اینستاکارت (Instacart) یک شرکت آمریکایی است که به عنوان سرویس‌دهنده تحویل خواربار یک‌روزه فعالیت دارد. مشتریان، خواربارها را از طریق یک اپلیکیشن وب از خرده‌فروشان مختلف انتخاب می‌کنند.

خدمات اینستاکارت در وهله اول از طریق یک اپلیکیشن تلفن همراه در پلتفرم‌های آی‌اواس و اندروید ارائه می‌شود. مشتریان می‌توانند با اندرویدپی و اپل‌پی در پلتفرم‌های مربوطه هزینه را پرداخت کنند. ابتدا خریداران اینستاکارت به یک فروشگاه می‌رفتند و در خرده‌فروشی اجناس سفارش‌داده شده را می‌خریدند و علاوه بر هزینه تحویل، 10 تا 20 درصد افزایش نرخ پرداخت می‌کردند. با توسعه این کسب‌و‌کار، شرکت روابطی را با شرکت‌های خواربارفروشی ایجاد کرده است که افزایش نرخ موجود خود را تقسیم می‌کنند و به کاربران اینستاکارت امکان می‌دهند تا با قیمت‌های داخل فروشگاه خرید کنند. یکی از کارمندان سابق آمازون به نام آپوروا مهتا، اینستاکارت را راه‌اندازی کرده است. این شرکت خدمات خود را در سانفرانسیسکو، پالو‌آلتو و مانتین ویو ارائه می‌داد. این شرکت استارت‌آپی در ماه مه سال 2015 مبلغی معادل با 2میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران دریافت کرد. سرمایه‌گذاران عبارتند از: کلینر پرکینز کافیلد اند بایرز، کامکاست ونچرز، ترایو کپیتال، والیانت کپیتال، خوسلا ونچرز، وای کامبینیتور و غیره. 

در ژانویه 2015، کل بودجه این شرکت حدود 275 میلیون دلار بود. در آن زمان، فوربس این شرکت را خوش‌آتیه‌ترین شرکت در آمریکا نامید. در سال 2016، شرکت هول فیدز مارکت با همکاری شرکای خود روی اینستاکارت سرمایه‌گذاری کرد.

در آوریل 2015، این شرکت حدود 200 کارمند داشت. خرید و تحویل در وهله اول توسط پیمانکاران مستقل انجام می‌گرفت، اما یک سیاست جدید به برخی از خریداران اینستاکارت امکان خواهد داد تا به کارمند پاره وقت شرکت تبدیل شوند. در طول سال 2014، این شرکت در 15 شهر آتلانتا، آستین، بوستون، بولدر، شیکاگو، دنور، هوستون، لس‌آنجلس، نیویورک سیتی، فیلادلفیا، پورتلند، اورگان، سانفرانسیسکو، سن خوزه، سیاتل و واشنگتن دی‌سی خدمات خود را آغاز کرد و قصد داشت در سال 2015 این محدوده را گسترش دهد. در سپتامبر 2015، این شرکت راوی گوپتا را به عنوان مدیر فنی ارشد شرکت انتخاب کرد.

در سپتامبر 2016، این شرکت اعلام کرد که در منطقه شمال شیکاگو خدمات خود را آغاز کرده است و در اکتبر 2016 خدمات خود را در اونج کانتی و مینی‌پلیس توسعه داد. 

در مارس 2017، اینستاکارت به 36 بازار که از 1200 شهر در 25 ایالت تشکیل می‌شد، خدمات ارائه می‌داد، اعم از آریزونا، کالیفرنیا، کلرادو، کلمبیا، میسوری، نوادا، نیوجرسی، نیویورک، ماساچوست، میشیگان، مینه‌سوتا، اورگان، تگزاس، ویرجینیا و غیره. در مارس 2017، گزارش شد که ایستاکارت یک بودجه جدید 400 میلیون دلاری دریافت کرده که با آن ارزش خدمات تحویل خواربار تقریبا به 3.4 میلیارد دلار رسید.

 

لینک کوتاه : http://bit.ly/2ob7Ide

دیدگاه شما چیست؟

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید