ايده‌پردازي براي كارآفريني اجتماعي

0

 جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های جوانان، ایده‌های آنها و کارآفرینی اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم مختلف از قبیل جرایم و حوادث رانندگی، اعتیاد، طلاق، سرقت و… طراحی و برای دومین سال متوالی برگزار می شود. 

شرکت‌ها و تیم‌های نوپایی که اغلب از دل جشنواره‌ها یا رویدادهای کارآفرینی ایجاد می‌شوند، علاوه بر سودآوری اقتصادی و نقش مهمی که در توسعه اقتصادی کشورها و اشتغال‌زایی ایفا می‌کنند، می‌توانند دارای منافع اجتماعی نیز باشند؛ لذا در طرح جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها تصمیم برآن است تا برای حل یک آسیب اجتماعی محصول یا خدمتی با استفاده از فناوری‌های نوین و فضای مجازی (طراحی نرم افزار، اپلیکیشن و بازی) ارائه شود که برای آن تقاضا و بازاری در جامعه وجود داشته باشد. با برگزاری این جشنواره در اصل بانکی از ایده‌های اقتصادی – اجتماعی ایجاد می‌شود که هر ایده می‌تواند به تدریج تکمیل شده و در زمان مناسب، با توجه به شرایط و امکانات مورد بهره‌برداری قرار گیرد. همچنین از آنجا که قرار است جشنواره به صورت دائمی و سالانه برگزار شود، یقیناً با جلب توجه افراد خلاق و ایده‌پرداز هر سال به تعداد ایده‌ها افزوده خواهد شد. ارتقای آگاهی‌های پیشگیرانه عمومی، ترویج فرهنگ پیشگیری، ارتقای ترویج کارآفرینی اجتماعی، حمایت از تولیدکنندگان ناشناخته مستعد و توسعه فضای تعامل، همفکری و خلاقیت از جمله مهم‌ترين اهداف برگزاري اين جشنواره است. جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها یک جشنواره سراسری است که افراد از تمام ایران می‌توانند در آن شرکت کنند. برای شرکت در جشنواره کافی است تا افراد دارای یک ایده و یا محصول در قالب اپلیکیشن، نرم‌افزارهای رایانه‌ای و یا بازی‌های رایانه‌ای باشند که مرتبط با یکی از محورهای جشنواره باشد. ایده مورد نظر حتما بایستی قابلیت درآمد‌زایی و کسب سود اقتصادی داشته باشد. همچنین شركت‌كنندگان باید بتوانند طی جشنواره با راهنمایی‌های مربیان و منتورها برنامه عملیاتی طرح و ایده خود را ارائه و آن را مورد بهره‌برداری قرار دهند. 

شركت‌كنندگان در این جشنواره علاوه بر اینکه نقشی کوچک اما مهم در جهت پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کنند، این فرصت را دارند تا با کمک مربیان و داورهای باتجربه، ایده‌ها و یا محصولات خود را بهبود بخشند. علاوه بر این به تمامی برگزیدگان این جشنواره مبلغ ۱۵ میلیون تومان تسهیلات تعلق خواهد گرفت و روند اخذ مجوز کسب‌و‌کار دیجیتال تسهیل خواهد شد. همچنین برگزیدگان به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی می‌شوند.

میزان نو بودن ایده، امکان عملیاتی‌سازی آن، ارزش اقتصادی و اجتماعی حاصل از اجرایی‌کردن ایده و برخورداری از بازار هدف مناسب برخی ‌معیارهای ارزیابی طرح‌ها و ایده‌ها هستند. دومین جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها با هدف کارآفرینی اجتماعی ۱۲ تا ۱۵ بهمن ماه در تهران برگزار مي‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.