امنیت فضای ابری را چطور جدی بگیریم؟

0

در حالی‌که امنیت یک مسئولیت مشترک بین ارائه‌دهنده و مشتری است، قسمت اعظم این مسئولیت بر‌عهده مشتری است. بنابراین اگر مشتری نکات امنیتی را بهتر رعایت کند، بیشتر تخلفات در حوزه امنیت فضای ابری اتفاق نخواهد افتاد. برخی از این نکات امنیتی عبارتست از:

همه چیز با رمز ورود شروع می‌شود

ابتدا باید درباره رمز ورود و کنترل دسترسی به کاربران آموزش داده شود. مارک برنت، مشاور امنیتی، یک گزارش درباره استفاده از رمز ورود تهیه کرده ‌که در آن هماهنگی بیش از ۱۰میلیون نام کاربری و رمز ورود مختلف مربوط به تخلفات داده‌ای را تحلیل کرده است.

داده‌های خود را رمزگذاری کنید

رمزگذاری بسیار اهمیت دارد. خط دفاعی آخر در محافظت از داده‌ها رمزگذاری ۲۵۶‌بیتی است. شرکت اپل به شدت تلاش می‌کند تا مجبور نباشد یک راه سری برای دسترسی دولت به داده‌ها ارائه دهد، اما این کار در نهایت امنیت خط تولید و قیمت سهام این شرکت را به خطر می‌اندازد.

یک نسخه پشتیبان تهیه کنید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید هر چند وقت یک‌بار انجام دهید و از تکرار آن خسته نشوید، اقدامات بازیابی داده‌هاست. حتی با رعایت تمام این نکات حفاظتی، هکرها و مجرمان سایبری بسیار هوشیار هستند و همیشه روش‌های جدیدی را برای ورود غیرمجاز به سیستم‌های شما پیدا می‌کنند.

یکی از نرم‌افزارهای مخربی که هر روز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، باج افزار کریپتولاکر است. اگر این سه اقدام امنیتی را همیشه به خاطر داشته باشید، می‌توانید مطمئن شوید که به خوبی از امنیت فضای ابری خود محافظت می‌کنید.

حتماً به همراه ارائه‌دهنده خود به قرارداد سطح خدمات (SLA) نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید که با مسئولیت‌های خود و مسئولیت‌های ارائه‌دهنده خود در مواقع تخلف کاملاً آشنا هستید و همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.