بازاریابی محتوای شما خوب کار نمی‌کند؟!

0

سنجش و بررسی تلاش‌های بازاریابی محتوایی یک عامل مهم آگاهی از میزان کارآمدی آن است به‌طوری که می‌توانید استراتژی خود را در طول زمان بهبود بخشید

سنجش و بررسی تلاش‌های بازاریابی محتوایی یک عامل مهم آگاهی از میزان کارآمدی آن است به‌طوری که می‌توانید استراتژی خود را در طول زمان بهبود بخشید. در زیر، به طرح چند سؤال مهمی می‌پردازیم که نشان می‌دهد بازاریابی محتوای شما کار می‌کند یا خیر؟

مردم از کدام کلمات کلیدی برای یافتن محتوای شما استفاده می‌کنند؟

با استفاده از کنسول جست‌وجوی گوگل می‌توانید اطلاعاتی درباره کلمات کلیدی که بازدیدکنندگان از طریق جست‌وجو انجام می‌دهند تا وب‌سایت یا محتوای وبلاگ شما را بیابند به دست آورید.

از طریق این داده‌ها، می‌توانید محتوایی درباره این کلمات کلیدی برای افزایش تعداد بازدید در جست‌وجو تولید کنید. در بازاریابی شبکه اجتماعی خود، هر پلتفرم عملکرد متفاوتی در نحوه جست‌وجوی کلمات کلیدی دارد و متوجه می‌شوید مردم از کدام کلیدواژه‌ها برای پیدا‌کردن محتوای شما استفاده می‌کنند.

مخاطبان چه نوع محتوایی را بیشتر می‌پسندند؟

از کدام نوع محتوای اینفوگرافیک، ویدئوها، محتوای متنی دارای تصویر، مخاطب بیشتری به دست آورده‌اید؟ نگاهی به گوگل آنالیتیکس خود بیندازید و ببینید کدام بخش‌های محتوا بیشتر خوانده می‌شوند و منبع ترافیک وب‌سایت کجاست؟ آیا ترافیک مستقیم، ارجاعی، ایمیلی یا شبکه‌های اجتماعی است؟ آگاهی از نوع محتوایی که مخاطبان شما دوست دارند کمک می‌کند محتوایی که موردنیاز آنهاست را ارائه دهید. از محتوای تولید کاربر استفاده کنید.

استفاده از این نوع محتوا در کنار انجام نظرسنجی در مورد محتوایی که کاربران دوست دارند بهترین برای شناخت علایق آنهاست. از انواع محتوا در جهت فرصت‌های بیشتر برای آزمایش و بهبود تجربه کاربر استفاده کنید. با روش‌های مختلف برای جذب به محتوای تولیدشده، با سبک‌های مختلف یادگیری و اولویت‌های مخاطبان آشنا می‌شوید.

کاربران چه مدت در صفحه شما می‌مانند؟

مدت‌زمانی که مردم وقت خود را در صفحه وب‌سایت شما سپری می‌کنند (زمان ماندگاری) مشخص می‌کند آیا پست‌های شما جذاب هستندیا خیر؟ شما می‌خواهید خوانندگان برای مدت‌زمانی طولانی در وب‌سایت‌تان بمانند و غرق محتوای شما شوند زیرا این باعث بهبود رتبه SEO وب‌سایت شما می‌شود.

اگر مخاطبان شما خیلی زود صفحات شما را ترک می‌کنند یا نرخ خروج کاربر بالایی دارید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • افزودن محتوای تعاملی

از محتوای تعاملی مانند ویدئوها، نظرسنجی‌ها، آمار و ارقام، پادکست در پست‌های وبلاگ برای جذب بیشتر مخاطب و انتقال بهتر پیام خود در بازاریابی محتوا استفاده کنید.

  • گفتن اصل مطلب

مستقیم به سراغ اصل مطلب بروید. با آمار و ارقام، پرسیدن سؤالات و نظراتی که ذهن مخاطب را درگیر کند، شروع کنید.

  • تولید محتوای طولانی

محتوای طولانی اثر خوبی دارد و فرصتی فراهم می‌کند که تخصص خود را در زمینه یک موضوع خاص نشان دهید.

  • استفاده از زیر عنوان‌ها، اعداد و فهرست نکات اصلی

اینگونه موارد باعث سهولت خواندن برای مخاطبان می‌شود و درنتیجه مدت‌زمان بیشتری در صفحه می‌مانند.

 چه نوع محتوایی بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود؟

کدام محتوا بیشتر از همه در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود؟ چه چیز منحصربه‌فردی در پست وجود دارد که بازدیدکنندگان را به اشتراک‌گذاری ترغیب می‌کند؟ مطالعه موسسه BuzzSumo نشان می‌دهد که مقالات دارای یک تصویر در هر ۷۵ تا ۱۰۰ کلمه، دو برابر بیشتر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند، سرفصل‌ها و عناوین نیز بر به اشتراک‌گذاری یک مطلب تأثیر دارند.

 کدام نوع محتوا، کاربران شبکه‌های اجتماعی را بیشتر جذب می‌کند؟

ازآنجاکه اکثر مصرف‌کنندگان تمایل دارند با برندهای موردعلاقه خود در شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنند لازم است محتوایی تولید کنید که آنها را به صفحه شما بکشاند. همسو بودن با آنچه طرفداران شما دوست دارند فرصتی ایجاد می‌کند که استراتژی شبکه‌های اجتماعی خود را برای مخاطبان بسازید تا میزان پاسخگویی و آگاهی از برند افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.