اینتل ۱ میلیارد دلار روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند

0

هوش مصنوعی ناممکن‌ها را ممکن خواهد کرد: پیشرفت در تحقیق درباره سرطان، بیماری پارکینسون و اختلالات مغزی؛ کمک به پیدا کردن کودکان گم شده؛ و تلاش‌ها و فعالیت‌های علمی در حوزه تغییرات اقلیمی، اکتشاف فضا و تحقیقات اقیانوسی.

برای پیشبرد نوآوری در هوش مصنوعی، شرکت اینتل سرمایه‌گذاری‌های راهبردی را در حوزه‌های مختلف فناوری، تحقیقات و توسعه و شراکت با کسب و کارها، دولت، گروه‌های آموزشی و اجتماعی انجام می‌دهد. این شرکت قصد دارد به وعده هوش مصنوعی عمل کند و تحقیقاتی را درباره محسابات عصب‌گون انجام داده و معماری‌های جدیدی را کشف کند. به علاوه اینتل روی استارتاپ‌هایی مانند مایتی ای‌آی، دیتا روبات، و لومیاتا سرمایه‌گذاری کرده است و بیش از یک میلیارد دلار در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کرده است که به پیشرفت و توسعه در حوزه هوش مصنوعی کمک می‌کنند.

اینتل به زودی به پلتفرم هوش مصنوعی منتخب تبدیل خواهد شد و اطمینان، عملکرد بالا، امنیت و یکپارچگی را ارائه خواهد داد. این شرکت به شدت متعهد است تا نقشه‌ محصولات بهینه‌سازی شده را ایجاد کند تا از این طریق از حجم کار هوش مصنوعی در حال ظهور پشتیبانی شود.

راهکارهای هوش مصنوعی به مجموعه وسیعی از قدرت و عملکرد نیاز دارند تا نیازهای ماربردی را رفع کنند، و اینتل بزرگترین مجموعه گزینه‌ها را در اختیار دارد که مشتریان می‌توانند از بین آنها انتخاب کنند. برای پشتیبانی از وسعت حجم کار هوش مصنوعی آینده، کسب و کار به انعطاف‌پذیری و بهینه‌سازی زیرساخت نیاز خواهند داشت تا از قابلیت‌های هوش مصنوعی کاملاً تخصصی در سایر کارها مهم استفاده شود. مجموعه هوش مصنوعی اینتل نروانا این قابلیت‌ها را ارائه می‌دهد:

اینتل زئون – ارائه پردازشگرهای مقیاس‌پذیر برای حجم کار هوش مصنوعی و سیلیکون برای آموزش یادگیری عمیق

اینتل موبیل – فناوری‌های دیداری برای استفاده تخصصی مانند ایمنی فعال و رانندگی خودکار

اینتل اف‌پی‌جی‌آ – شتاب‌دهنده‌های دارای برنامه برای استنتاج یادگیری عمیق

اینتل مویدیوس – فناوری دیداری که یادگیری ماشینی ارائه می‌دهد

هوش مصنوعی هنوز یک فانتزی است، و با ظهور این فضا، شرکت اینتل به پیشبرد رویکردهای مداخله‌ای ادامه خواهد داد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.