بازنویسی خبر سرآشپز ترون

بازنویسی خبر سرآشپز ترون
خبر ورود پدر ماشین‌های بدون راننده به دنیای غذا را چگونه بنویسید
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ بدون دیدگاه مدرسه استارت آپ https://goo.gl/ke2swN
خبری که هفته‌گذشته دنیای تکنولوژی را تکان داد، حضور سباستین ترون در دنیای استارت‌آپ‌ غذای سالم بود. پدر راننده‌های بدون سرنشین، پس از آنکه گوگل را ترک کرد، سراغ راه‌اندازی یک دانشگاه مجازی رفت و حالا در پروژه‌ تازه‌اش می‌خواهد به کاربران پیشنهاد غذاهای سالم بدهد ...
بازنویسی خبر سرآشپز ترون

خبری که هفته‌گذشته دنیای تکنولوژی را تکان داد، حضور سباستین ترون در دنیای استارت‌آپ‌ غذای سالم بود. پدر راننده‌های بدون سرنشین، پس از آنکه گوگل را ترک کرد، سراغ راه‌اندازی یک دانشگاه مجازی رفت و حالا در پروژه‌ تازه‌اش می‌خواهد به کاربران پیشنهاد غذاهای سالم بدهد؛ غذاهایی که در خانه تهیه می‌شوند و خوشمزه هم هستند. اگر باورتان نمی‌شود که چنین مردی بتواند اینقدر با جسارت حوزه کاری‌اش را تغییر دهد، باید به شما بگوییم که تنها نیستید، خیلی‌ها چنین اتفاقی را باور نمی‌کنند. اما اگر از زبان متخصصان بشنوید، آنها معتقدند که در دستان ترون هر اتفاق ناممکنی امکان‌پذیر است. برای بازنویسی این خبر، باید به دو ماجرا دقت کنید؛ اول آنکه آیا چنین خبری به درد شما و مخاطبان‌تان می‌خورد یا نه؟ از انتشار چنین خبری در دنیای مجازی چه سودی می‌برید؟ شما در حوزه دیجیتال فعالیت دارید یا در حوزه غذای سالم؟ در حوزه ماشین‌ فعالیت دارید یا در دنیای کامپیوتر؟ اگر هیچ‌کدام از این موارد شامل حال شما نمی‌شود، چطور می‌خواهید چنین خبری را به حوزه کاری خود مرتبط کنید؟ درنظر داشته باشید که هر خبری، به صرف جذابیت تبدیل به خبر شما نمی‌شود و مخاطبانی را که به صفحه شما سر می‌زنند، سردرگم می‌کند. باید به دنبال خبرهایی چشم بگردانید که ارتباط مستقیمی با کار و فعالیت شما دارند. 
مورد دوم که باید دقت کنید، نام فرد است. سباستین ترون هرچند برای کاربران فعال دیجیتال یک نام بزرگ به حساب می‌آید و فعالان این حوزه او را تحسین می‌کنند، اما برای بیشتر کاربران یک نام ساده است. او را به نام کوچک نمی‌شناسند اما اگر از لقبی که به او داده‌اند استفاده کنید، متوجه می‌شوید که تعداد افراد بیشتری به سراغ نوشته شما آمده‌اند. ترون همان اندازه که ایده‌پرداز گوگل است، به همان اندازه به عنوان پدر ماشین‌های بدون راننده شناخته می‌شود. همان‌طور که او را شجاع‌ترین مهندس کامپیوتر این روزها می‌دانند؛ مردی که می‌خواهد دنیا را تغییر دهد. برای نوشتن خبر چنین اتفاقی، بهتر است با آخرین جمله‌ای که خواندید شروع کنیم؛ «در دنیای امروز آدم‌هایی موفق‌ترند که می‌خواهند به هر قیمتی دنیا را تغییر دهند.» می‌توانید نوشتار خود را با جملاتی ادامه دهید که مخاطب را در دام می‌اندازند:« پس اگر به شما بگوییم که پدر راننده‌های بدون راننده چند روز پیش در ایمیلی مفصل به برخی از متقاضیان همکاری نوشته است؛ «من در حال پیدا کردن گروهی از مهندسان، طراحان و متخصصان هستم تا تکنولوژی خلاقانه‌ای در حوزه آماده‌سازی غذا بسازم. این تکنولوژی قرار است به مدرن کردن سبک غذای سالم و خوشمزه روزانه کمک کند.» آن‌وقت چه فکر می‌کنید؟ غیر از این است که او را به عنوان یک مهندس جسور و خوش‌ایده می‌شناسید؟» دقت کنید که اصل اول را فراموش نکنید، شما در صورتی این خبر را در صفحه خود منتشر می‌کنید که اهمیت و ارزش خبری برای کاربران شما داشته باشد. به صرف جذابیت یک خبر آن را منتشر نکنید.  

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.‎