اول اسفند اختتامیه جایزه بزرگ اختراعات ایران

اول اسفند اختتامیه جایزه بزرگ اختراعات ایران
۲۹ بهمن ۱۳۹۵ بدون دیدگاه اخبار استارت آپی https://goo.gl/7qIE6u
کارگاه های آموزشی اختتامیه نخستین فستیوال بین المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران روز یکشنبه اول اسفند از ساعت هشت صبح تا ۲۲ در برج میلاد  برگزار می شود. علاقمندان به شنبه می توانند با وارد کردن  shanbemag  درسایت ایوند با ده درصد تخفیف ثبت نام کنند.
اول اسفند اختتامیه جایزه بزرگ اختراعات ایران

کارگاه های آموزشی اختتامیه نخستین فستیوال بین المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران روز یکشنبه اول اسفند از ساعت هشت صبح تا ۲۲ در برج میلاد  برگزار می شود. علاقمندان به شنبه می توانند با وارد کردن  shanbemag  درسایت ایوند با ده درصد تخفیف ثبت نام کنند.

عناوین و سخنرانان کارگاه ها:

آشنایی با فرآیند تجاری سازی پژوهش و فناوری - از ایده تا محصول

دکتر امیر ناصراخوان:

دكتراي انتقال تكنولوژي از دانشگاه برادفورد انگلستان

• عضو هيئت علمي دانشگاه صنعتي اميركبير

• عضو گروه آینده پژوهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

• عضو انجمن مديريت تكنولوژي ايران

• دبير انجمن فناوري هاي بومي ايران

• عضو انجمن فناوري اطلاعات و ارتباطات ايران

• عضو انجمن ايراني اخلاق در علوم و فناوري

• عضو جمعيت توسعه علمي ايران

سرفصل ها

- ضرورت تجاری سازی

- معني و مفهوم تجاری سازی

- اجزاي  اصلي  سيستم  تجاری سازی

- فرآيند(مراحل) تجاری سازی

- روشهاي تجاري‌سازي

- تجاري‌سازي: تجربه ديگر دانشگاه های جهان

- موانع تجاري‌سازي

کارگاه علمی طراحی مدل کسب و کار و محصول نهایی (برای اولین بار در ایران)

دکتر نگین سمایی مفرد

تفاوت استارت آپ ها با شرکت بزرگ

 آشنایی با مدل کسب و کار کانواس (Canvas) و بخش های مختلف آن

طراحی محصول نهایی با محوریت مشتری

محور

دکترای رشته مدیریت تکنولوژی و نوآوری در دانشگاه لایدن هلند   -  محقق در پروژه های اتحادیه اروپا    - حوزه ی تحقیقاتی و اجرایی : بررسی چگونگی حمایت و تقویت از کسب و کارهای نوپا و همچنین تجزیه و تحلیل مدل های کسب و کار

 

چگونگی جذب سرمایه گذاری و تسهیلات بانکی خارجی

     ۱. دکتر محمد خزایی معاون وزیر 

  ۲.  رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران 

  ۳.  سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد

محور

۱.راهکارهای جذب سرمایه گذاری جهت خروج از رکود در ایران.         

 ۲.موانع جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشور.             

۳.ایجاد باور داخلی برای جذب سرمایه گذاری خارجی.        

۴.پذیرش رویه های علمی تجربه شده در دنیا در خصوص سرمایه گذاری خارجی.  

۵.پیوند سرمایه گذاری های خارجی با بخش خصوصی.

دیجیتال مارکتینگ

 دکتر آرش بهجو

  DBA با گرایش بازاریابی دانشگاه تهران 

MBA با گرایش بازاریابی دانشگاه تهران

مدیر بازاریابی تهران اینترنت

مدیر بازاریابی گلرنگ رسانه

رئیس بازاریابی گروه صنعتی گلرنگ

عضو هیئت علمی بازار سازان

مدرس دوره های بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ

کارشناس صدا و سیما

محور

  بازاریابی محتوا .                                                         

   آشنایی با فضای دیجیتال .  

   طراحی و مدیریت کمپین های دیجیتال  .       

آماده سازی طرح کسب و کار ( Business Plane ) و ارایه استارت آپ ها جهت جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی

دکترسحر غیاثی خو

دکتری شیمی و علوم زیستی کاربردی دانشگاه ETH زوریخ سوییس

- فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی مواد دانشگاه EPFL لوزان سوییس ۲۰۱۴

- فارغ التحصیل کارشناسی شیمی محض

دانشگاه صنعتی شریف تهران ایران ۲۰۱۲

- دارنده ی گواهینامه دوره اموزشی مفهوم کسب و کار Business Concept از کمسیون دولتی فناوری و نواوری سوییس و دانشگاه مدیریت و حقوق Zhaw وینترتور سوییس

- عضو بنیاد ملی نخبگان ایران از ۲۰۰۸ تا کنون

- مدال نقره المپیاد شیمی کشوری ( باشگاه دانش پژوهان جوان YSC ) ۲۰۰۶

- رتبه ی اول کشور در بخش ازمایشگاهی  المپیاد شیمی ( باشگاه دانش پژوهان جوان YSC ۲۰۰۶)

- رتبه ی اول و دوم و چهارم المپیاد شیمی کشور ( دانشگاه تهران)  ۲۰۰۴-۲۰۰۵-۲۰۰۶

- دانش اموز برتر کشور ( دانشگاه تهران) ۲۰۰۵

محور

طرح کسب و کارBusiness Plane

۱-۱) ایده Idea

۱-۲) فرصت Opportunity

۱-۳) روابط بازار Market Relations

۱-۴) حفاظت قانونی از طرح Legal Protection

۱-۵) امور مالی Finance

۱-۶) سرمایه گذاری Funding

۱-۷) منابع resources

۱-۸) ارائه طرح کسب و کارPresentation

 پوستر poster

۲-۱) محتویات Contents

۲-۲) ظاهر Appearance

گریز از اشتباهات رایج در تجاری سازی اختراعات از ساعت ۹ الی ۱۲

کامران باقری

۱. مشاور و مدرس مدیریت نوآوری و مالکیت فکری در شرکت ها و سازمان های ایران    ۲. عضو هیات مدیره انجمن مدیریت فناوری ایران   ۳ . مدیر وبگاه تخصصی هم آفرینی در حوزه مدیریت نوآوری و مالکیت فکری           ۴. نویسنده و مترجم ۹ کتاب منتشر شده در زمینه مدیریت نوآوری و تجاری سازی فناوری     ۵. نویسنده مقالات متعدد در باب تجربیات موفق شرکت های ایرانی در نوآوری در تجاری سازی فناوری در روزنامه های دنیای اقتصاد و شرق   ۶ . نویسنده برتر مدیریت فناوری کشور در سال ۱۳۸۹.    ۷. داور ژورنال های معتبر بین المللی از جمله Californa Management Review  در زمینه مدیریت نوآوری و مالکیت فکری    ۸. انتشار و ارائه دهنده بیش از ۷۰ مقاله در ژورنال ها و کنفرانس های داخلی و بین المللی. سخنرانی و تدریس در بیش از ۳۰۰ سمینار و کنفرانس و کارگاههای آموزشی در حوزه مدیریت نوآوری ، مدیریت مالکیت فکری و تجاری سازی فناوری در داخل و خارج از کشور.   ۹. دکترای مدیریت نوآوری از دانشگاه سانتانا ایتالیا

محور

۱. شکست در تجاری سازی اختراعات و دلایل آن

۲- اشتباهات مرتبط با شناخت دارايي های فکری

۳- اشتباهات مرتبط با شناخت حقوق مالکيت فکری

۴- اشتباهات مرتبط با شناخت مديريت مالکيت فکری

۵- گریز از اشتباهات رایج

۶ - معرفی منابع تکمیلی

بررسی مدل های ذهنی کارآفرینان برتر دنیا (Mental Model)

دکتر رحیم فرضی پور

سوابق تحصیلی

دکتری و کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه تهران

سوابق آموزشی

مدیر عامل و عضو هیأت مدیره موسسه آموزش عالی آزاد بهار .

بنیان گذار دوره های حرفه ای  MBA و DBA  در ایران.

تدریس در دانشگاه نبی اکرم تبریز و سایر دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي كشور / دانشکده نفت /

مراكز جهاد دانشگاهي / مراكز آموزش شهرداري هاي تهران و شهرستانها.

تدریس در دوره های Professional MBA مؤسسه آموزش عالی آزاد بهار.

سوابق اجرایی و حرفه ای

دبير علمي كارگروه مديريت مجمع عالي نخبگان ايران .

مدیر عامل و عضو هیأت مدیره شرکت آموزشی  (پیشروان مدیریت فردا)

عضو هیأت مدیره شرکت توسعه سرمایه گذاری میانه

مدیر عامل شرکت مشاوره و سرمایه گذاری اینسپشن

مدیر انتشارات توفیق دانش

رئیس هیأت مدیره شرکت مشاوره مدیریت حکیم

طراحی و مشاوره در زمینه ساختار و تحول سازمانی بیش از ۲۰۰ شرکت وسازمان .

سخنران و عضو هیأت علمی در کنفرانس های بین المللی مدیریت : اولین کنفرانس مدیریت MBA

محور

 مدل های ذهنی تعاریف و کارکرد ها  

  شیوه شناخت مدل های ذهنی انسان ها

 بررسی نمونه ها و موردهای واقعی و استخراج مدل های ذهنی کارآفرینان

            

چگونگی راه اندازی شرکتهای نوپا : مطالعه موردی شرکت های موفق در اروپا و آمریکا-

Dr.Christian Bagdahn

مدیر ارشد فناوریCTO

رئیس تحقیق و توسعه  برنامه ریزی استراتژیک  کسب و کار در  دانشگاههای اروپا و آمریکا

محور

    بخش اول:

توضیح دهید شرکت  واقعی من با چه مسائلی مرتبط است:

ماموریت

رویکرد

چشم انداز    

- با کمک شرکت ما توضیح دهید:

 بازار 

جایگاه-نحوه پیدا کردن مکانی جهت رشد

پیدا کردن موارد کسب و کار و در تماس بودن با شرکت ها

- برای تاسیس یک شرکت موفق  چه مواردی دارای اهمیت هستند

-تعریف موفقیت   

  بخش دوم:

-دانشجویی موفق شرکت هایی را در آلمان تاسیس کرد

FLixBUs/MeinFernbus.‎ de      

- علوم موفق مبتنی بر شرکت های startup

 Diamond  inventic

دانشگاهspinn-offsدر آلمان

Streetscooter

-چگونگی انتقال علم با بازار / تولیدات     

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.‎