اپل، اکوسیستم موفق الکترونیکی

0

استفاده از یک اکوسیستم یکسان برای کامپیوتر شخصی، لپ‌تاپ، تلفن همراه و تبلت (و حتی سیستم بازی و تلویزیون) مزایای بسیاری دارد. دستگاه‌های موجود در این اکوسیستم به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌خوبی با یکدیگر کار کنند. این دستگاه‌ها به‌آسانی همگام‌سازی می‌شوند و درنتیجه تنظیمات و رسانه‌ها را می‌توان به‌سادگی کپی کرد یا به اشتراک گذاشت.

ممکن است برنامه‌ها جهانی باشند؛ به عبارت دیگر با یکبار خرید می‌توان از برنامه‌ها در چندین دستگاه استفاده کرد. به علاوه رابط‌های کاربر معمولا در بین دستگاه‌ها مشابه یا یکسان هستند.

با اینکه بسیاری از کاربران براساس نیاز خود دستگاه‌هایی با سیستم‌عامل آی‌اواس، اندروید و ویندوز را انتخاب می‌کنند، دلایلی وجود دارد که کاربر تصمیم می‌گیرد از یک اکوسیستم تنها استفاده کند: چه مزایا و معایبی وجود دارد؟ لینک‌های ضعیف در یک اکوسیستم کدام‌اند؟

بیشتر بخوانید : تاریخچه اپل

اکوسیستم اپل

اپل یکپارچه‌ترین اکوسیستم را در میان سیستم‌عامل‌های مختلف دارد. آیتونز برای محصولات اپل نسبت به محصولات مایکروسافت برنامه بهتری است. این شرکت یک دستگاه تلویزیون به نام Apple TV نیز دارد که با اکوسیستم مطابقت دارد.

 مزایای اکوسیستم اپل

در اکوسیستم اپل، یک نسخه پشتیبان از دستگاه‌های اپل در سیستم iCloud ذخیره می‌شود و سایر دستگاه‌ها و کامپیوترهای شخصی اپل می‌توانند از آن استفاده کنند. می‌توانید با استفاده از قابلیت رایگان AirPlay موسیقی و فایل‌های ویدئویی را در سایر دستگاه‌ها مانند Apple TV پخش کنید.

حتی می‌توانید صفحه‌نمایش دستگاه را روی یک دستگاه دیگر مشاهده کنید. داشتن چندین دستگاه اپل در خانه مزایای بسیاری دارد. به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل روی آیفون و آیپد همیشه رایگان است.

به‌روزرسانیiPod Touch نیز معمولا رایگان است، اما به‌روزرسانی مک به آخرین نسخه سیستم‌عامل حدود ۲۰ دلار هزینه دارد. وقتی برنامه‌ای را روی یکی از دستگاه‌های اپل خریداری می‌کنید، می‌توانید آن را به طور رایگان در سایر دستگاه‌های اپل همگام‌سازی کنید یا آن را بدون محدودیت دوباره دانلود کنید. این موضوع برای فایل‌های رسانه‌ای خریداری‌شده در آیتونز نیز صدق می‌کند.

 معایب اکوسیستم اپل

به‌زودی سخت‌افزار و نرم‌افزارهای جدید از سیستم‌عامل‌های قدیمی پشتیبانی نمی‌کنند و شما مجبور می‌شوید سیستم خود را ارتقا دهید. سیستم‌عامل جدید اپل معمولا برنامه‌های قدیمی را اجرا نمی‌کند. بنابراین سعی نکنید یک برنامه قدیمی را روی دستگاه جدید اپل اجرا کنید. این شرکت حتی بعد از یک یا دو سال، دیگر از نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم‌عامل خود پشتیبانی نمی‌کند.

همچنین، توسعه‌دهندگان برنامه اغلب نسخه‌های قدیمی‌تر آی‌اواس یا نسل‌های قدیمی‌تر دستگاه را پشتیبانی نمی‌کنند و درنتیجه کاربر مجبور می‌شود دستگاه را ارتقا دهد تا بتواند از برنامه استفاده کند. برای مثال، بسیاری از برنامه‌های جدید اصلا در آیپدهای قدیمی کار نمی‌کنند.

یکی دیگر از ضعف‌های بزرگ اکوسیستم اپل این است که مبلغ پرداختی آن نسبت به سایر دستگاه‌ها بیشتر است. شما درحقیقت پول نام اپل را می‌پردازید، البته این محصولات کیفیت بالایی نیز دارند.

  •  تلفن‌همراه

میلیون‌ها نفر معتقدند آیفون بهترین تلفن‌همراه در دنیاست. این شرکت در زمینه صفحه‌نمایش لمسی پیشرو است. جدیدترین آیفون‌ها از اتصال شبکه ۴G  پشتیبانی می‌کنند و صفحه‌نمایش بزرگی دارند.

  •  تبلت

آیپدهای جدید نسبت به تبلت های اندروید گران‌ترند. صفحه لمسی این دستگاه‌ها مشابه اپل است. اپل نیز امسال مدل آیپد مینی را برای افرادی طراحی کرده که می‌خواهند اندازه آیپد آن‌ها نزدیک به اندازه آیفون باشد.

  •  کامپیوتر

کامپیوتر مک ضعیف‌ترین لینک در اکوسیستم اپل است. فردی که به رابط آی‌اواس لمسی آیفون و آیپد عادت کرده است، از نبود گزینه صفحه لمسی در مک متعجب می‌شود. با اینکه آیکون‌ها شبیه به هم به نظر می‌رسند، اما OS X با آی‌اواس تفاوت‌های زیادی دارند.

آیتونز در مک بسیار خوب کار می‌کند و به‌راحتی می‌تواند آیفون یا آیپد را با یک کامپیوتر مک همگام‌سازی کند. توصیه می‌شود اگر از عهده هزینه این دستگاه برمی‌آیید، مک را نیز به اکوسیستم اپل خود اضافه کنید. به‌علاوه، این محصول بسیار نازک و ضخامت آن ۵ میلی‌متر است.

  •  سایر دستگاه‌ها

مانند سیستم بازی، Apple TV  نیز دستگاهی است که از طریق کابل HDMI به تلویزیون وصل می‌شود. اما این یک سیستم بازی نیست. این دستگاه فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را با استفاده از AirPlay پخش می‌کند. این دستگاه ۹۹ دلاری نیز به‌خوبی با سایر محصولات اپل سازگاری دارد. در کل می‌توان گفت استفاده از محصولاتی که در یک اکوسیستم قرار دارند، از قبیل محصولات مختلف اپل، به کاربر امکان می‌دهد تا به‌آسانی و بدون مشکل از قابلیت‌های متنوع محصولات استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.