بازاریابی تلفنی در قرن ۲۱

0

بازاریابی تلفنی به معنی بازاریابی و فروش کالا یا خدمات از طریق تماس تلفنی است و از ابزارهای بازاریابی مستقیم به شمار می‌رود‌. در سال‌های اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش رقابت میان تولیدکنندگان روش‌هایی مانند بازاریابی تلفنی به‌دلیل کم‌هزینه و موثر‌بودن ارزش ویژه‌ای یافته‌اند.آموزش بازاریابی تلفنی در سال‌های اخیر مورد استقبال بسیاری از مدیران شرکت‌ها قرار گرفته است. زیرا هزینه بازاریابی تلفنی نسبت به اغلب روش‌های بازاریابی بسیار پایین‌تر است. با رکود و رقابت به وجود آمده در بازارهای ایران، اهمیت ارتباط موثر با مشتریان نیز بیشتر شده است. در این میان شیوه‌های ارتباط دوطرفه مانند بازاریابی مستقیم موثرتر خواهند بود زیرا تعاملات دوطرفه تأثیر زیادی در تصمیمات دارد. بنابراین بازاریابی تلفنی یکی از مسیرهایی است که می‌تواند به صورت صحیح و عملی صورت پذیرد و مدیران را در این راستا کمک کند. به عنوان مثال، استفاده از بازاریابی تلفنی جهت رضایت‌سنجی مشتریان و یا هماهنگی با مشتریان جهت ارسال و پیگیری‌های مربوط به محصول و خدمت بسیار موثر است. در همین راستا کارگاه تکنیک‌های بازاریابی و فروش تلفنی موفق درنظر دارد تا با تشریح اصول مذاکره تلفنی یک بازاریابی موثر و شگفت‌انگیز را برای علاقه‌مندان به این حوزه رقم بزند. بهره‌گیری صحیح از تلفن، در راستای مدیریت زمان، به بازاریابان در دنیای شلوغ و پیچیده امروزی کمک می‌کند‌ که بهره‌وری بالاتری داشته باشند. اگر بدون وقت قبلی به محل استقرار مشتری مراجعه کنید، زمان زیادی را در راه صرف می‌کنید و امکان دارد طرف در محل حاضر نباشد یا اینکه ممکن است مدتی را در انتظار باشید، ولی باز هم شما را نپذیرد. پس بهتر است ملاقات‌های حضوری حتی‌الامکان با وقت قبلی باشد. تلفن را دست کم نگیرید. از تلفن استفاده کنید. به طور متوسط هزینه یک تماس تلفنی یک درصد هزینه تماس حضوری است. اگر فردی که در جست‌وجوی او هستید در دفتر کارش نباشد، یک ساعت از وقت خود را از دست داده‌اید، اما این زمان در بازاریابی تلفنی فقط ۱۵ ثانیه است. تماس تلفنی تقریبا فوری بوده و در صورت دست پیدا کردن به فرد مورد نظر و استفاده موثر از این فرصت، ابزاری بسیار قوی برای کسب‌و‌کار در نظر گرفته می‌شود. افراد زیادی که صاحب کسب‌و‌کار هستند، تلفن را برای حرفه خود ضروری می‌دانند چون از این طریق می‌توانند یک مشتری احتمالی را جذب کنند و همینطور آن را از دست بدهند. بعضی‌ها از تلفن استفاده می‌کنند تا یک شبکه قوی بین خود و مشتریان بسازند و بعضی‌ها از ترس «نه» شنیدن چنان از آن غافلند که گویی فکر می‌کنند اگر به تلفن دست بزنند آنها را برق خواهد گرفت. این کارگاه به شما می‌آموزد که از مشکلات موجود بر سر ‌راه مذاکره تلفنی هراس نداشته باشید و در عوض با اهرم‌هایی بتوانید آنها را پیش‌بینی و حل کنید. این کارگاه در روز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۹۳۶۲۰۸۰۵۹۷ تماس بگیرند. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.