بازار جذاب پوشیدنی‌های ایمن

0

ارتش یکی از بخش‌های جذاب برای صنعت فناوری‌های پوشیدنی است؛ زیرا این بخش همواره به نوآوری‌های فنی علاقه دارد و سعی می‌کند به‌سرعت آن‌ها را با نیازهای خود منطبق کند. خریداران از این بخش‌ها به راهکارهای خاصی که ایمنی سربازان را افزایش می‌دهد، کار سخت را آسان‌تر می‌کنند و گروه‌های نظامی را آموزش می‌دهند، علاقه ویژه دارند.

تقاضا برای راهکارهای خاص در بخش ایمنی شغلی نیز بالاست. سیستم‌های ارتباطی وابسته و پوشاک محافظ طرفداران بسیاری دارد. در حال حاضر، تولید محصولات ویژه و خاص برای این گروه پرهزینه‌ است؛ بنابراین، این محصولات برای بازار مناسب و مورد توجه نیست. بخش ایمنی شغلی نسبت به قیمت حساس است و سعی می‌کند به‌سمت محصولات ارزان و یک‌بار مصرف روی آورد.

در آینده، تقاضا برای محصولات فناوری پوشیدنی مبتنی بر ایمنی و امنیت افزایش چشمگیری خواهد داشت. طبق گزارش  بی‌بی‌سی، بین سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲، بازار امریکا برای «پوشاک محافظ در برابر آتش‌سوزی، پوشاک محافظ مواد شیمیایی و بیولوژیکی و دستکش و سایر محصولات محافظ کمکی» در هر سال ۶.۶ درصد رشد خواهد داشت. برای تولیدکنندگان «پوشاک هوشمند و تعاملی»، بخش ارتش یکی از بازارهای پرفروش در امریکا خواهد بود. تا سال ۲۰۱۲، ارتش امریکا حدود ۴.۹ میلیون دلار برای خرید این‌گونه محصولات هزینه خواهد کرد.

طبق آمار منتشرشده توسط شرکت آنالیز جهانی صنعت، تا سال ۲۰۱۵ فروش جهانی «تجهیزات محافظت شخصی» تا حدود ۳۳.۳ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. در طولانی‌مدت، فروش این محصولات از سایر محصولات موجود در بازار پیشی می‌گیرد و فناوری‌های هوشمند و نانو مسئول این رشد سریع فروش است.

امسال، کنوانسیون بین‌المللی ایمنی، امنیت و سلامت در محل کار از ۱۸ تا ۲۱ اکتبر برگزار می‌شود. در این کنوانسیون علاوه بر موضوعات مربوط به بهداشت و سلامت در محل کار، درباره مسائلی همچون محصولات و راهکارهای ایمنی و امنیتی صحبت خواهد شد. نکته مهم در این نشست، نقش فناوری‌های پوشیدنی در ایمنی و امنیت بخش‌های مختلف یک جامعه و محصولاتی که در این حوزه به بازار عرضه شده یا خواهد شد، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.