ايونت‌سنتر، دختر اصفهان‌پلاس است!

0

با اين استارتاپ مي‌توانيد رويدادهايتان را اطلاع‌رساني کنيد

بچه‌هاي استارتاپ ايونت‌سنتر يکي از تيم‌هاي موفق اصفهان هستند که تاکنون چند استارتاپ موفق راه‌اندازي کرده‌اند. مي‌گويم موفق چراکه توانسته در بين جامعه کارآفريني اصفهان مقبول بيفتد. استارتاپ بزرگشان «اصفهان پلاس» است که با سر زدن به آن از آن به‌راحتي سر درمي‌آوريد. در اينجا ولي در مورد استارتاپ دومشان يعني «ايونت‌سنتر»  با آن‌ها به گفتگو نشستيم. در اين گفتگو داوود دهقان و محمد صمصام بابادي به سوالات ما به نمايندگي از گروهشان پاسخ دادند.

 

 جرقه سايت از کجا زده شد؟

براي سايت اصفهان پلاس به دنبال يک افزونه ثبت‌نام وردپرسي بوديم که چيز مناسبي پيدا نکرديم تا اينکه آقاي بابادي (يکي از اعضاي تيم) قبول کرد يک افزونه برنامه‌نويسي کند و بعد از مدت کوتاهي گفت طراحي يک وب‌سايت ساده‌تر و منطقي‌تر است تا نوشتن يک افزونه به اين کاملي. پس تصميم گرفتيم سايت را توسعه دهيم.

 

 سايتتان دقيقا چه سرويسي به کاربران مي‌دهد؟

با ايونت‌سنتر برگزارکنندگان مي‌توانند به‌راحتي رويداد، کلاس، تور، اردو، کنفرانس، جشنواره، مسابقه، دورهمي، سمينار، وبينار، کارگاه و هرگونه فعاليت گروهي خود را برنامه‌ريزي و مديريت کنند و همچنين شرکت‌کنندگان سريع و راحت در رويدادها ثبت‌نام کنند.

 

 چطور اين سرويس را به‌روز مي‌کنيد؟

با توجه به نيازها و بازخوردهاي کاربران امکانات جديد را به سايت اضافه مي‌کنيم و امکانات فعلي را توسعه مي‌دهيم.

 

 اين سرويس شما از چه طريق درآمدزايي مي‌کند؟

وقتي رويداد خيريه و يا رايگان است هزينه‌اي دريافت نمي‌کنيم، اما براي رويدادها و ثبت‌نام‌هاي ريالي درصدي از تراکنش را برمي‌داريم.

 

 مشتريان را از چه طريق جذب مي‌کنيد؟

برخي از کاربران ايونت‌سنتر خودشان ما را از طريق جستجوي گوگل و شبکه‌هاي اجتماعي پيدا مي‌کنند، همچنين برخي از برگزارکنندگان را از طريق تماس تلفني و يا جلسات حضوري جذب مي‌کنيم. در ضمن تعدادي از کاربران ما از طريق معرفي کاربران قبلي جذب سايت شده‌اند ولي در همه موارد کل فرآيندها آنلاين و بدون نياز به اپراتور است.

 

 براي دستيابي به رضايت بيشتر مشتريان چه مزيت رقابتي در نظر گرفته‌ايد؟

تمام خدمات سايت ما براي رويدادهاي رايگان کاملا رايگان است، ارسال پيامک به شرکت‌کننده‌ها براي همه رويدادها نيز رايگان است. از ديگر مزاياي ما امکان فروش بليت در سايت برگزارکننده است، و امکان تعريف رويدادهاي خيريه و بليت حمايتي، ايجاد فرم دلخواه براي اخذ اطلاعات خاص مانند گروه خوني، شماره بيمه، کد ملي و…، تعريف برنامه زمان‌بندي.

 

 چشم‌اندازتان براي آينده اين کسب‌وکار چيست؟

با توجه به اينکه فرهنگ ثبت‌نام آنلاين رويداد و… در ايران فراگير نشده، لذا ايونت‌سنتر تلاش مي‌کند در سال‌هاي آتي يکي از بازيگران اصلي اين عرصه باشد.

 

 موفقيتي که تاکنون به دست آورده‌ايد به چه صورت بوده است؟

بيش از ۶-۷ ماه از راه‌اندازي ايونت‌سنتر نمي‌گذرد، ولي ما در اين مدت‌زمان کم مشتريان قابل‌توجهي داشتيم از قبيل انجمن يوزپلنگ ايراني، دانشگاه اصفهان، مرکز رشد دانشگاه آزاد مبارکه، شهرک علمي تحقيقاتي، هيئت سوارکاري استان اصفهان، استارتاپ ويکندها و اتاق بازرگاني اصفهان.

 

 چرا به سمت شتاب‌دهنده‌ها  يا مراکز رشد نمي‌رويد؟

اين‌گونه مراکز علاوه بر اختصاص فضاي کار، خدمات مشاوره و شبکه‌سازي هم ارائه مي‌دهند که چون ما تيم موسس خوبي داشتيم به اين موارد نياز نداشتيم.

 

 سابق بر اين چه فعاليت‌هاي مشابهي در اين زمينه داشته‌ايد؟

Isfahanplus.ir, 7mobile.ir, koohgard.com, apple724.ir و همچنين برگزاري رويدادهاي مختلف.

 

 سرمايه اوليه براي شروع کار را چگونه تهيه کرديد؟

استارتاپ‌ها از چند راه تامين سرمايه مي‌کنند: ۱-  استقراض از خانواده و دوستان ۲- درآمد شخصي خود ۳- کار کردن اعتباري و بدون دريافت دستمزد. ما در اين پروژه از راه‌هاي دوم و سوم استفاده کرديم.

 

 چه مشکلاتي را بر سر راه خود مي‌بينيد؟

نبود فرهنگ ثبت‌نام آنلاين و عدم اعتماد برگزارکنندگان به روند ثبت‌نام آنلاين. به طور کلي مقوله استفاده از خدمات در اينترنت جوان است. البته گروهي هم با سوءاستفاده از فضاي وب باعث آسيب زدن به کل خدمات ارائه‌شده در اينترنت مي‌شوند.

 

 دور بودن از تهران چه فرصت‌هايي را از تيم شما گرفته است؟

تقريبا براي همه کسب‌وکارها، بودن در مرکز اداري و اقتصادي کشور مزيت محسوب مي‌شود و اين مزيت شامل دسترسي به بازار گسترده و روابط کاري و اداري سهل‌تر است و ما از قسمت عمده اين مزايا دور بوده‌ايم.

 

 تاکنون موفق شده‌ايد بر چه مشکلاتي در اين استارتاپ غلبه کنيد؟

پيدا کردن نيروي متخصص و متعهدي که در محيط استارتاپي بتواند مشغول به کار شود و سختي‌هاي آن را بپذيرد، که پس از آزمون‌وخطاهاي متعدد توانستيم افراد مناسب را براي تيم خود پيدا کنيم. و همين‌طور اخذ مجوزهاي مربوطه از سازمان‌هاي ذي‌ربط.

 

 تلخ‌ترين خاطره خود را از کار در ايونت‌سنتر برايمان تعريف کنيد؟

جالب‌ترين خاطره‌اي که در اين مدت داشتيم، تقريبا اواسط فروردين‌ماه امسال بود. بعد از رويداد همکفر همه اعضاي تيم (داوود دهقان، محمد زاهدي، علي عباسي، صمصام بابادي و رضا بهرامي) به اتفاق رفتيم خانه يکي از اعضاي تيم براي جلسه. ابتدا شروع کرديم به درست کردن شام. بعد از صرف شام مي‌خواستيم جلسه را شروع کنيم که دوتا از انگشت‌هاي دست داوود با سينک ظرفشويي بريد و کلي خونريزي کرد. بلافاصله همه به بيمارستان رفتيم. انگشتانش ۱۰ بخيه خورد. بعد از اينکه به خانه برگشتيم داخل آسانسور گير کرديم. حدود ساعت ۱۲ بود که خوشبختانه يکي از همسايه‌ها به دادمان رسيد و تقريبا بعد از ۲ ساعت پرحادثه موفق شديم جلسه را شروع کنيم که تا ساعت ۳ صبح ادامه داشت، ولي خب به قول يکي از بچه‌ها بعد از اين همه اتفاق و با ۸ انگشت هم حتي يک ساعت کارمان نخوابيد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.