اپچار، سایتی که اپلیکیشن می‌سازد

0

توجه به موبایل در دنیای امروز برای همه استارتاپ‌ها مهم است، البته ورود به این حوزه علاوه بر سختی‌های فنی موجود ریسک‌های زیادی دارد. در این میان اپچار (appchar) با رویکردی هوشمندانه و با توجه به تجاربی که داشته پا به این عرصه گذاشته، و در این مدت جای خود را بین کسب‌وکارهای مختلف به‌خوبی باز کرده است. به سراغ آن‌ها رفتیم و پای درد دلشان نشستیم.

  •  جرقه سایت از کجا زده شد؟

از نیاز مخاطب، چون ما قبلا در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت داشتیم و نوع استفاده کاربرها تغییر کرده بود. اکثرا از اینترنت‌های همراه و گوشی‌های موبایل استفاده می‌کردند و نیاز به استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل به جای استفاده از سایت در تقاضای کاربران کاملا مشهود بود. برای همین تصمیم گرفتیم این سایت را راه بیندازیم.

  •  سایتتان دقیقا چه سرویسی به کاربران می‌دهد؟

این سایت درواقع اپلیکیشن‌ساز است. در حال حاضر سه اپلیکیشن آماده روی سایت است که بلافاصله توسط کاربران امکان ایجاد و نصب دارد: اپلیکیشن سایت‌های وردپرس، فروشگاه‌های ووکامرس و اپلیکیشن کاتالوگ. در اپلیکیشن کاتالوگ پیشنهاد ما به صاحبان کسب‌وکار این است که به جای هزینه کردن مداوم برای چاپ کاتالوگ‌های کاغذی، یک‌بار اپلیکیشن کاتالوگ را ایجاد کنند که امکان به‌روزرسانی قیمت‌ها و ارسال اخبار و حتی ارسال نوتیفیکیشن را دارد که از نظر هزینه فوق‌العاده به‌صرفه است و همیشه همراه کاربر است.

در نسخه‌های وردپرس و ووکامرس هم اپلیکیشن با اتصال از طریق یک پلاگین به سایت یا فروشگاه وردپرسی، نسخه اپلیکیشن قابل استفاده است.

  •  چطور این سرویس را به‌روز می‌کنید؟

از نزدیک به یک سال گذشته کار بر روی اپلیکیشن‌ها شروع شده و تست‌های لازم انجام شده است. با این حال در صورتی که تغییر و یا اصلاحی انجام شود به صورت نوتیفیکیشن به کاربران اطلاع‌رسانی می‌شود تا نسخه نرم‌افزار را به‌روزرسانی کنند.

  •  این سرویس از چه طریق درآمدزایی می‌کند؟

از طریق فروش اپلیکیشن‌ها. خوشبختانه توانسته‌ایم به درآمدزایی برسیم.

 

  •  مشتریان را از چه طریقی جذب می‌کنید؟

غالبا مشتریان ما از طریق اینترنت با ما آشنا می‌شوند. البته سایر کانال‌های تبلیغاتی را نیز فراموش نکرده‌ایم.

  •  برای دستیابی به رضایت بیشتر مشتریان چه مزیت رقابتی در نظر گرفته‌اید؟

کدنویسی‌های ما به جای زبان فون‌گپ کاملا به صورت native  است که روی کارایی اپلیکیشن تاثیر مستقیم دارد. مزیت دیگر امکان ارسال نوتیفیکیشن است که در صورتی که صاحب اپلیکیشن بخواهد خبر یا محصول جدیدی را به کاربران اطلاع دهد از طریق نوتیفیکیشن این کار را می‌کند که اولا بدون هزینه است و هم اینکه کاربران الزاما نباید اپلیکیشن را باز کنند تا از اخبار سایت یا فروشگاه اطلاع پیدا کنند، بلکه به‌محض اتصال به اینترنت به صورت خودکار نوتیفیکیشن را دریافت می‌کنند.

  •  چشم‌اندازتان برای آینده این کسب‌وکار چیست؟

با توجه به جایگزین شدن اسمارت‌فون‌ها به جای پی‌سی‌ها و سرعت و گستره رشد آن‌ها، آینده از آن اپلیکیشن‌هاست. امیدواریم به همراه‌ترین کاتالوگ ایرانی تبدیل شویم.

  •  مزیت‌های دیگر سایت چیست؟

ایجاد فوری اپلیکیشن‌ها، درواقع شخص در کمتر از ۵ دقیقه می‌تواند صاحب اپلیکیشن شخصی خودش شود.

  •  سابق بر این چه فعالیت‌های مشابهی در این زمینه داشته‌اید؟

در حوزه ایجاد اپلیکیشن‌های سفارشی فعالیت داشته‌ایم؛ ازجمله اپلیکیشن ویژه شرکت‌های پخش، رستوران‌ها و …

  •  چه مشکلاتی را بر سر راه خود می‌بینید؟

مشکلات در حال حاضر آشنایی صاحبان کسب‌وکار با سرویس و توجیه آن‌ها برای استفاده از اپلیکیشن‌ها به جای روش‌های سنتی است. پروسه متقاعد کردن آن‌ها بسیار سخت و نفس‌گیر است.

  •  تاکنون در این استارتاپ موفق شده‌اید بر چه چالش‌هایی غلبه کنید؟

چالش‌های متعدد ازجمله پیدا کردن نیروهای فنی توانمند و علاقه‌مند به کار استارتاپ، چالش تامین هزینه‌ها و…

  •  توصیه شما به افرادی که در استارتاپ‌ها فعالیت می‌کنند چیست؟

سخت‌کوشی و ناامید نشدن و انتخاب شریک مناسب. ما بارها در طول این یک سال با مشکلات متعدد مواجه شدیم، بارها مجبور شدیم کار را از اول آغاز کنیم اما بالاخره زحمت همکاران نتیجه داد و توانستیم سرویس را راه‌اندازی کنیم.

  •  دوری از تهران چه فرصت‌هایی را از کسب‌وکار شما گرفته است؟

با توجه به نیاز مخاطبان به‌تازگی دفتر تهران را هم راه‌اندازی کرده‌ایم.

  •  سرمایه لازم برای راه‌اندازی سایت را از کجا آوردید؟

از سرمایه‌های شخصی استفاده کردیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.