اینستاکارت؛ پیک خواربارفروش‌ها

0

اینستاکارت (Instacart) یک شرکت آمریکایی است که به عنوان سرویس‌دهنده تحویل خواربار یک‌روزه فعالیت دارد. مشتریان، خواربارها را از طریق یک اپلیکیشن وب از خرده‌فروشان مختلف انتخاب می‌کنند.

خدمات اینستاکارت در وهله اول از طریق یک اپلیکیشن تلفن همراه در پلتفرم‌های آی‌اواس و اندروید ارائه می‌شود. مشتریان می‌توانند با اندرویدپی و اپل‌پی در پلتفرم‌های مربوطه هزینه را پرداخت کنند. ابتدا خریداران اینستاکارت به یک فروشگاه می‌رفتند و در خرده‌فروشی اجناس سفارش‌داده شده را می‌خریدند و علاوه بر هزینه تحویل، ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش نرخ پرداخت می‌کردند. با توسعه این کسب‌و‌کار، شرکت روابطی را با شرکت‌های خواربارفروشی ایجاد کرده است که افزایش نرخ موجود خود را تقسیم می‌کنند و به کاربران اینستاکارت امکان می‌دهند تا با قیمت‌های داخل فروشگاه خرید کنند. یکی از کارمندان سابق آمازون به نام آپوروا مهتا، اینستاکارت را راه‌اندازی کرده است. این شرکت خدمات خود را در سانفرانسیسکو، پالو‌آلتو و مانتین ویو ارائه می‌داد. این شرکت استارتاپی در ماه مه سال ۲۰۱۵ مبلغی معادل با ۲میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران دریافت کرد. سرمایه‌گذاران عبارتند از: کلینر پرکینز کافیلد اند بایرز، کامکاست ونچرز، ترایو کپیتال، والیانت کپیتال، خوسلا ونچرز، وای کامبینیتور و غیره. 

در ژانویه ۲۰۱۵، کل بودجه این شرکت حدود ۲۷۵ میلیون دلار بود. در آن زمان، فوربس این شرکت را خوش‌آتیه‌ترین شرکت در آمریکا نامید. در سال ۲۰۱۶، شرکت هول فیدز مارکت با همکاری شرکای خود روی اینستاکارت سرمایه‌گذاری کرد.

در آوریل ۲۰۱۵، این شرکت حدود ۲۰۰ کارمند داشت. خرید و تحویل در وهله اول توسط پیمانکاران مستقل انجام می‌گرفت، اما یک سیاست جدید به برخی از خریداران اینستاکارت امکان خواهد داد تا به کارمند پاره وقت شرکت تبدیل شوند. در طول سال ۲۰۱۴، این شرکت در ۱۵ شهر آتلانتا، آستین، بوستون، بولدر، شیکاگو، دنور، هوستون، لس‌آنجلس، نیویورک سیتی، فیلادلفیا، پورتلند، اورگان، سانفرانسیسکو، سن خوزه، سیاتل و واشنگتن دی‌سی خدمات خود را آغاز کرد و قصد داشت در سال ۲۰۱۵ این محدوده را گسترش دهد. در سپتامبر ۲۰۱۵، این شرکت راوی گوپتا را به عنوان مدیر فنی ارشد شرکت انتخاب کرد.

در سپتامبر ۲۰۱۶، این شرکت اعلام کرد که در منطقه شمال شیکاگو خدمات خود را آغاز کرده است و در اکتبر ۲۰۱۶ خدمات خود را در اونج کانتی و مینی‌پلیس توسعه داد. 

در مارس ۲۰۱۷، اینستاکارت به ۳۶ بازار که از ۱۲۰۰ شهر در ۲۵ ایالت تشکیل می‌شد، خدمات ارائه می‌داد، اعم از آریزونا، کالیفرنیا، کلرادو، کلمبیا، میسوری، نوادا، نیوجرسی، نیویورک، ماساچوست، میشیگان، مینه‌سوتا، اورگان، تگزاس، ویرجینیا و غیره. در مارس ۲۰۱۷، گزارش شد که ایستاکارت یک بودجه جدید ۴۰۰ میلیون دلاری دریافت کرده که با آن ارزش خدمات تحویل خواربار تقریبا به ۳٫۴ میلیارد دلار رسید.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.