ایونت برگزار کردن روی دیوار چین!

0

شرکت ایتالیایی فندی که در سال ۱۹۲۵ تأسیس شد، از جمله برندهای لاکچری معتبر جهان به شمار می‌رود که با تولید محصولات مختلفی مانند لباس، کیف، عطر، عینک و دیگر لوازم جانبی در حال حاضر به عنوان یکی از نام‌های تجاری معتبر جهان محصولات خود را ارائه می‌دهد.

 خلاقیت در طراحی محصولات، انتخاب لوگوی مناسب، همگام‌بودن با بازاریابی دیجیتال و انتخاب صحیح ابزارهای تبلیغاتی از جمله راهکارهایی است که این برند لوکس در راستای فعالیت‌های بازاریابی خود انجام می‌دهد.

  •  غافل نماندن از قافله دیجیتال

اگرچه برندهای لوکس جهان، جایگاه خود را در بین مخاطبان تثبیت کرده‌اند، اما پیشرفت فناوری‌های جدید و رشد تجارت آنلاین باعث شده است که این برندهای معتبر نیز نگران موقعیت تثبیت شده خود بوده و به دنبال ارتقای نام تجاری خود  از طریق فناوری دیجیتال باشند. در همین راستا برند فندی نیز، تجارت الکترونیک را به عنوان یکی از اهداف اساسی خود در سال‌های اخیر قرار داده و با رشد برنامه‌های بازاریابی و تجاری خود در فضای آنلاین، سعی در تقویت این بخش از فعالیت‌های خود دارد.

راهکارهای عمده‌ای مانند بهبود موتورهای جست‌وجوگر، ارائه خدمات جدید  و متنوع به مشتریان دیجیتال و همکاری با خرده‌‌فروش‌های اینترنتی از جمله راهکارهایی است که این برند در راستای تجارت الکترونیک خود به کار می‌برد. این برند در راستای ارتقای تبلیغات دیجیتال، وب‌سایت‌های معتبری را برای معرفی و فروش محصولات خود راه‌اندازی کرده و برنامه‌های تبلیغاتی خاصی را نیز برای تلفن‌های همراه در نظر گرفته است که در کنار سایر فعالیت‌های بازاریابی این شرکت در فضای مجازی، رویکرد جدید تبلیغاتی این برند را نشان می‌دهند.

  •  تبلیغ با یک محصول خاص

فندی به عنوان یک برند لاکچری، جایگاه ویژه‌ای در زمینه طراحی محصولات در بین دیگر برندهای لوکس دنیا دارد، به این معنا که طرح‌های این برند با دقت بسیار زیادی انتخاب شده و به همین دلیل نیز در کنار این نام تجاری ماندگار می‌شوند. یک محصول می‌تواند با طرح و رنگی که دارد، در کنار یک نام تجاری باقی مانده، به یکی از ابزارهای تبلیغاتی نام تجاری مذکور نیز تبدیل شده و به نوعی با نام آن برند عجین شود. بر همین اساس برند فندی که بیشتر با کیف‌های خود مشهور است، در زمینه طراحی کیف به چنین جایگاهی رسیده است؛ خلاقیتی که طراحان این برند در زمینه طراحی کیف‌های برند فندی انجام داده‌اند، سرانجام باعث شکل‌گیری یکی از برترین طرح‌های این برند در زمینه تولید کیف دستی زنانه شده است که به نام (باگت) معروف است، می‌توان گفت که امروزه عنوان باگت هم‌ردیف با نام تجاری فندی قرار گرفته و تنوع زیادی که در زمینه تولید مدل‌‌های کیف مذکور وجود دارد نیز در ارتقای نام این کیف و کسب محبوبیت بیشتر در بین مخاطبان تأثیر زیادی داشته است. بر این اساس باید گفت که امروزه کیف‌های باگت که برند فندی تولید می‌کند، دیگر یک محصول صرف نبوده، بلکه یکی از ابزارهای تبلیغاتی این برند به شمار می‌روند که با نام، طرح و رنگ‌بندی خود، جایگاه برند فندی را بیش از پیش در بین مخاطبان تثبیت می‌کنند.

  •  دیده‌شدن روی دیوار چین

یکی از ابزارهای مهم بازاریابی برندهای لاکچری، برگزاری نمایشگاه‌هایی است که مدل‌های مختلف با پوشیدن لباس‌های برند مورد نظر، جدیدترین تولیدات آن را به مخاطبان معرفی می‌کنند، فشن‌شو فرصتی است که برندها می‌توانند مدل‌های جدید محصولات خود را معرفی کنند و بر همین اساس نیز فندی به عنوان یک برند لاکچری، برگزاری شوهای لباس را در دستور کار خود قرار داده است، اما یکی از نوآوری‌هایی که این برند در زمینه برگزاری چنین برنامه‌هايی داشته است، در سال ۲۰۰۷ و ‌روی دیوار چین اتفاق افتاد که طی این مراسم، محصولات مختلف این برند در امتداد دیوار چین معرفی شدند. قطعا ایجاد تنوع در برگزاری مراسمی که تقریبا در بین تمام برندهای لاکچری موسوم است، می‌تواند در برجسته‌شدن یک نام تجاری و متفاوت نشان دادن آن بسیار مؤثر واقع شود و اتفاق مذکور نیز به عنوان یکی از راهکارهای خاص و به‌یادماندنی برند فندی، توجه بسیاری از رسانه‌ها و به طور کلی مخاطبان جهانی این برند را به سوی خود جلب کرده بود.

 فندی به عنوان یک برند لاکچری، برگزاری شوهای لباس را در دستور کار خود قرار داده است، اما یکی از نوآوری‌هایی که این برند در زمینه برگزاری چنین برنامه‌هايی داشته است، در سال ۲۰۰۷ و ‌روی دیوار چین اتفاق افتاد که طی این مراسم، محصولات مختلف این برند در امتداد دیوار چین معرفی شدند

 

  •  تبلیغات با نام ستارگان

تبلیغات در فضای لاکچری فرایندی است که نیاز به چهر‌های برجسته و شناخته‌شده‌ای دارد. بر همین اساس نیز برند فندی به عنوان یک برند لوکس، با چهره‌های شاخص سینمایی جهان، شناخته می‌شود. نیکول کیدمن، لیو تایلر، سلنا گومز و بسیاری دیگر از چهره‌های هالیوودی از جمله شاخصه‌های برجسته‌ای هستند که برند فندی در مناسبات مختلف، از نام و شهرت آنها برای محصولات خود استفاده می‌کند؛ به طوری که بسیاری از محصولات جدید این برند در طی مراسم‌های مختلف سینمایی، برای اولین‌بار معرفی می‌شوند. بر این اساس باید گفت که یکی از روش‌های بازاریابی برند فندی نیز مانند دیگر برندهای لاکچری جهان، استفاده از بازیگران مطرح سینمای هالیوود به عنوان یک ابزار تبلیغاتی است، چراکه مخاطبان ترجیح می‌دهند لباسی را به تن داشته باشند که هنرپیشه مشهور آنها نیز آن لباس را بر تن داشته باشد.

  •  یک کلیپ رنگی برای معرفی محصولات چرمی

خلاقیت در نحوه ارائه محصولات یکی از روش‌های مهم و کارآمدی است که برندهای موفق به دنبال آن هستند، هر چقدر یک تبلیغ بتواند به گونه‌ای خلاقانه محصولات مورد نظر یک برند را معرفی کند، ماندگاری بیشتری خواهد داشت، البته ذکر این نکته ضروری است که خلاقیت نباید به گونه‌ای باشد که مفهوم اصلی یک محصول را زیر سوال ببرد، بلکه باید در راستای انتقال یک مفهوم مشخص، ارائه شود. در همین راستا نیز یکی از ویدئوهای تبلیغاتی که برند فندی برای معرفی و تبلیغ محصولات چرم خود ارائه داده، کلیپی است که با تمرکز بر رنگ‌ها به معرفی این محصولات می‌پردازد. از آنجایی که محصولات چرم این برند در عین طراحی منحصر‌به‌فردی که دارند، با رنگ‌بندی خاصی نیز ارائه می‌شوند، تمرکز بر رنگ‌های محصولات مورد نظر می‌تواند یک نکته جدید و جالب توجه برای مخاطبان باشد، به همین منظور نیز در ویدئوی مذکور، رنگ‌های این محصولات در قالب پرده‌های متحرک رنگی و آدمک‌های رنگارنگ نمایش داده می‌شوند.

  •  لوگوی ساده و اما ماندگار فندی

لوگوی یک برند، معرف آن نام تجاری بوده و بنابراین می‌تواند در ماندگاری و تأثیرگذاری برند مورد نظر بسیار تأثیر گذار باشد. برند فندی نیز با طراحی و انتخاب یک لوگوی ساده و در عین حال منحصر‌به‌فرد، توانسته‌ نام تجاری خود را به مخاطبان جهانی خود معرفی کند.

این لوگو که توسط کارل لگرفیلد طراحی شده است، از حرف اول این برند تشکیل شده که به صورت برعکس در کنار هم نوشته شده‌اند. این لوگو که به رنگ مشکی نوشته شده و از جمله طرح‌های ساده و در عین حال ماندگاری به شمار می‌رود که ظرافت و سادگی آن، لوکس‌بودن برند فندی را یادآورد می‌شود. ضمن اینکه رنگ مشکی نیز نشان‌دهنده مفاهیمی مانند برتری و در اوج بودن برند مذکور است. این لوگو که در یک پس‌زمینه مشکی و زرد نمایش داده می‌شود با استفاده از دو رنگ مذکور تضاد جالب توجهی را ایجاد کرده است، ضمن اینکه رنگ زرد نیز در کنار رنگ لاکچری مشکی، یادآور شادی و سرزندگی برند فندی است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.