با اين پنج نکته بر مشکلات استارتاپتان غلبه کنيد

0

بدانيد که شما تنها نيستيد

هنري فورد قبل از اينکه شرکت موفق فورد را تاسيس کند، پنج بار شکست ‌خورده بود. بيل گيتس در کسب‌وکار اول خود شکست خورده بود. استيو جابز از اپل بيرون انداخته شده بود. وقتي جي. کي. رولينگ کتاب هري پاتر را مي‌نوشت، در آستانه طلاق بود، زندگي او از هم پاشيده بود و در وضعيت بدي به سر مي‌برد.

خواندن داستان‌هايي درباره کارآفرينان موفق مي‌تواند مشوق شما باشد و به شما کمک کند. ممکن است يک کارآفرين احساس تنهايي کند، اما وقتي در يک جمع خوب قرار مي‌گيرد و مي‌فهمد که او تنها نيست و ديگران هم مانند او هستند، بهتر مي‌تواند شرايط سخت را تحمل کند و فشار روي خود را کاهش دهد.

 

از تغيير استقبال کنيد

ببينيد فيس‌بوک با MySpace، Napster  با صنعت موسيقي،Craigslist  با روزنامه‌هاي محلي و Amazon با کتاب‌فروشي‌ها چه کرده است. وقتي شرکت‌ها نتوانند تغييرات را قبول کنند، از بين خواهند رفت. درواقع تغيير نوعي تهديد است، چيزي که مي‌تواند به کسب‌وکار شما آسيب برساند، و اگر به استقبال آن نرويد، کسب‌وکار خود را کاملا از دست خواهيد داد.

 

خلاق باشيد

مي‌دانستيد چسبي که از آن در ساخت برگه‌هاي چسب‌دار استفاده مي‌شود به طور تصادفي و زماني که دانشمندان سعي مي‌کردند چسبي قوي براي فضانوردي بسازند، درست شده است؟ منظورم اين است که کمي خلاق باشيد.

انعطاف‌پذيري خود را توسعه دهيد

بسياري از افراد معتقدند انعطاف‌پذيري مهم‌ترين ويژگي يک کارآفرين است. انعطاف‌پذيري يک ويژگي آموخته‌شدني است که مي‌تواند درنتيجه تجربيات شخصي يا حرفه‌اي به وجود آيد، بنابراين بايد بدانيد که وقتي آزمايش مي‌شويد، درواقع انعطاف‌پذيري شما بيشتر مي‌شود.

 

بر چشم‌انداز اصلي تمرکز کنيد

در طول کار وقتي به موفقيت‌هاي کوچکي دست مي‌يابيد، دست از کار بيشتر نکشيد و هميشه به دنبال رسيدن به موفقيت‌هاي بيشتر باشيد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.