انتخاب تلفن هوشمند و شخصیت شما

0

روانشناسان در تحقیقی که انجام دادند، متوجه شدند که کاربران اندروید نسبت به کاربران آیفون صادق‌تر هستند. این اولین تحقیق برای بررسی رابطه بین شخصیت و نوع تلفن هوشمند بوده است. از هر پنج فرد آمریکایی، یک نفر تلفن هوشمند دارد و آمار مربوط به کاربران این دو سیستم عامل رقیب ۵۰/۵۰ است. ارتباط تلفن هوشمند با شخصیت‌های ما آنقدر مهم است که روانشناسان معتقدند که تلفن‌های هوشمند به بخشی از وجود ما تبدیل شده‌اند. نه‌تنها آنها می‌توانند سلیقه و اولویت‌های ما را شخصی‌سازی کنند، بلکه نوع تلفن هوشمند نشان می‌دهد که ما که هستیم. محققان پرسشنامه‌هایی را در اختیار بیش از ۵۰۰ کاربر تلفن هوشمند قرار داده‌اند که در آن سوالاتی درباره آنها و تمایل آنها به تلفن همراه درج شده است. پس از مقایسه پاسخ‌ها مشخص شد که کاربران آیفون بیشتر از کاربران اندروید مشخصات زیر را دارند:  جوان‌تر   بیش از دو برابر زن هستند 

  تلفن را وسیله‌ای برای نمایش وضعیت خود می‌دانند   درونگرا   کمتر دوست دارند دستگاه‌هایی را داشته باشند که دلخواه اکثر افراد هستند.

در مقابل، کاربران اندروید بیشتر مشخصات زیر را دارند:   مرد   مسن‌تر   صادق‌تر   کمتر قوانین را نقض می‌کنند   کمتر به ثروت و مقام علاقه‌مند هستند.

در این تحقیق مشخص شد که انتخاب افراد در زمینه نوع سیستم عامل تلفن هوشمند می‌تواند سرنخ‌های مفیدی را ارائه دهد و شخصیت و سایر ویژگی‌های فردی افراد را نشان دهد.

در تحقیق دوم، روانشناسان توانستند یک برنامه کامپیوتری ایجاد کنند که می‌توانست پیش‌بینی کند که بر اساس تفاوت‌های بین کاربران آیفون و اندروید یک فرد کدام نوع تلفن هوشمند را دارد.

محققان می‌گویند بسیار واضح است که تلفن‌‌های هوشمند دارند به نسخه دیجیتالی و کوچک کاربر تبدیل می‌شوند و بسیاری از ما دوست نداریم دیگران از تلفن‌های ما استفاده کنند زیرا با این کار اطلاعات زیادی درباره ما به دست خواهند آورد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.