ایسوس با پرندگان کمپین راه می‌اندازد!

0

حضور گسترده در دنیای دیجیتال و در عین حال ارائه محتوای نوآورانه از جمله مواردی است که به‌طور ویژه در برنامه‌های بازاریابی برند ایسوس وجود دارند. ضمن اینکه ترسیم اهداف بلند‌مدت نیز در راستای واقع‌بینی قرار داده شده و توانسته است یکی از نقاط قوت این برند در فعالیت‌های بازایابی آن محسوب شود.

ایسوس نامی آشنا در دنیای دیجیتال است که نوت‌بوک‌، تلفن همراه، رایانه و تجهیزات جانبی آن از جمله محصولات پرطرفدار این برند محسوب می‌شوند. این برند که در سال ۱۹۹۰ در تایوان راه‌اندازی شد، توانست در کمتر از ۳ دهه، به یکی از چند تولیدکننده مطرح کامپيوتر و نوت‌بوک جهان تبدیل شود؛ به طوری که امروزه بسیاری از مردم جهان نام این برند را در کنار برندهای دیگری مانند سونی، اپل، سامسونگ و … قرار می‌دهند. همچنین ایسوس از جمله شرکت‌هایی محسوب می‌‌شود که به طور ویژه به تولید مادربرد پرداخته است، به طوری که مادربرد بسیاری از لپ‌تاپ‌های دنیا نام این برند را ‌روی خود دارند. با این حساب باید گفت که برند ایسوس جایگاه مهمی در صنعت دیجیتال جهان پیدا کرده‌ و به همین منظور نیز در این گزارش به روند بازاریابی این برند مشهور می‌پردازیم تا به برخی از دلایل موفقیت آن در بین مصرف‌کنندگان جهانی اشاره‌ای داشته باشیم. طبیعی است که نوع تبلیغات و روش‌های بازاریابی می‌تواند دلیل محکمی برای ماندگاری این برند کم‌سن‌وسال باشد، استفاده از تیم بازاریابی خلاق، راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی مناسب و تأثیرگذار در کنار اهداف مشخص و مدت‌دار این برند، باعث موفقیت آن در موقعیت‌های بازاریابی شده است.

  •  کمپینی که دنیا را بهتر می‌خواهد (هر روز با یک تحول)

شگردهای بازاریابی و تبلیغاتی برندهای مشهور جهان، تنها به برجسته کردن نام یک برند نمی‌پردازند، بلکه اهداف انساندوستانه و دغدغه‌های اجتماعی را نیز با نام تجاری خود همراه می‌کنند تا از این طریق هم در جهت ارتقای فرهنگی جامعه تلاش کرده باشند و هم چهره مثبت‌تری از خود در ذهن مخاطبان ثبت کنند، در همین راستا نیز یکی از کمپین‌های موفق و برجسته برند ایسوس، به نام «تحول در هر روز» توانسته است در فضای مجازی بازخورد مناسبی را از سوی مخاطبان دریافت کند. این کمپین که با هدف بهترکردن دنیا و روابط بین انسان‌ها راه‌اندازی شده است، از مخاطبان خود می‌خواهد که عکس‌هایی از خود را در حالت‌های مختلفی که نشان‌دهنده یک تحول و دگرگونی در زندگی آنها باشد، برای این شرکت ارسال کنند. این عکس‌ها می‌توانند شامل تقدیم کردن یک شاخه گل، لبخند زدن به یک فرد غریبه، باز کردن یک در و … باشند، یعنی مفاهیمی که در آنها یک تحول را می‌توان دید؛ تحولی که باعث می‌شود زندگی از حالت روزمرگی خارج شده و هدفمند باشد. این عکس‌ها که به وب‌سایت این شرکت ارسال می‌شوند، در صفحه توییتر ایسوس نیز به اشتراک گذاشته شده و به عکس‌های برنده جوایز چشمگیری نیز اهدا می‌شد. گردانندگان این کمپین معتقدند که مردم حتما نباید برای تغییر جهان کارهای بزرگی انجام دهند، بلکه یک تحول در زندگی خودشان برای تبدیل‌کردن جهان، به مکانی بهتر برای زندگی کافی است.

  •  ایسوس اهداف خود را واقع‌بینانه تعیین می‌کند

داشتن اهداف بلندپروازانه یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که هر برندی باید برای خود ترسیم کند. برند ایسوس نیز از این امر مستثنی نبوده و اهداف بلند‌پروازانه قابل توجهی را برای خود ترسیم کرده است، اما آنچه تیم بازاریابی این برند به آن معتقد هستند، واقع‌گرا‌بودن است، به این معنا که برای رسیدن به اهداف بزرگ‌تر، باید از گام‌های کوچک‌تر شروع کرد و به گونه‌ای واقع‌بینانه فعالیت‌های بازاریابی خود را شروع کرد؛ چراکه برای متقاعد‌کردن مردم در جهت پذیرفتن یک محصول، زمان زیادی لازم است و بنابراین در تعیین اهداف تبلیغاتی باید واقع‌بینانه عمل کرده و از اهدف کوچک‌تر شروع کرد؛ در عین حال که اهداف بزرگ‌تر را نیز باید پیش روی خود مجسم کرد.

  •  آینده در گرو نوآوری است

برند ایسوس در زمینه استفاده از فناوری‌های جدید دنیا و کاربرد نوآوری‌های منحصر‌به‌فرد در این تکنولوژی‌ها، فعالیت‌های بازاریابی خود را پی‌ریزی می‌کند، به این معنا که فضای دیجیتال و دنیای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و‌… را به صورت خام مورد استفاده قرار نداده، بلکه سعی دارد با ایجاد نوآوری‌های چشمگیر به سوی آینده حرکت کند، چراکه دنیای دیجیتال، آینده بسیاری از صنایع جهان را رقم زده است و به همین دلیل نیز حضور خلاقانه و نوآورانه یک برند در چنین فضایی، می‌تواند تأثیرات قابل توجهی را روی مخاطبان خود بگذارد. 

به عنوان مثال، یکی از کمپین‌های خلاقانه‌ای که برند ایسوس‌ روی آن تمرکز داشته است، تأکید بر تاچ بودن (لمسی) محصولات خود است که به طور خاص کمپین مذکور را در مورد شاگردان مدرسه و رابطه آنها با والدین‌شان در روز مادر و روز پدر، راه‌اندازی کرده است. به این صورت که احساس خاص یک مادر و یا یک پدر را در رابطه با فرزندشان بیان می‌کند و لمس‌کردن و در آغوش کشیدن آنها را به نمایش می‌گذارد و در عین حال بر جنبه لمسی‌بودن نوت‌بوک‌های ایسوس نیز تأکید می‌کند. جالب است بدانید ویدئوی مذکور در یوتیوب بیش از یک میلیون بازدیدکننده داشته و در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز بازخورد مناسبی را دریافت کرده است.

  •  پرندگان نیز ایسوس دارند

از جمله تبلیغات خلاقانه برند ایسوس کمپینی بود که با هدف قرار دادن بازار آمریکا، راه‌اندازی شد. در این کمپین پرندگان مختلفی را می‌بینیم که در موقعیت‌های مختلفی قرار داشته و با یکدیگر صحبت می‌کنند و در عین حال یکی از محصولات ایسوس مانند هندزفری، گوشی همراه، لپ‌تاپ، تبلت و … را دارند و در حال استفاده از آنها هستند. 

در پایان نیز پرنده‌ای که روی شاخه نشسته است از میان پرهای خود که حکم جیب‌هایش را دارند، یکی از محصولات جدید ایسوس را خارج کرده و به معرفی آن می‌پردازد؛ لپ‌تاپی که قابلیت جدا شدن را دارد و در عین حال تبدیل به یک تبلت نیز می‌شود. 

حضور پرندگان و فضای طنزآمیزی که از طریق رفتار و گفت‌وگوی آنها در این ویدئو ایجاد شده است، کلیپ تبلیغاتی جذابی را به وجود آورده که بسیار مورد توجه بینندگان قرار گرفته و بازخورد قابل توجهی را در فضای مجازی در پی داشته است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.