بازاریابی محتوای ناب چیست؟

0

روشن‌کردن موتور و به‌راه‌انداختن تولید محتوای باکیفیت همیشه آسان نیست. تا جایی که برخی اوقات ارائه محتوای باکیفیت به‌صورت مداوم، برخی‌ بازاریابان محتوا را با چالش‌های جدی مواجه کرده است. کمبود بودجه، منابع و زمان محدود همواره مانع اثربخشی کامل بازاریابی محتوا در شرکت‌های کوچک بوده است. بازاریابی محتوای ناب دقیقا به معنی انتشار محتوایی اثربخش‌ با استفاده از کمترین منابع است. در بازاریابی محتوایی ناب شما یاد خواهید گرفت که چگونه منابع را به صورت بهینه صرف کنید و بیشترین ارزش را با کمترین هزینه تولید کنید. توجه به نکات زیر به ساختار بازاریابی محتوای شما را بهینه‌تر خواهد کرد:

  • اهداف بازاریابی محتوای خود را اولویت‌بندی کنید

اگرچه اهداف بسیاری مطرح می‌شود، یکی از آنها را به عنوان مشکل اصلی انتخاب کنید و فقط در همان مسیر پیش بروید. شما نباید تصور کنید که قرار است تمامی سؤالات مخاطبان در صنعت خود را پاسخ دهید. محتوای تخصصی خود را تولید کنید.

  •  مشخص کنید چه محتوایی برای دستیابی به کدام هدف‌ بهتر است

ممکن است برخی فرمت‌های محتواهای خلاقانه و جذاب وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی که تعامل را افزایش می‌دهد، برای شما کافی باشد. شما نیاز دارید با محتوای صادقانه در بهترین فرمت و قالب اعتماد مخاطب را جلب کنید و او را برای خرید و تست محصول، وسوسه کنید.

  •  محتوای اولیه وب‌سایت خود را تغییر بدهید

به جای تولید حجم زیادی از محتوا تصمیم بگیرید گاهی تغییراتی در صفحات وب‌سایت خود به وجود بیاورید که برای مخاطبان چنان جذاب باشد که بخواهند آن را آزمایش کنند.

  •  نتایج بازاریابی محتوا را همیشه تجزیه و تحلیل کنید

زمانی که شروع به اقداماتی در زمینه بازاریابی محتوا می‌کنید، بایستی قادر باشید نتایج آن را ثبت، ارزیابی و سپس تجزیه و تحلیل کنید؛ چرا‌که تنها با بررسی می‌توانید میزان تاثیرگذاری یا عدم تاثیرگذار بودن محتوا را بسنجید.

  •  بر اساس ارزیابی‌های گذشته، مجدداً هدف‌گذاری کنید‌ 

در ادامه بازاریابی محتوای ناب، لازم است شما در این مرحله دوباره همین روند را تکرار کنید تا نتایج را بهبود ببخشید.

  •  اصول محتوای ناب (lean principles)

 شناسایی ارزش: اولین قدم برای همگامی با اصول ناب، شناخت شخصیت مخاطب است. قبل از اینکه به تحلیل ساختار بازار خود بپردازید، ضروری است که دقیقا تصور کنید مشتری ایده‌آل شما چه چیزی می‌خواهد. در تمرین شناسایی ارزش، هیچ سوالی اشتباه نخواهد بود. به مصاحبه با مشتریان، بازخورد آنها و هر نمایه دیگری که خواسته‌ها و نیازهای آنها را برای شما روشن سازد، تکیه کنید.

 ترسیم جریان ارزش: درک بهتر چگونگی عملکرد و اجرای فرایند بازاریابی محتوا، مهم‌ترین مرحله در افزایش بهره‌وری است. آیا مقالات نوشته‌شده برای وبلاگ، هنوز در صف بررسی هستند؟ آیا قابلیت چک‌کردن معیارهای وبلاگ همواره به تاخیر می‌افتد؟ روش کاری خود را به صورت نقشه ترسیم کنید تا بتوانید یک خط پایه‌ای برای پیشرفت و بهبود عملکردتان بیابید.

 ایجاد جریان: در قلمرو تولید، مدت زمان طولانی، نوعی هدردهی منابع به شمار می‌آید. این موضوع در بازاریابی محتوا نیز صدق می‌کند. اگر قادر به انتشار سریع نباشید، جایگاه برند خود در میان خبرهای روز را از دست خواهید داد.

 به جلو راندن (Establish Pull): این مرحله نیازمند توانایی بالا در جمع‌آوری و تحلیل بازخورد مشتریان و انعطاف‌پذیری کافی برای ارتباط پیوسته و سریع است. این اصل به مفهوم تلاقی با تقاضای مشتری است. به معنای تمایل برای برنامه‌ریزی محتوا بر اساس نتایج مربوط به تحلیل پرسونای مخاطبان است. بنابراین با گوش‌دادن مداوم به مخاطبان و تغییر مسیرتان بر اساس نظر آنها، به دریافت نتایج بهتر نزدیک خواهید شد.

  به دنبال کمال: شما کمال و تعالی را به‌دست نمی‌آورید مگر مدام در آن حیطه کار ‌کنید. به جای تکیه‌کردن بر اسناد گوگل، بر نتایج تجزیه و تحلیل رفتار و بازخورد مشتریان خود تکیه کنید.  با توجه به اینکه اتخاذ یک رویکرد ناب برای بازاریابی محتوا ممکن است یک روند در بازاریابی محتوا به نظر برسد، در نظر داشته باشید که به همان اندازه‌ای ارزش کسب می‌کنید که تلاش خود را گسترش می‌دهید.

تولید شده در فرامحتوا 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.