اپلیکیشن جعبه ابزار

0

اپلیکیشن بی‌نظیر جعبه ابزار یکی از ابزارهای کاربردی است که در همایش سالیانه کافه بازار به عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن سال شناخته شده است. به علاوه در جشنواره نرم‌افزارهای موبایل ایران نیز به عنوان بهترین نرم افزار معرفی شده است. از جمله ابزارهای کاربردی این اپلیکیشن چراغ قوه، ماشین حساب، قطب‌نما، تراز، سرعت‌سنج، و ساعت جهانی است. وقتی همه این ابزارها در یکجا جمع شده باشد، دسترسی به آنها ساده‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

جعبه‌ابزار علاوه بر ابزارهای کاربردی فوق ابزارهای ساده دیگری مانند آینه، دفترچه یادداشت، کرونومتر، پلاک‌یاب و غیره دارد. این اپلیکیشن با اینهمه کارایی مختلف کاملاً رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است و تعداد زیادی از افراد این اپلیکیشن را دانلود کرده و به طور مکرر از آن استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن با وجود کاربردهای زیاد و مختلف آن حجم زیادی از گجت الکترونیکی شما را اشغال نمی‌کند.

جابجایی سریع و آسان بین قسمت‌های مختلف یکی از ویژگی‌های برجسته این اپلیکیشن به شمار می‌رود. همه ابزارها در یک فهرست و در صفحه اصلی اپلیکیشن جعبه‌ابزار گنجانده شده اند و در صورت ورود به هر یک از این ابزارها، برگه‌ای در بالای صفحه ظاهر خواهد شد. در کل می‌توان گفت که جعبه ابزار از رابط کاربری روان و استانداردی برخوردار است و استفاده از امکانات آن را آسان می‌کند.

نقاط قوت این اپلیکیشن رنگ‌بندی هماهنگ، آیکن‌های گویا، فونت خوانا و چیدمان مرتب عناصر صفحه هستند که از همان لحظه اجرای اپلیکیشن قابل مشاهده است. با اینکه محیط جعبه‌ابزار کاربرپسند به نظر می‌رسد اما انتظار می‌رود که برنامه از دقت بیشتری برخوردار باشد. برای مثال در این اپلیکیشن از آیکون‌های هم‌ نوع، فونت مناسب‌تر و رنگ‌های زنده‌تر می‌توانست استفاده شود. این اپلیکیشن ایرانی بوده و زبان آن فارسی است اما در برخی قسمت‌ها از واژه‌های انگلیسی استفاده شده است که یکی از نقاط ضعف این اپلیکیشن به شمار می‌رود.

فهرست جعبه ابزار دارای گزینه‌های زیادی است و شامل ایجاد میانبر تماس، محاسبه فاصله بین شهرها، کنترل وزن، مبدل های تاریخ، واحد و عدد، سرعت سنج، قطب نما، صداسنج، تراز، تبدیل متن به صدا، آینه، نقاله، خط کش، بوم نقاشی، برش موسیقی، اتصال بیسیم، ماشین حساب مهندسی، دفترچه یادداشت، زمان سنج، چراغ قوه، ساعت جهانی، نقشه مترو و نمایش اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری تلفن همراه می‌شوند. در حال حاضر نسخه اندروید این اپلیکیشن وارد بازار شده است که از طریق بازار قابل دسترسی و دانلود است.

جعبه ابزار یک گزینه به نام راهنما دارد که در آن تمام برنامه‌ها و امکانات موجود در اپلیکیشن با جزئیات توضیح داده شده اند. به همین دلیل با وجود کثرت در تعداد ابزارها، کاربران به آسانی و با مشاهده راهنمای استفاده می‌توانند طرز استفاده از هر قسمت را بیاموزند. یکی از مهم‌ترین کاستی‌های این اپلیکیشن عدم وجود قابلیت به اشتراک‌گذاری برای ابزارهای محاسبه‌ای و ذخیره‌سازی نتایج به دست آمده از آنها است.

یکی دیگر از خصوصیات این اپلیکیشن که ممکن است برای کاربران خوشایند نباشد، به روز رسانی مکرر و پیوسته اپلیکیشن و افزوده شدن ابزارهای جدید است. برای رفع این مشکل، بهتر از قابلیت به روز رسانی دستی به این اپلیکیشن اضافه شود تا هر کاربر در صورت تمایل اپلیکیشن خود را به روز رسانی کرده و قابلیت‌های جدید را به آن اضافه کند. البته در نسخه جدید جعبه‌ابزار این قابلیت لحاظ شده است. البته با این کار ابزارهای داخل اپلیکیشن آپدیت نمی‌شوند بلکه با لمس دکمه به روز رسانی، به صفحه برنامه در کافه بازار منتقل خواهید شد و می‌بایست فایل نصب را به طور مجدد دریافت نمایید.

در نسخه‌های جدید این اپلیکیشن اندرویدی، رابط کاربری و قالب گرافیکی جعبه ابزار تغییر کرده اند و جذاب‌تر شده اند. رنگ‌بندی زنده و هماهنگ، استفاده از آیکون‌های زیبا، استفاده از کلمات فارسی برای امکانات و اضافه شدن نوار دسترسی سریع در بخش‌های مختلف، گروه‌بندی ابزارها در بالای صفحه و دکمه بازگشت به صفحه اصلی، از دیگر تغییراتی هستند که استفاده از جعبه ابزار را آسان‌تر کرده اند.

امکان افزودن ابزارها به علاقه‌مندی‌ها و ساخت میانبر از آنها در صفحه اصلی تلفن همراه، از دیگر قابلیت‌های جدید در این اپلیکیشن اندرویدی هستند.

اپلیکیشن جعبه ابزار در کل ۵۳ ابزار دارد که هر یک برای کاربران کاربرد زیادی دارند. این اپلیکیشن به گونه‌ای طراحی شده است که کاربر می‌تواند هر یک از ابزارهای موجود را به طور مجزا روی صفحه اصلی خود داشته باشد و به طور مجزا هر یک را اجرا کند. برای این کار می‌توانید در صفحه اصلی برنامه ابزار مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را نگه دارید تا منوی ایجاد میانبر برای ابزار موردنظر شما نمایش داده شود. سپس با انتخاب گزینه “ایجاد میانبر” ابزار انتخابی شما به صفحه اصلی دستگاه همراه شما منتقل خواهد شد و بدون مراجعه به برنامه اصلی قابل اجرا خواهد بود.

اپلیکیشن جعبه‌ابزار به نیازهای روزمره مخاطبان پرداخته است و از آنجا که ابزارهای زیادی را ارائه می‌دهد، می‌تواند تعداد زیادی از نیازهای ابزاری و کاربردی آنها را برآورده کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.