با ایران‌ دوره راه کوتاه می‌شود!

0

 می‌خواستم دوره عکاسی را بگذرانم ولی نمی‌دانستم کدام آموزشگاه شهر اصفهان زودتر این دوره را برگزار می‌کند. در اینترنت مشغول جستجو بودم که به سایت ایران‌دوره برخورد کردم، سایتی که وقتی به شماره تماسش نگاه کردم متوجه شدم دفترش در اصفهان مستقر است. برای همین تعلل نکردم و به سراغشان رفتم. با محمود پارسا، صاحب ایده ایران‌دوره، به گفت‌وگو نشستیم. او از مسیرهای ناهموار برایمان گفت و مدل موفق شراکت را نشانمان داد.

 جرقه این سایت از کجا زده شد؟

در سال ۱۳۹۰، زمانی که علاقه‌مند به اینترنت شده بودم و نیاز به برنامه فتوشاپ داشتم، به دنبال آموزشگاه خوبی برای یادگیری این نرم‌افزار بودم که بعد از حدود یک هفته سوال و پرسش از دوستان و آموزشگاه‌ها و جستجو در اینترنت به نتیجه خوبی نرسیدم، بسیاری از اطلاعات صحیح نبود. تصمیم گرفتم از معلم اینترنت (گوگل) استفاده کنم و آن را یاد بگیرم. بعد از شرکت در یک دوره کارآفرینی با عنوان «بازاریابی انگیزشی» ایده ایران‌دوره به ذهنم رسید.

 ایران‌دوره دقیقا چه سرویسی به کاربران می‌دهد؟

با کمک ایران‌دوره می‌توان در کمترین زمان نزدیک‌ترین آموزشگاه به محل کار، خانه یا دانشگاه را پیدا کرد و بین دوره‌های موجود مقایسه‌های لازم را به عمل آورد و در آن دوره شرکت کرد.

 چطور این سرویس را به‌روز می‌کنید؟

از طریق جذب آموزشگاه‌های جدید و مقالات علمی سایت را به‌روزرسانی می‌کنیم، که با همکاری موسسات مختلف این اتفاق می‌افتد.

 این سرویس از چه طریق درآمدزایی می‌کند؟

از طریق ثبت‌نام جویندگان دوره‌های آموزشی در دوره‌های آموزشی آموزشگاه‌ها و گرفتن درصدی از ثبت‌نام.

  مشتریان را از چه طریقی جذب می‌کنید؟

راه‌های مختلفی وجود دارد، مثلا برگزاری یک‌سری همایش‌های آموزشی در دانشگاه‌ها، تبلیغات در وب‌سایت‌های پربازدید و… که هزینه زیادی دارد، ولی راه ارزان‌تر این است که در تلگرام و اینستاگرام و… تبلیغ کنیم که با این کار به‌نوعی بازاریابی ویروسی ایجاد می‌کنیم، با این هدف که خود کاربران ما را به دوستانشان معرفی کنند.

 برای دستیابی به رضایت بیشتر مشتریان چه مزیت رقابتی در نظر گرفته‌اید؟

افرادی که وقتشان برایشان ارزش دارد مسلما از این سامانه استفاده می‌کنند‌. مزیت رقابتی ما این است که همه دوره‌های آموزشی که در سامانه قرار می‌گیرند در حال حاضر بین یک تا ۱۰ درصد تخفیف دارند. البته موارد دیگری هم لحاظ شده که در حال انجام است. لازم است با یکسری کتاب‌فروشی‌ها برای دادن تخفیف به اعضای ایران‌دوره صحبت کنیم. راحتی در پیدا کردن دوره‌ها، به دلیل زیاد بودن آن‌ها برگ برنده دیگر سایت است. البته نقطه قوت سایت را در به‌روز بودن اطلاعات آن می‌دانیم.

 چشم‌اندازتان برای آینده این کسب‌وکار چیست؟

برای ۱۸ ماه اول داشتن حداقل ۴۰۰ آموزشگاه و ۳ هزار کاربر و معرفی وب‌سایت ایران‌دوره به‌تمامی شهرهای استان اصفهان. برای سال پنجم داشتن حداقل ۵ هزار آموزشگاه و ۵۰۰ هزار کاربر و معرفی وب‌سایت ایران‌دوره به تمامی استان‌های ایران. و هدف نهایی ایجاد اعتماد در تمام مردم ایران‌زمین که برای ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی اول از وب‌سایت ما تحقیق را شروع کنند.

 موفقیتی که تاکنون به دست آورده‌اید به چه صورت بوده است؟

در حال حاضر موفقیت اصلی ما داشتن یک گروه خوب برای ادامه این پروژه است که به نظر من برگ برنده ایران‌دوره در آینده می‌تواند باشد.

 چه مشکلاتی را در سر راه خود می‌بینید؟

شرایط اقتصادی نامساعد که ممکن است به ادامه پروژه لطمه بزند.

 تاکنون موفق شده‌اید در این استارتاپ بر چه مشکلاتی غلبه کنید؟

یکی از مشکلات اساسی نوع سیستم درآمدزایی پروژه بود که خداراشکر به نتیجه خوبی در آن رسیدیم.

 توصیه شما به افرادی که در استارتاپ‌ها فعالیت می‌کنند چیست؟

مهم‌ترین موضوع داشتن یک تیم خوب است، و همیشه خلاق بودن و پشتکار داشتن.

 دور بودن از مرکز چه فرصت‌هایی را از شما و تیمتان گرفته است؟

بسیاری از دوره‌ها در تهران برگزار می‌شود و دور بودن از تهران سبب شده تعداد کمتری آموزشگاه را ثبت‌نام کنیم.

 سرمایه اولیه برای شروع کار را از کجا آوردید؟  

به خاطر نداشتن سرمایه اولیه با واگذاری سهام به شرکا امکان ادامه همکاری میسر شد و اگر هزینه‌ای اتفاق بیفتد نسبت به سهم تقسیم می‌شود.

 تلخ‌ترین خاطره کار بر روی ایران‌دوره چیست؟

تا حالا تلخی زیادی چشیدیم ولی چون گروهی باانگیزه داریم زیاد مهم نبوده، ولی تلخ‌ترین خاطره برمی‌گردد به قرارداد همکاری که با هم نوشتیم. نزدیک بود دعوا شود، ولی خداراشکر توافق کردیم. در حال حاضر به‌خوبی کنار هم مشغول به فعالیت هستیم. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.