بازنویسی خبر تویوتا

0

موسسه تحقیقاتی شرکت خودروسازی تویوتا پیشنهاد تازه‌ای به کارآفرینان داده ‌و از تمام شرکت‌ها و گروه‌هایی که در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک فعال هستند، خواسته است تا ایده‌ها و طرح‌هایشان را به تویوتا دهند و در ازای این فعالیت کمک‌هزینه‌ای را دریافت کنند. عدد این کمک‌هزینه به ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسد و در حقیقت زیرمجموعه بخشی تازه در این موسسه است که به نام «بلندپروازی در هوش مصنوعی» شناخته می‌شود. در این مجموعه قرار است که تویوتا تبدیل به زمینی آماده برای کشت ایده‌های خلاقانه شود. آنطور که مسئول این موسسه تحقیقاتی می‌گوید:«‌یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کارآفرینان این است که بتوانند مطمئن شوند که آیا محصول تولیدی آنها مورد نیاز بازار هست یا نه و ما تلاش می‌کنیم در یک محیط همکاری دوطرفه، این عدم اطمینان را به وثوق کامل تبدیل کنیم، زیرا موفقیت آنها به نوعی موفقیت ماست.» 

اصل خبر در اینجا تمام می‌شود، اطلاعات کامل و کافی در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد و در نوشتار آن تلاش شده تا کلمه‌های سخت و سنگین جایی نداشته باشند. اما یک جای کار می‌لنگد، اگر مخاطب فرضی شما کارآفرین نباشد، در عرصه هوش مصنوعی و رباتیک نیز فعالیت نکند، چرا باید به خواندن این خبر ادامه دهد؟ وقتی که شما نوشته‌ای را برای مخاطب فرضی منتشر می‌کنید، باید عمومی‌ترین بخش خبر را انتخاب کنید یا به سراغ پیشینه آن بروید. برای نمونه در همین خبر می‌توانید با سه استارتاپ تحت حمایت تویوتا نوشتن را آغاز کنید. «‌موسسه تحقیقاتی تویوتا تصمیم دارد تا برنامه بلندپروازانه هوش مصنوعی‌اش را گسترش دهد و به احتمال فراوان از این به بعد بیش از سه استارتاپ تحت حمایت این برنامه قرار می‌گیرند. تویوتا که تا امروز از استارتاپ‌های تحت حمایتش در زمینه طراحی سیستم‌های اجتناب از تصادف یا طراحی الگوریتم برای فناوری هوشمند مانند خودروهای خودران کمک گرفته، حالا کمک‌هزینه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری به این حمایت اختصاص داده است.» تویوتا که از افزایش تعداد این شرکت‌ها خبر داده، در بیانیه‌ای رسمی توضیح می‌دهد: «‌بخش تحقیقات تویوتا به سرعت در حال رشد و پیشرفت است و ما اهمیت گسترش فعالیت‌های خودمان را با شرکت‌های پیشرو و نخبه درک می‌کنیم و تلاش می‌کنیم کارآفرینان در سراسر جهان بتوانند با کمک ما در راستای بهبود کیفیت زندگی بشر فعالیت کنند.» واژه‌هایی شبیه به استارتاپ، کمک‌هزینه، بهبود کیفیت زندگی و … کلماتی هستند که بدون نیاز به تخصصی خاص در ذهن مخاطب می‌نشینند و با آنها همراهی می‌کند. حتی خدا را چه دیدید، شاید با خودشان گفتند: «کاش هوش مصنوعی خوانده بودم».

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.