اکوسیستم بیت‌کوین برزیل توسعه یافته است

0

کدام‌یک گزینه‌ بهتری برای تجارت و سرمایه‌گذاری است: طلا یا بیت‌کوین؟ برزیلی‌ها مانند بسیاری از کشورهای دیگر گزینه دوم را ترجیح می‌دهند. حجم تجارت ارزی دیجیتالی در برزیل در ۶ ماه گذشته از حجم تجارت طلا پیشی گرفته است.

طبق گزارش‌ها، مجموع حجم تجارتی بیت‌کوین در تبادلات ارزی برزیل از فعالیت تجاری طلا حدود ۷ درصد بیشتر بوده است. حجم تجارت از آغاز این سال تا پایان ماه ژوئن محاسبه شده است. مجموع ارزش تجارت طلا در دوره ۶ ماهه در حال حاضر حدود ۴۴ میلیون دلار است، در حالی‌که در طول همین مدت، ارزش تجارت بیت‌کوین ۴۷ میلیون دلار بوده است.

روند صعودی تجارت بیت‌کوین فقط به بازارهای برزیلی محدود نمی‌شود. موجی از مصرف ارز دیجیتال در بین جامعه تجاری در طول چند ماه گذشته مشاهده شده است که به افزایش ارزش بیت‌کوین کمک کرده است. افزایش اخیر قیمت‌های بیت‌کوین از حدود ۴۵۰ دلار به بیش از ۷۰۰ دلار قبل از تثبیت روی ۶۵۰ دلار به افزایش تقاضا در بازار چین، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و سایر عوامل خارجی مربوط می‌شود. به‌دلیل ماهیت غیرمتمرکز ارز دیجیتال، انتظار می‌رود که افراد در اقتصادهای بسته و در حال سقوط، تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین داشته باشند تا سایر دارایی‌ها. کل حجم تجارت بیت‌کوین در برزیل در طول ماه ژوئن ۲۰۱۶ نسبت به این حجم در طول همین دوره در سال گذشته بیش از ۴۵ درصد افزایش داشته است. در عرض ۶ ماه، ارزش کل تجارت بیت‌کوین از کل حجم تجارت بیت‌کوین در سه سال گذشته در این منطقه پیشی گرفته است. اکوسیستم بیت‌کوین برزیل فقط به تجارت ارز دیجیتال محدود نمی‌شود. بسیاری از موسسات بانکداری و مالی در حال حاضر روی فناوری بلاکچین بیت‌کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند. بزرگ‌ترین موسسه مالی در برزیل، Banco Bradesco، خود را برای اجرای آزمایشی یک کیف پول دیجیتال و مبتنی بر بلاکچین جدید آماده می‌کند. این کیف پول را استارتاپ eWally ایجاد کرده است که بخشی از برنامه بانک به‌شمار می‌رود. یک موسسه دیگر به نام BBVA Brazil  در پلتفرم ارزی Coinbase سرمایه‌گذاری کرده است.

بیت‌کوین و طلا، دو دارایی هستند که در حال حاضر مهم‌ترین ابزار برای سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌روند. بیت‌کوین اخیرا بسیار توسعه یافته است اما هنوز طلا در خط مقدم قرار دارد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.