ایده‌هایی برای طراحی بازی در بازاریابی محتوا

0

در این زمینه با چند بازی پیوسته و مفید برای ایده‌پردازی در بازاریابی محتوا آشنا شوید:

  •  مرحله ۱- بازی گرم‌کردن ذهن برای شروع خلق ایده

مثل آغاز هر فعالیت سخت دیگری، اولین قدم در راه شکستن یخ یک کار، گرم‌کردن است. گرم‌کردن برای آغاز اندیشیدن و خلق ایده‌های جدید در بازاریابی محتوا به معنی فعالیت‌های ذهنی است که در طی آن افراد گروه ذهن خود را بازکرده و کم‌کم راه ورود ایده‌های جدید به ذهن باز می‌شود. راه‌های زیر چند روش پیشنهادی برای گرم‌کردن ذهن افراد گروه است:

اسرار: تمام افراد خود را به‌نوعی به دیگران معرفی و در این فرآیند تنها یک واقعیت درباره‌ خودشان را بیان می‌کنند. واقعیتی که هیچ‌کدام از افراد گروه چیزی در مورد آن نمی‌دانند.

نیمه دیگر: در این روش گرم‌کردن ذهنی، افراد به گروه‌های دونفره تقسیم‌شده و از آنها می‌خواهیم مکالمه‌ کوتاهی با یکدیگر داشته باشند. سپس افراد باید با توجه به همان مکالمه چنددقیقه‌ای و کوتاه با هم‌گروهی خود، در مورد شناختی که از او به دست آورده‌اند، به سایر افراد گروه توضیحات کوتاهی بدهند.

سایر کاربردها: در این تمرین جذاب طراح بازی باید چند وسیله‌ مختلف را به‌صورت کاملا تصادفی انتخاب کرده و در اختیار افراد گروه قرار دهد. سپس افراد ۲ دقیقه وقت دارند چند روش جایگزین (و نه لزوما منطقی) برای استفاده از وسیله‌ای که در اختیار دارند، بیان کنند.

بازی بله و خیر: در این بازی مهیج افراد گروه خود را معرفی می‌کنند و در مورد جلسه ایده‌پردازی گپ می‌زنند اما در طول مکالمه خود حتی اگر سؤالی از آنها پرسیده شود، حق استفاده از دو واژه بله یا خیر را نداشته و باید از دایره لغات خود برای تشریح پاسخ موردنظر استفاده کنند.

  •  مرحله ۲- بازی تعیین عبارت هدف بازاریابی محتوا

قبل از هر چیز این نکته را بدانید که این تمرین بسیار مفید و کاربردی است. بنابراین روی آن تمرکز کرده و تعیین کنید که هدف شرکت از بازاریابی محتوا چیست. در این بازی افراد را به چند گروه کوچک‌تر تقسیم کرده و در مورد عباراتی که می‌شود با آنها داخل براکت‌ها را پر کرد، یک طوفان مغزی راه بیندازید. به‌عنوان‌مثال:

…… به‌عنوان یک ……

توضیح کسب‌وکار و برند خود را وارد این قسمت کنید و در صورت لزوم در مورد محتوایی که می‌خواهید روی آن کار کنید، شرح کوتاهی دهید. به‌عنوان‌مثال، فعالیت به‌عنوان یک وبلاگ برای یک نام تجاری برجسته در حوزه ورزش.

…… ما قصد داریم ……

تعریف کنید که مخاطبان اصلی که قصد شناخت و کار کردن روی آنها را دارید، چه کسانی هستند. به‌عنوان‌مثال، جوانان، والدین نوجوانان یا افرادی که روی امر ورزش بسیار جدی هستند.

…… برای ……

موضوع یا موضوعات با اهمیت خود را وارد کنید. به‌عنوان‌مثال، راهنمایی‌ها و ایده‌های بصری و الهام‌بخش برای بهبود عملکرد ورزشی ورزشکاران.

…… با نظر به اینکه ……

موضوعاتی که برای شما و مخاطبانتان بااهمیت است را وارد کنید. مثلاً اطلاعات تخصصی ما با نظر به اینکه یک برند برتر و سخاوتمند ورزشی هستیم، برای بالا بردن سطح علمی ورزشکاران هنگام خرید یک محصول مفید است.

هنگامی‌که تمام گروه‌ها پیشنهاد‌های خود را در براکت‌های مربوطه وارد کردند، افراد جمع‌شده و پاسخ‌های خود را با یکدیگر مقایسه می‌کنند. درنهایت از میان پاسخ‌های ارائه‌شده بهترین آنها انتخاب و توسط آنها یک پیش‌نویس از عبارتی که هدف شما از بازاریابی محتوا را تعیین می‌کند، آماده و ارائه می‌شود.

  •  مرحله ۳- بازی ترسیم نقشه‌ موضوعات

در این بازی یک نفر پای تخته وایت‌بردی که برای این امر تهیه‌شده، می‌ایستد و آماده است که درخت و ریشه‌های محتوا را که در هماهنگی کامل با بیانیه آماده‌شده است، رسم کند. افراد حاضر ایده‌های خود را برای بالاترین سطح یا ریشه‌ درخت بلند اعلام می‌کنند و فرد پای تخته آرام‌آرام و قدم‌به‌قدم نقشه محتوا را رسم می‌کند. خروجی این تمرین دستیابی به یک نقشه و چارچوب دقیق از زمینه‌ای است که مجموعه باید در آن به تولید محتوا بپردازد. این شیوه می‌تواند به خلق یک فیلتر بسیار دقیق برای ایده‌های فردی باشد و به مجموعه کمک کند تا با یک استراتژی عملیاتی دقیق به تولید محتوا پرداخته و به نتایج مطلوب خود دست یابد.

تهیه و تنظیم از فرامحتوا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.