اپل و گوگل خود را برای نبرد واقعیت افزوده آماده می‌کنند

0

هر دو شرکت ابزارهای واقعیت افزوده جدیدی را برای دستگاه‌های اندروید و آی‌اواس به نمایش گذاشته اند که به کاربران امکان می‌دهد به طور دیجیتالی و از طریق تلفن‌های خود چیزهایی را در دنیای اطراف خود ایجاد کنند.

گوگل گفته است که فناوری واقعیت افزوده‌اش در گوشی سامسونگ گلکسی اس۸ جدید و تلفن پیکسل گوگل اعمال خواهد شد، در حالیکه اپل به دنبال آن است که فناوری خود را در تمام دستگاه‌هایی که با سیستم عامل آی‌اواس ۱۱ کار می‌کنند، قابل دسترس کند.

در همین راستا، خدمات و محصولات واقعیت افزوده اپل در مجموعه‌ای از دستگاه‌ها ارائه خواهند شد و اپلیکیشن‌ها نیز در اختیار مصرف‌کنندگان بالقوه قرار می‌گیرند.

اکثر این محصولات تحول بزرگی در بازار ایجاد خواهند کرد اما تعدادی از اپلیکیشن‌هایی که بیشتر بازاری هستند، با همکاری شرکت‌هایی مانند ایکیا تولید شده اند.

این خرده‌فروش لوازم خانگی با شرکت اپل همکاری می‌کند تا یک اپلیکیشن ایجاد کند که به کاربران تلفن امکان می‌دهد فضای موجود در خانه خود را اندازه‌گیری کرده و به طور دیجیتالی یک وسیله را از کاتالوگ شرکت در آن فضا قرار دهد.

مدیر اجرایی اپل، تیم کوک، می‌گوید: “واقعیت افزوده یک پدیده بزرگ است. اتفاق بزرگی که در آینده وقتی به عقب نگاه می‌کنیم، از همان ابتدای کارش متعجب خواهیم شد.”

در این حین گوگل سعی دارد یک سیستم ایجاد کند که می‌تواند روی ۱۰۰ میلیون دستگاه که در حال حاضر از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند، نصب شود اما در حوزه ایجاد چیزی سبک‌وزن که بتواند در دستگاه‌های قدیمی‌تر نیز اجرا شود، از اپل عقب است.

نه اپل و نه شرکت گوگل نمی‌توانند از بازار اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده انتظار داشته باشند که به اندازه پوکیمون گو مورد استقبال قرار گیرند. پوکیمون گو پس از انتشار، به اپ استور اپل کمک کرد تا فروش آن ۴۰% افزایش یابد و به ۲۰ میلیارد دلار برسد.

با این حال همان شرگت سرمایه‌گذاری که روی پوکیمون گو سرمایه‌گذاری کرده بود، معتقد است سرمایه‌گذاری روی واقعیت افزوده یک اقدام سودآور خواهد بود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.