اپلیکیشنی برای همه دوران

0

اپلیکیشن «دوران» شامل بخش‌های خواننده‌ها، آلبوم‌ها و آهنگ‌های جدید است که هر کاربر بعد از ورود به هر بخش، به سمت خود آهنگ هدایت می‌شود. مرتضی عسگری یزدی و محمد قلی‌پور، بنیان‌گذاران دوران، می‌گویند: «امکانات این اپلیکیشن پخش آهنگ همزمان با زیرنویس متن آن است و همین‌طور ترجمه فارسی تمامی آهنگ‌ها دردسترس کاربر است. هر آهنگ بعد از اجرا درحقیقت دانلود می‌شود و زمانی که اینترنت نداشتید هم می‌توانید آهنگ را به همراه ترجمه آن گوش دهید. دوران اولین اپلیکیشن ایرانی است که امکان ارتباط مستقیم کاربر با برنامه را داراست و ۲۴ ساعت روابط عمومی این اپلیکیشن پاسخگوی مردم است. این اتفاق باعث نفوذ دوران در دل مخاطب شده و حس دوستی بین اپلیکیشن و مردم ایجاد شده است. مردم خود بازاریابان ما هستند و به اطرافیانشان این برنامه را پیشنهاد می‌دهند.»

محمد قلی‌پور می‌گوید: «اولین مشکل جدی ما مربوط به انتخاب موزیک‌های خارجی بود که با چارچوب قوانین ما متفاوت بود. اما اصرار ما این بود که صورت مسئله را پاک نکنیم و موزیک‌هایی مناسب با قوانین و فرهنگ اسلامی کشورمان انتخاب ‌کنیم تا بتوانیم خوراک سالم به مردم بدهیم. وقتی مسئولان وزارت ارشاد و وزارت فناوری اطلاعات کار را دیدند آن را تحسین کردند، چراکه توانستیم آموزش سخت و خشک زبان را دلپذیرتر کنیم تا همه سنین بتوانند از آن استفاده کنند. نمونه‌های مشابه تعداد محدودی موزیک داشتند و رایگان نبودند. ما از همین نقطه‌ضعف استفاده کردیم و در تیرماه ۹۴ برنامه‌ای در کافه‌بازار فرستادیم که توانست در ماه اول به ۶۵ هزار دانلود برسد.»

بنیان‌گذاران اپلیکیشن دوران حرکت به سمت شبکه اجتماعی و افزایش بخش‌های متنوع اشتراک ماهیانه را در سال ۹۵ در برنامه‌ریزی کاسب‌وکار خود تعریف کرده‌اند. آن‌ها صادرات موزیک انگلیسی با ترجمه روسی و ترکی و عربی و دستیابی به بازار کشورهای همسایه را در چشم‌انداز خود قرار داده‌اند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.