح بالاتری در آن تدریس می‌شود و با تکنولوژی بهتری سروکار دارند. مثلا در زمینه هوش مصنوعی و تحلیل دیتا. دیگر اینکه دانشگاه با برنامه‌های دانشجوها بهتر آشناست در نتیجه بهتر و بیشتر می‌تواند با آنها هماهنگ شود. ولی الان که این آموزش‌ها در دانشگاه نیستند، دانشجوها به چنین کالج‌هایی نیاز دارند. 

  •  آموزش‌ها در رهنما رایگان است؟ آیا رهنما به شما پیشنهاد شغلی می‌دهد یا اینکه در جای دیگری برای شما شغل پیدا می‌کند؟

بله رایگان است. از یک طرف گاهی خودشان بچه‌ها را برای شغلی در جای دیگر معرفی کرده‌اند و به خود من هم چند شرکت معرفی شد و به واسطه اعتباری که رهنما دارد، شرکت مقابل هم قبول می‌کند. وقتی که به مامان‌پز رفتم، از طرف رهنما معرفی نشده بودم ولی چون رهنما آنجا اعتبار داشت، در پذیرفتن من تاثیرگذار بود. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.